• Anonym (letar­)
    Sat 16 Nov 2019 21:29
    438 visningar
    17 svar
    17
    438

    Vilka trygga, regelbundna, tillåtande jobb finns på 25%

    Jag letar med ljus och lykta efter något jag kan jobba med ett par timmar i veckan. Mina förutsättningar är inte de bästa pga funktionsnedsättningar. Idag har jag 100% sjukersättning 

  • Svar på tråden Vilka trygga, regelbundna, tillåtande jobb finns på 25%
  • Anonym (Svårt­)
    Sat 16 Nov 2019 21:42
    #1

    Det är nog svårt att få tag på en fast tjänst endast några timmar i veckan.

    Nu vet jag inte vad för funktionshinder du har eller vad du har för utbildning men kan du tänka dig vikariepoolen inom förskola/skola?

    Då lägger du dig tillgänglig de dagar/timmar du kan tänka dig jobba

  • Sat 16 Nov 2019 21:45
    #2

    Hänger ju på utbildning.

    Men vad jag kommer på direkt är bokföring och övrig administration. Min bokföring tar några timmar i månaden så hittar man några som vill slippa sin kan man jobba med det.

    Små kontors företag med 10-20 personer skulle även kunna vara intresserad av någon som städar, plockar ur diskmaskinen och handlar pålägg till frukost.

    Vilket borde kunna vara ge 1-2h per dag.

  • Anonym (letar­) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 22:03
    #3
    Anonym (Svårt) skrev 2019-11-16 21:42:41 följande:

    Det är nog svårt att få tag på en fast tjänst endast några timmar i veckan.

    Nu vet jag inte vad för funktionshinder du har eller vad du har för utbildning men kan du tänka dig vikariepoolen inom förskola/skola?

    Då lägger du dig tillgänglig de dagar/timmar du kan tänka dig jobba


    Vikariepooler och bemanning är svårt då jag behöver både regelbundenhet och framförhållning.
  • Anonym (letar­) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 22:08
    #4
    Don3 skrev 2019-11-16 21:45:57 följande:

    Hänger ju på utbildning.

    Men vad jag kommer på direkt är bokföring och övrig administration. Min bokföring tar några timmar i månaden så hittar man några som vill slippa sin kan man jobba med det.

    Små kontors företag med 10-20 personer skulle även kunna vara intresserad av någon som städar, plockar ur diskmaskinen och handlar pålägg till frukost.

    Vilket borde kunna vara ge 1-2h per dag.


    Min enda utbildning är från gymnasiet och det var inte något som är så bra när man letar jobb tyvärr. Tack för tipset efter.
  • Anonym (Tim)
    Sat 16 Nov 2019 22:11
    #5

    Alla timanställningar. Kan du bestämma själv när du orkar arbeta och hur mycket.

    Vården behöver alltid folk.

    Svara på undersökningar på nätet. Telefonsupport. Telefonförsäljning. Undersökningar via telefon.

    Blogga, köp och sälj på tradera o liknande.

  • Anonym (letar­) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 22:15
    #6
    Anonym (Tim) skrev 2019-11-16 22:11:46 följande:

    Alla timanställningar. Kan du bestämma själv när du orkar arbeta och hur mycket.

    Vården behöver alltid folk.

    Svara på undersökningar på nätet. Telefonsupport. Telefonförsäljning. Undersökningar via telefon.

    Blogga, köp och sälj på tradera o liknande.


    Tack för förslag. Vården är helt utesluten.
  • Anonym (d)
    Sat 16 Nov 2019 22:23
    #7

    Hör av dig till din kommun och anmäl dig som lärarvikarie. Det är inte så mycket mer de kräver än att du passar ungarna.
    Säg vilka dagar i veckan du kan jobba, så ringer de bara den dagen, tex torsdagar.

  • Anonym (Tim)
    Sat 16 Nov 2019 22:30
    #8
    Anonym (letar) skrev 2019-11-16 22:15:57 följande:

    Tack för förslag. Vården är helt utesluten.


