• Anonym (Tjej32)

    Ångest-självmord-HJÄLP!!!

    Hej!

    Mind.se har ingen chatt som fungerar. Vill bara ha lite stöd.

    Snälla stäng inte ber min sida. Jag vill bara ha positiv stöd!!!!

    Jag känner mig bara så jäkla meningslös och att saker kanske vore bättre värt utan mig.... vill bara ha stöd att jag kan vara bra att ha kvar. Hur nån nu skulle kunna tycka det här. ..hehe.

    Snäll stäng inte ner!!

    Detta är ju tänkt för livet. För motsatsen för självmord. Vill våga diskutera saker och få stöd i det!!!!

  • Svar på tråden Ångest-självmord-HJÄLP!!!
  • Anonym (L)

    Självklart är du bra att ha och du är värd att må bra, ledsamt att du känner annat. Är det något särskilt som får dig att känna såhär? Är det något du har känt länge eller är det en fas du har nu? <3

  • princessbubblegum

    Hej ts! Självklart är världen inte bättre utan dig och förmodligen har du personer i din närhet som bryr sig om dig och som skulle bli ledsna om du inte fanns mer. Kämpa vidare och sök professionell hjälp. Det blir bättre<3

  • Anonym (Tjej32)
    Anonym (L) skrev 2019-11-16 00:33:30 följande:

    Självklart är du bra att ha och du är värd att må bra, ledsamt att du känner annat. Är det något särskilt som får dig att känna såhär? Är det något du har känt länge eller är det en fas du har nu? <3


    Tack snälla som svarade!!

    Så sjukt patetiskt...jag satt och uppdaterade ?är det någon som svarat, är det någon som svarat?? Och sen skrev du fint tillbaka!! <3

    Jag har väl kanske faser. Lite upp och ner. Men det har varit brutalt ner ett tag så jag kanske tror att det är sanningen. Kanske bästa.

    Och om någon vill anmäla. Nej, jag har inga barn!!
  • Anonym (Tjej32)
    princessbubblegum skrev 2019-11-16 00:35:51 följande:

    Hej ts! Självklart är världen inte bättre utan dig och förmodligen har du personer i din närhet som bryr sig om dig och som skulle bli ledsna om du inte fanns mer. Kämpa vidare och sök professionell hjälp. Det blir bättre<3


    Jag har bra proffesionellt hjälp, ca 1ggr/vecka.

    Tack snälla för ditt svar.

    Men jag vet inte om jag är nog för att spara i denna värld haha.
  • Anonym (;)

    Har du barn? Partner? Familj? Vänner?

    Jag kan lova dig att de definitivt vill ha dig kvar här hos dom! De skulle bli totalförstörda om du valde att lämna dom!!

    Vad är det som skulle bli bättre om du inte fanns menar du?

  • princessbubblegum
    Anonym (Tjej32) skrev 2019-11-16 00:38:06 följande:

    Jag har bra proffesionellt hjälp, ca 1ggr/vecka.

    Tack snälla för ditt svar.

    Men jag vet inte om jag är nog för att spara i denna värld haha.


    Du är absolut bra nog. Det är lätt hänt att man tittar på andra och bara se massa bra saker med dom och dåliga med sig själv, men jag lovar att de flesta har sånna känslor. Du duger som du är<3
  • Anonym (L)
    Anonym (Tjej32) skrev 2019-11-16 00:36:49 följande:

    Tack snälla som svarade!!

    Så sjukt patetiskt...jag satt och uppdaterade ?är det någon som svarat, är det någon som svarat?? Och sen skrev du fint tillbaka!! <3

    Jag har väl kanske faser. Lite upp och ner. Men det har varit brutalt ner ett tag så jag kanske tror att det är sanningen. Kanske bästa.

    Och om någon vill anmäla. Nej, jag har inga barn!!


    Jag förstår dig, får själv såna faser och är inne i en sådan nu också där jag funderar om livet verkligen är något för mig. Men visst är det det, ibland är det bara så att man måste ta en dag i taget och försöka hitta de små sakerna som faktiskt betyder något och bara nöja sig med det just nu. För när man minst anar så har livet gått framåt i rätt riktning och man inser att det finns massor att leva för och att det mesta är möjligt bara man vill tillräckligt mycket. Om det känns helt hopplöst och du känner att allt är svart och för svårt att hantera måste du be om hjälp, professionell hjälp!
  • JosephineEm

    Jag har sedan 2 veckor tillbaka fått mörka tankar och nämnde de enbart till min psykolog + en kompis som jag vet inte skulle säga det till någon. Det är verkligen skitjobbigt att känna så mycket ångest att man inte vet var man ska försvinna. 
    Jag vet varför jag har fått dessa tankar, det är ett skikt av massa lager. 

    Hur känns det för dig nu? Sover du dåligt/lite/för mycket/drömmer du mycket?

    Kram

Svar på tråden Ångest-självmord-HJÄLP!!!