• Wed 13 Nov 2019 19:59
    497 visningar
    3 svar
    3
    497

    Bakåtflyttad från v11 till v9, någon mer?

    Hej där!

    Jag var idag på ultraljud och skulle göra KUB men bm mätte endast bebis till v9... Det känns jobbigt då jag plussade tidigt så det känns i princip omöjligt att vara i vecka 9.

    Min sista mens var 21 aug, har en lååång menscykel på ca 39-44 dagar och jag plussade den 5 oktober. Om jag nu är i vecka 9 som bm påstår plussade jag i vecka 4 (3+0) men det kanske är möjligt? Någon som varit med om liknande? Har det gått bra för er eller har bebis slutat växa? Man såg hjärtat ticka på jättefint så bm trodde endast att jag hade haft ägglossning senare än jag trott.

    Bild på vår lilla böna

  • Svar på tråden Bakåtflyttad från v11 till v9, någon mer?
  • Wed 13 Nov 2019 20:49
    #1

    Förstår din oro, men tänk på att det är millimetrar som diffar. Jag gjorde ett ultraljud i v 13 där jag flyttades fram två dagar från mitt eget uträknade datum. Sen gjorde jag nytt ultraljud i v 14 där jag istället flyttades bak tre dagar från mitt eget beräknade datum. Sen på nytt ultraljud i v 16 var det åter mitt eget datum som gällde. Så jag tror det är lugnt för dig, och att du kanske är längre gången än bm sa.

    Lycka till!

  • Wed 13 Nov 2019 20:57
    #2

    Nu gjorde jag ett tidigare ultraljud (innan kub) men blev samma för mig, tillbakaflyttad 12 dagar typ och ska ha plussat i 3+0...på clearblue digital dessutom. är i v. 32 nu så allt har ju mig veterligen rullat på ändå men vet allt om att det var svårt att lita på att allt var okej i början! Men som sägs ovan är det ju millimetrar som avgör...en datering jag fick var typ tre dagar tidigare än mitt nuvarande datum och det tror jag mer på :)

  • Wed 13 Nov 2019 21:08
    #3

    Jag gjorde inget vul. Blev dock flyttad tillbaka 3.5 vecka med äldsta på rul. Vilket betydde att om jag utgår från datumet jag plusade innan jag blev gravid. Det kunde läkarna inte förklara

    Inte haft någon blödning eller liknande så inget missfall. Ut kom en frisk pojke 10 dagar efter den nya beräknade datumet som fastställdes vid Rul. Så sker mycket de inte kan förklara men så länge det ser friskt ut på ultraljudet så hade jag inte oroat mig så mycket.

Svar på tråden Bakåtflyttad från v11 till v9, någon mer?