• Anonym (HT)
    Sat 16 Nov 2019 19:01
    313 visningar
    14 svar
    14
    313

    Bryr han sig inte om mig?

    Dejtar just nu en man som det känns väldigt bra med, men jag är lite osäker på hur mycket han verkligen bryr sig om mig. Igår var första gången vi sågs hemma hos honom, vilket var mysigt, men han bor i en annan stad än mig så jag var tvungen att åka både tåg och buss för att komma dit.

    Jag är sällan i den staden och känner därför inte till det alls bra. Dessutom är det mycket vägarbeten där just nu, så när jag skulle åka hem på kvällen var jag tvungen att hoppa av flera hållplatser tidigare för att gå resten av biten fram till tågstationen. En promenad på cirka 10 minuter.

    Åkte hem vid 20 och det är ju becksvart ute nu under vintern. Jag hade tidigare berättat för honom att jag känner mig osäker på exakt hur jag ska gå för att komma fram till tågstationen från där bussen stannade och att det blir svårare när det dessutom är mörkt ute. Även att det känns lite otryggt att gå genom stan helt ensam som ung kvinna.

    Han följde bara med mig ner till sin egen busshållplats, men lät mig sedan åka helt själv ändå. I mina ögon hade en gentleman åkt med och promenerat med mig fram till tågstationen. Blev lite besviken för det känns som att han inte är så rädd om mig. Vad tycker ni andra? Hade ni åkt med er dejt till tågstationen? Kan berätta också att han betalar årsvis för sitt busskort, så det hade inte kostat honom något extra att åka med mig.

  • Svar på tråden Bryr han sig inte om mig?
  • Sat 16 Nov 2019 19:24
    #1

    Nej han bryr sig definitivt inte om dig! Ingen jag skulle fortsätta att dejta i ditt ställe. Uselt gjort!

  • Sat 16 Nov 2019 19:43
    #2

    Det säger väl något om honom. Han framstår inte som så värst omtänksam och empatisk. Handlar inte om nåt gentlemannaskap utan vanlig omtänksamhet tycker jag.

    Hade inte velat dejta någon som jag uppfattar som icke omtänksam.

  • Sat 16 Nov 2019 19:43
    #3

    Nej han är nog inte så brydd.

  • Anonym (nja)
    Sat 16 Nov 2019 19:58
    #4
    +1

    Nu är jag kvinna men jag hade nog tänkt att en vuxen person klarar sig själv? Om du kunde åka dit själv så tar du dig hem själv också, typ. 

    Du kanske inte var tillräckligt tydlig med att du ville han skulle följa med. För en del räcker det inte med det du sa utan säga "du måste följa med mig till stationen" 

  • Anonym (hum)
    Sat 16 Nov 2019 20:51
    #5

    Han följde dig till första bussen i alla fall vilket du kan förvänta.
    Men att åka med och hålla hand mellan busshållplatsen och tågstationen? Snälla du är väl inte 12 år?

    Han ska vara en riktigt fet toffel om han ska hänga med på något sådant.
    Du behöver inte oroa dig, han bryr sig nog om dig men vill inte toffla för småsaker som du kan klara själv.

  • Sat 16 Nov 2019 20:56
    #6

    Det är klart att ts klarar det. Men mörkt ute, fick hoppa av flera hållplatser tidigare och gå till stationen i en främmande stad där hon inte hittar kan varken kännas trevligt eller tryggt. Dessutom händer det mycket hemskheter för ensamma människor (kvinnor). Jag tycker det var urdåligt.

    När jag går hem sent från krogen eller nån vän så går ALLTID någon vän med mig, en gång kunde inte en vän (mitt ex) gå med utan vi pratade i telefon hela tiden istället. Går genom mörka parker hem till mig.

    Du borde sovit över istället ts?

