• Cassie94

    Är jag gravid eller inte?

    Hej

    Det är nämligen så den 22 oktober fick ja en liten brun flytning detta va 4 dagar innan min beräknad mens och jag har haft oskyddad samlag under månaden så misstänkte graviditet direkt då min tredje graviditet började likadant. Sprang o köpte ett test, tog den direkt o fick positivt utslag. Samma dag senare på kvällen började ja blöda mer(färskt blod) fick lite ont i magen/rygg i samband med blodet. Denna blödning pågick i 4 dagar med små klumpar i.

    Nu börjar ja känna massa graviditet symtom (extremt trötthet, molvärk i livmodern hela tiden, svullen på magen, jätte ont i brösten o bröstvårtorna är super ömma, mår små illa då o då.

    Tagit test men visar neg. Vet ej va jag ska tro. Borde ja söka tid för vaginalt ultraljud eller vad bör ja göra?

  • Svar på tråden Är jag gravid eller inte?
  • Igelkott91

    Hej,


    om testen har gått från positivt till negativt och du haft en blödning med klumpar låter det väl mest troligt som du fått ett missfall tycker jag. :( De gånger jag fått missfall har symtomen kommit och gått även efteråt och man kan hamna i lite hormonell obalans.


    Om du inte mår dåligt i övrigt hade jag inväntat nästa mens. Får du kraftigt ont eller mår väldigt dåligt på annat sätt kanske det är bäst att åka till gyn.

Svar på tråden Är jag gravid eller inte?