    Inte ens ledsagare?

    Du kan ju vara ledsagare åt någon med utvecklingsstörning eller någon som klarar sig hyfsat bra själv men bara vill ha sällskap? Det är kul jobb. Gå och fika, äta lunch eller bara ta en promenad, titta på film, spela tv-spel etc. Kontakta kommunen och anmäl hur många timmar du kan arbeta.

    Gå ut med hundar när andra är på jobb. Alltså dagmatte.

    Städhjälp? Volontärarbete på hundstallet?

    Vad klarar du för typ av jobb?
  • Sun 17 Nov 2019 17:11
    #9

    Kvällsstädning av kontor?
    Butik?

  • Anonym (letar­) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 17:48
    #10
    Anonym (Tim) skrev 2019-11-16 22:30:31 följande:
    Inte ens ledsagare?

    Du kan ju vara ledsagare åt någon med utvecklingsstörning eller någon som klarar sig hyfsat bra själv men bara vill ha sällskap? Det är kul jobb. Gå och fika, äta lunch eller bara ta en promenad, titta på film, spela tv-spel etc. Kontakta kommunen och anmäl hur många timmar du kan arbeta.

    Gå ut med hundar när andra är på jobb. Alltså dagmatte.

    Städhjälp? Volontärarbete på hundstallet?

    Vad klarar du för typ av jobb?
    Det är kanske inte så lyckat när jag själv har ledsagare och kontaktperson.
  • Sun 17 Nov 2019 17:49
    #11

    Men hur ska du kunna jobba på 25 procent när du är bedömd ha helt nedsatt arbetsförmåga stadigvarande?

  • Anonym (Klara­)
    Sun 17 Nov 2019 17:51
    #12

    Klarar du tidiga morgnar så kanske tidningsbud är ett alternativ. Fast jag vet inte hur många som läser papperstidningar längre. Jobbet kanske inte är vad det en gång var.

  • Anonym (Klara­)
    Sun 17 Nov 2019 17:58
    #13
    Alexi skrev 2019-11-17 17:49:22 följande:
    Men hur ska du kunna jobba på 25 procent när du är bedömd ha helt nedsatt arbetsförmåga stadigvarande?

    Är ju inte säkert att bedömningen är helt korrekt utan att ts kan klara att jobba en stund om dagen om hen hittar ett passande jobb. Många med sjukersättning går ju på daglig verksamhet och gör lite nytta i sin egen takt.
  • Anonym (letar­) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 18:14
    #14
    Alexi skrev 2019-11-17 17:49:22 följande:

    Men hur ska du kunna jobba på 25 procent när du är bedömd ha helt nedsatt arbetsförmåga stadigvarande?


    Jag vet inte men folk säger ju att det finns jobb för alla och jag mår dåligt av att hela tiden ifrågasättas och få påpekanden om att alla andra minsann mår sämre men jobbar trippla jobb ändå.
  • Mon 18 Nov 2019 08:04
    #15
    Anonym (letar) skrev 2019-11-17 18:14:51 följande:

    Jag vet inte men folk säger ju att det finns jobb för alla och jag mår dåligt av att hela tiden ifrågasättas och få påpekanden om att alla andra minsann mår sämre men jobbar trippla jobb ändå.


    Fast har du någon sysselsättning idag? Av typen daglig verksamhet? Dvs där du visar dig själv och andra att du kommer iväg varje dag på rätt tid och kan vara på en arbetsplats några timmar?
  • Mon 18 Nov 2019 08:58
    #16
    Anonym (letar) skrev 2019-11-16 21:29:19 följande:

    Jag letar med ljus och lykta efter något jag kan jobba med ett par timmar i veckan. Mina förutsättningar är inte de bästa pga funktionsnedsättningar. Idag har jag 100% sjukersättning 


    Via Samhall?
  • Mon 18 Nov 2019 08:59
    #17

    Kaffe, butik, städ, lunchrestaurang?

Svar på tråden Vilka trygga, regelbundna, tillåtande jobb finns på 25%