  • Anonym (Mia)
    Sat 16 Nov 2019 21:08
    #7
    +1

    Han är ingen tankeläsare. I hans värld ser han inte situationen så som du göra. Han kanske tänkte att det är bara att gå så å så tar vara 10 min och karta i mobilen har man ju. Visst vissa killar hade kanske kunnat se det från ditt perspektiv men inte alla. Jag personligen hade inte gjort det och då är jag med tjej. Visst jag kan förstå att andra kannkönna sig lite rädda men jag är sån som utmanar mina rädslor tills jag inte längre är rädd. Så vill man ha mitt sällskap hela vägen får man säga till annars finns inte det i mina tankar. Jag kan till och med avböja sällskap.

    Det jag tycker att du ska göra är att tala om för honom hur du känner. Inte anklaga eller ifrågasätta utan mer säga att jag hade uppskattat att du hade följt mig till stationen när jag var så osäker. Ge han en chans att bättra sig men va inte rädd för att i framtiden tydligt uttrycka vad det är du vill. Hade du frågat honom om han hade kunnat följa dig och han sagt nej då hade jag tolkat det som att han inte bryr sig. Nu är han mer okunnig och lite korkad. Sen kan det ju ha varit så att han visst fattade din vink men sket i den.

  • Anonym (HT) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 21:39
    #8
    smulpaj01 skrev 2019-11-16 20:56:32 följande:

    Det är klart att ts klarar det. Men mörkt ute, fick hoppa av flera hållplatser tidigare och gå till stationen i en främmande stad där hon inte hittar kan varken kännas trevligt eller tryggt. Dessutom händer det mycket hemskheter för ensamma människor (kvinnor). Jag tycker det var urdåligt.

    När jag går hem sent från krogen eller nån vän så går ALLTID någon vän med mig, en gång kunde inte en vän (mitt ex) gå med utan vi pratade i telefon hela tiden istället. Går genom mörka parker hem till mig.

    Du borde sovit över istället ts?


    Tack för era svar! Ja det kändes otryggt och jag gick så snabbt jag kunde för att komma fram till tåget. Hade varit en annan sak om det vore dagtid för då finns det alltid någon man kan fråga om rätt väg.

    Hade såklart kunnat sova över där, men jag tyckte det kändes för tidigt i relationen för att göra det. Vill hellre ta en sak i taget. Hade väl också kunnat vara mer tydlig kring att jag verkligen vill att han ska följa med, men i min värld så hade han självmant gjort det för att han bryr sig och vill att jag ska komma hem tryggt.

    Kommer fortsätta träffa honom men om jag fortfarande får intryck av att han inte bryr sig, även i andra situationer såklart, så kommer jag ju avbryta.
  • Anonym (agree­)
    Sat 16 Nov 2019 22:03
    #9
    Anonym (Mia) skrev 2019-11-16 21:08:04 följande:

    Han är ingen tankeläsare. I hans värld ser han inte situationen så som du göra. Han kanske tänkte att det är bara att gå så å så tar vara 10 min och karta i mobilen har man ju. Visst vissa killar hade kanske kunnat se det från ditt perspektiv men inte alla. Jag personligen hade inte gjort det och då är jag med tjej. Visst jag kan förstå att andra kannkönna sig lite rädda men jag är sån som utmanar mina rädslor tills jag inte längre är rädd. Så vill man ha mitt sällskap hela vägen får man säga till annars finns inte det i mina tankar. Jag kan till och med avböja sällskap.

    Det jag tycker att du ska göra är att tala om för honom hur du känner. Inte anklaga eller ifrågasätta utan mer säga att jag hade uppskattat att du hade följt mig till stationen när jag var så osäker. Ge han en chans att bättra sig men va inte rädd för att i framtiden tydligt uttrycka vad det är du vill. Hade du frågat honom om han hade kunnat följa dig och han sagt nej då hade jag tolkat det som att han inte bryr sig. Nu är han mer okunnig och lite korkad. Sen kan det ju ha varit så att han visst fattade din vink men sket i den.


