• Hjodis

    BARNVAGN! Hjälp! Stokke Bugaboo eller Joolz

    Hej!

    Vi har börjat kolla på vagn till vårt första barn som är beräknat i början av april 2020.

    Vi bor i förort, dvs det finns både lite skog här att promenera i men det blir även en del asfalt och bussåkande. Vi är långa ca 1,80 resp 1,90. Vi har en Volvo v60 med helt ok bagageutrymme. Vi funderar på:

    Stokke Trailz (Älskar att den är hög och har rejäla däck men minus för att det inte är punkteringsfria däck samt att liggdelen är väldigt stor)

    Joolz Day 3 (gillar designen och att den är hyfsat hög, dock väldigt små framdäck och liten förvaring undertill)

    Bugaboo fox (Bra förvaring och hyfsade däck, dock så himla låg)

    Är det viktigt hur däcken är? Vi kommer nog gå en del på grusväg men inte i värsta terrängen. Vi bor i södra Sverige så vi har inte jättemycket snö heller.

    Vore SÅ tacksam för inputs!!

  • Svar på tråden BARNVAGN! Hjälp! Stokke Bugaboo eller Joolz
  • Let it Rain

    Stokke trailz är super! Hade den själv som första vagn och min make som också är väldigt lång älskade den just pga det. Väldigt stabil också. :)

  • Daphodil

    Har också Stokke trailz. Tycker den är lättkörd, och funkar bra på ojämn mark och i snö. Maken som är 1.93 tycker dock knäledshandtaget inte går att göra långt nog för honom, han föredrog teleskophandtag. Jag själv tycker enda minuset är att suffletten är för snål, skulle gärna vilja kunna dra ner den längre under soliga dagar. Den tar också mycket plats i bagageluckan och går inte att fälla ihop utan att plockas i två delar först, lite osmidigt.

  • LoveRain

    Tipsar som vanligt om denna blogg, finns recessioner på vagnarna du nämner, riktigt bra sådana också (nej, det är inte jag som driver bloggen men tycker den är väldigt värd att lyfta)

    ombarnvagnar.com

    Personligen skulle jag inte välja joolz pga den lilla varukorgen. Är guld värt att kunna gå och handla, hämta paket osv uranbrytningen behöva ta bilen, och bara lasta in under vagnen.

  • fyrasnartfem

    Vi har haft joolz geo och har idag joolz day3. Älskar vagnarna! Det enda negativa är såklart korgen, men det är faktiskt ingenting som stört oss. Men är det de enda problemet så joolz geo kanske? Ryms otroligt mycket i den varukorgen, mer än man tror. Joolz-vagnarna är helt underbara och de vagnar vi älskat mest av de vi provat (inne på 10e eller 11e vagnen nu haha)

  • Canama
    Daphodil skrev 2019-11-13 20:37:22 följande:

    Har också Stokke trailz. Tycker den är lättkörd, och funkar bra på ojämn mark och i snö. Maken som är 1.93 tycker dock knäledshandtaget inte går att göra långt nog för honom, han föredrog teleskophandtag. Jag själv tycker enda minuset är att suffletten är för snål, skulle gärna vilja kunna dra ner den längre under soliga dagar. Den tar också mycket plats i bagageluckan och går inte att fälla ihop utan att plockas i två delar först, lite osmidigt.


    Misstänker att du har den äldre modellen? Jag har den ?nya? (2018) och suffletten går hela vägen ner, supersmidigt!

    Vi har alltså trailzen! Är verkligen nöjda. Har fått punktering en gång men det lagades lätt med såndär kit för cykeldäck. Vi promenerar väldigt mycket och valde Trailz för att ha stor varukorg, och de är verkligen GULD för oss. Vi är dock två korta personer men den passar oss bra ändå. Skönt att inte måsta stå böjd om man tex ska natta i vagnen och samtidigt måste hålla nappen, haha!

    Dock har jag aldrig testat åka buss med den. Den är STOR, parkerar man brevid en Emmaljunga så blir man nästan förvånad. I och med att den är hög också så känns det som om den skulle välta lätt. Märker de när man går snett över en backe exempelvis. Så man får nog spänna fast den ordentligt i buss osv...
  • Let it Rain
    Canama skrev 2019-11-14 09:57:53 följande:

    Misstänker att du har den äldre modellen? Jag har den ?nya? (2018) och suffletten går hela vägen ner, supersmidigt!

    Vi har alltså trailzen! Är verkligen nöjda. Har fått punktering en gång men det lagades lätt med såndär kit för cykeldäck. Vi promenerar väldigt mycket och valde Trailz för att ha stor varukorg, och de är verkligen GULD för oss. Vi är dock två korta personer men den passar oss bra ändå. Skönt att inte måsta stå böjd om man tex ska natta i vagnen och samtidigt måste hålla nappen, haha!

    Dock har jag aldrig testat åka buss med den. Den är STOR, parkerar man brevid en Emmaljunga så blir man nästan förvånad. I och med att den är hög också så känns det som om den skulle välta lätt. Märker de när man går snett över en backe exempelvis. Så man får nog spänna fast den ordentligt i buss osv...


    Inga problem med den i buss, jag har åkt mkt buss med min iom att vi inte hade nån bil. Funkade prima! Skaffade en Bugaboo Donkey efteråt med anledning av ett syskon som kom och vi båda upplevde den som ganska plastig och inte lika ?rejäl? som Stokken.
  • Daphodil
    Canama skrev 2019-11-14 09:57:53 följande:

    Misstänker att du har den äldre modellen? Jag har den ?nya? (2018) och suffletten går hela vägen ner, supersmidigt!

    Vi har alltså trailzen! Är verkligen nöjda. Har fått punktering en gång men det lagades lätt med såndär kit för cykeldäck. Vi promenerar väldigt mycket och valde Trailz för att ha stor varukorg, och de är verkligen GULD för oss. Vi är dock två korta personer men den passar oss bra ändå. Skönt att inte måsta stå böjd om man tex ska natta i vagnen och samtidigt måste hålla nappen, haha!

    Dock har jag aldrig testat åka buss med den. Den är STOR, parkerar man brevid en Emmaljunga så blir man nästan förvånad. I och med att den är hög också så känns det som om den skulle välta lätt. Märker de när man går snett över en backe exempelvis. Så man får nog spänna fast den ordentligt i buss osv...


    Åh vilken lyx, visste inte att de hade uppdaterat den. Angående bussåkning får man plats bredvid två andra barnvagnar på en Stockholmsbuss. När jag hade ordentligt packad skötväska på handtaget på bussen hände det faktiskt att vagnen började tippa bakåt i rondeller. Så ja, spänn fast på bussen!
  • LittleSunshine84

    Haft Buffalo och donkey 2 och även Stokke trailz.

    Bugaboo vinner i alla lägen, lätta, smidiga, jätte bra andrahandsvärde och roliga att göra personliga. Stokke var plastig, svårsåld, klumpig.

    Vi är 163 och 196cm långa så bugaboos teleskophandtag var perfekt. Varukorgen på Stokke är för liten, kändes som den skulle tippa på bussen.

Svar på tråden BARNVAGN! Hjälp! Stokke Bugaboo eller Joolz