• Anonym (Hm)

    Låta dem träffas?

    Din sextonåriga dotter berättar att hon träffat en kille på nätet som hon blivit förälskad i och nu vill resa och träffa, vad gör du? Din dotter är väldigt mogen och skötsam, det har aldrig funnits någon orsak att oroa sig för henne.

  • Svar på tråden Låta dem träffas?
  • Anonym (XYX)
    Anonym (Hm) skrev 2019-11-14 11:49:12 följande:

    Din sextonåriga dotter berättar att hon träffat en kille på nätet som hon blivit förälskad i och nu vill resa och träffa, vad gör du? Din dotter är väldigt mogen och skötsam, det har aldrig funnits någon orsak att oroa sig för henne.


    Resa hur långt och för länge? Övernattning?

    Att ta tåget till grannstaden för att fika på konditori är en sak, att flyga långt för att sova över är en helt annan sak.

    Jag släppte iväg min son till ny vän långt borta efter samtal med föräldern där.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (XYX) skrev 2019-11-14 11:53:16 följande:

    Resa hur långt och för länge? Övernattning?

    Att ta tåget till grannstaden för att fika på konditori är en sak, att flyga långt för att sova över är en helt annan sak.

    Jag släppte iväg min son till ny vän långt borta efter samtal med föräldern där.


    Han är myndig, så kommer inte bli något samtal med hans föräldrar. Visby-Stockholm, men hon skulle isf sova hos sin bror som bor där.
  • Anonym (Nej)

    Det finns alldeles för många sjuka människor ute i världen, men om de möts på ett café eller liknande och bror är med, han behöver inte sitta vid samma bord men bör ha lite koll

  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2019-11-14 11:58:39 följande:
    Det finns alldeles för många sjuka människor ute i världen, men om de möts på ett café eller liknande och bror är med, han behöver inte sitta vid samma bord men bör ha lite koll
    Så skulle jag ha gjort.
  • Anonym (My)

    Jag träffade min nuvarande sambo via nätet. Jag var då 16år och han var 19. När vi träffades första gången sätt mina föräldrar på en bänk med fyll insyn över hela platsen för att se att det verkade vara den person som han utgett sig för att vara och att det stämde med bild. Va inget vi berättade för honom då och de gav sig inte till känna heller. Idag har vi varit tillsammans i 16 år och har 3 barn tillsammans. Om hon ska bo hos sin bror kan han då följa med och vara på synligt avstånd och kolla om personen verkar vara den han utger sig för att vara?

  • Drottningen1970

    Absolut inte. Spelar ju noll roll hur skötsamt ens eget barn är.

    Jag skulle kunna tänka mig att bjuda hem den nya bekantskapen efter kontakt med dennes föräldrar.

  • Anonym (Hm)
    Drottningen1970 skrev 2019-11-14 12:30:39 följande:

    Absolut inte. Spelar ju noll roll hur skötsamt ens eget barn är.

    Jag skulle kunna tänka mig att bjuda hem den nya bekantskapen efter kontakt med dennes föräldrar.


    Skulle du kontakta en myndig människas föräldrar?
  • Anonym (I)

    Absolut inte.

    Killen får hälsa på om han är så intresserad så ni kan kolla om det är verkligen en tonårskille.

    Vem som helst kan låtsas vara vem som helst på nätet.

    Då hjälper det inte att dottern är skötsam.

    Om hennes bror följer med och håller koll funkar såklart , men inte annars.

  • Drottningen1970
    Anonym (Hm) skrev 2019-11-14 12:32:52 följande:

    Skulle du kontakta en myndig människas föräldrar?


    Varför skulle man inte kunna det? Jag är privatperson ingen myndighet.

    Hursomhelst så skulle jag inte släppa iväg min minderåriga för att träffa en vuxen alls, utan vederbörande skulle få komma hit.
Svar på tråden Låta dem träffas?