  • Anonym (Eva)
    Sat 16 Nov 2019 22:12
    #10
    -1

    Han var tvungen att gå hem ensam efter att han lämnat dig vid bussen; betyder det att du inte bryr dig om honom? Förmodligen inte. Du vet att det inte är stor risk att det händer något och att en vuxen människa klarar en sådan promenad galant på egen hand, precis som han vet att du klarar av att gå mellan bussen och tåget. Men om du tycker att det känns bra med sällskap för att du är lite ängslig så säg det till honom! Det skadar ju inte att han går med dig en bit extra.

  • Anonym (HT) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 12:59
    #11
    Anonym (Eva) skrev 2019-11-16 22:12:55 följande:

    Han var tvungen att gå hem ensam efter att han lämnat dig vid bussen; betyder det att du inte bryr dig om honom? Förmodligen inte. Du vet att det inte är stor risk att det händer något och att en vuxen människa klarar en sådan promenad galant på egen hand, precis som han vet att du klarar av att gå mellan bussen och tåget. Men om du tycker att det känns bra med sällskap för att du är lite ängslig så säg det till honom! Det skadar ju inte att han går med dig en bit extra.


    Självklart hade det kunnat hända honom något också, men från busshållplatsen hem till honom tar det bara någon minut och han går genom ett populärt bostadsområde. Jag gick 10 minuter genom stan, så hoppas du ändå kan se skillnaden? Ska testa att vara extra tydlig nästa gång och om han då inte skulle följa med, så tror jag inte att han är någon kille att satsa på.
  • Anonym (Eva)
    Sun 17 Nov 2019 13:09
    #12
    -1
    Anonym (HT) skrev 2019-11-17 12:59:46 följande:
    Självklart hade det kunnat hända honom något också, men från busshållplatsen hem till honom tar det bara någon minut och han går genom ett populärt bostadsområde. Jag gick 10 minuter genom stan, så hoppas du ändå kan se skillnaden? Ska testa att vara extra tydlig nästa gång och om han då inte skulle följa med, så tror jag inte att han är någon kille att satsa på.

    Och om han följer dig från bussen till tåget måste han gå ensam 10 minuter genom stan när han ska tillbaka hem igen. Inte för att det skulle vara särskilt farligt, vare sig för honom eller dig, men du tycks tro att det är farligt och vill att han utsätter sig för den risken för din skull.
  • Anonym (HT) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 13:34
    #13
    Anonym (Eva) skrev 2019-11-17 13:09:32 följande:

    Och om han följer dig från bussen till tåget måste han gå ensam 10 minuter genom stan när han ska tillbaka hem igen. Inte för att det skulle vara särskilt farligt, vare sig för honom eller dig, men du tycks tro att det är farligt och vill att han utsätter sig för den risken för din skull.


    Är väl för att jag som tjej känner mig extra utsatt i samhället. Självklart ska det inte behöva vara så, men det är ju så det är. Jag kanske överreagerade. Det visar nog sig med tiden.
  • Anonym (agree­)
    Sun 17 Nov 2019 21:17
    #14
    Anonym (HT) skrev 2019-11-17 13:34:28 följande:
    Är väl för att jag som tjej känner mig extra utsatt i samhället. Självklart ska det inte behöva vara så, men det är ju så det är. Jag kanske överreagerade. Det visar nog sig med tiden.
    tycker anonym (Mia) har sagt det bäst. Lyssna inte på Eva, tycker jag.

    Sen känns han ju inte direkt som en gentleman. Jag menar, är man nykär vill man ju hänga så länge som möjligt och pussas vid tåget. Istället för att tänka praktiskt och dra till bussen.

    Han tycks lite bortkommen, alternativt bryr han sig inte tillräckligt. Kanske är det det första. 

    Lycka till!
Svar på tråden Bryr han sig inte om mig?