• Anonym (Ellen)

    Känner du dig klädd utan parfym?

    Känner du dig klädd utan parfym? Vill du alltid dofta parfymerat eller föredrar du att vara utan parfym? Får du positiva alternativt negativa kommentarer om du har parfym eller är utan parfym?

  • Svar på tråden Känner du dig klädd utan parfym?
  • AniieeHär

    Jag använder inte parfym till vardags, så.... ja...


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (S)

    Jag använder deo och har nångång skämts för att den doftat för starkt...Om än gott.

    Uppväxt nära allergisk person så aldrig direkt använt parfym. Tycker inte att det är viktigt även om folk kan lukta gott med parfym på, många överdriver användningen.

  • Anonym (...)

    Jag verkligen avskyr parfym. Lite mild deo är ok men parfym är verkligen för mycket. Det doftar så starkt och så syntetiskt, får kli i näsan och huvudvärk och tycker dessutom att det är väldigt gammeldags och omodernt att gå runt och sprida starka dofter omkring sig. Gäller både män och kvinnor, men det är något med kvinnors parfymer (eller kanske mängden?) som jag personligen mår sämre av än mäns dofter. Satt dock bredvid en medelålders man igår som doftade herrparfym och det kändes också väldigt gubbigt. Jag tror att jag associerar parfym med ett behov av att dölja en egen, uppenbarligen äcklig och ofräsch doft eftersom man behöver parfym... Tvål och mild deo är lagom. Så ja, jag känner mig välklädd och fräsch utan parfym. Och är det också.

  • Anonym (Safir)

    Älskar parfym. Älskar att dofta rosor. Jag lever efter Coco Chanels ord: "En kvinna utan parfym kommer aldrig lyckas i livet". Det är mitt mantra när jag, det sista jag gör innan jag lämnar hemmet är att spreja på mig dyr parfym. Ska nog spreja på mig lite nu för att känna god parfym på mig i sängen inför nattens skönhetssömn.

  • Anonym (Jahsplan)

    Använder deo för det mesta. Vill använda parfym mer men är rädd att det ska komma en massa överkänsliga människor och gnälla då.

  • Anonym (Fröken)

    Har barn i knät större delen av dagen eller när inpå kroppen på ett eller annat sätt. Skulle aldrig falla mig in att ha parfym på jobbet eftersom det finns många både små å stora kompisar som är känsliga mot dofter...


    Anonym (Safir) skrev 2019-11-14 21:53:41 följande:

    Älskar parfym. Älskar att dofta rosor. Jag lever efter Coco Chanels ord: "En kvinna utan parfym kommer aldrig lyckas i livet". Det är mitt mantra när jag, det sista jag gör innan jag lämnar hemmet är att spreja på mig dyr parfym. Ska nog spreja på mig lite nu för att känna god parfym på mig i sängen inför nattens skönhetssömn.


    Å så vill jag bara hälsa den där Coco C som faktiskt verkar just precis ?kocko? att jag är en kvinna mitt i livet som verkligen har lyckats i livet! Man kan inte ha det bättre skulle jag vilja säga. Helt utan parfym!!
  • Rödtjärnens Anna

    Jag lever inte ett sånt liv där parfym är en del av vardagen. Någon gång ibland vid festligare tillställningar kan jag sätta på mig någon lättare doft, typ Clean.

  • Anonym (H)

    Jobbar på sjukhus och använder därför aldrig parfym i vardagen. Tyvärr är det otroligt många som inte fattar att parfym inte hör hemma på sjukhus. Fy fan va folk luktar!

Svar på tråden Känner du dig klädd utan parfym?