• Anonym (Ohhey)

    Gå ner i vikt

    Vill gärna gå ner i vikt, ca 12 kg och gärna snabbt om det går.

    Promenerar i rask takt 1 timme om dagen samt kör med trappmaskin allt från 20 min, 30 min, 40 min eller 1 timme på kvällarna.

    Äter hälsosamt och mycket mindre än jag brukar om dagarna. Äter mycket fisk, grönsaker och frukt. Min fråga är då hur snabbt tror ni att jag kan gå ner i vikt om jag fortsätter så här?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt
  • AniieeHär

    Tja, om du inte äter för mycket eller för lite så... 12 veckor. Glöm inte att vila benen någon gång ibland och träna resten av kroppen.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (N)

    Omöjligt att säga utan vetskapen om vikt, längd och kaloriintag. 1kg = 7000 kalorier. Frukt och grönt är ofta bra, men frossar du i avokado och banan så gör det inte mycket för viktminskning även fast de är nyttigare än godis. En sund viktnedgång så kan man gå ner ett halvt kilo per vecka. Med vlcd/SVÄLT så kan man gå ner 1kg per vecka.

    Ladda ner appen lifesum eller myfitnesspal så kan du hålla koll på ungefär hur mycket kalorier du får i dig av kosten och hur mycket du gör dig av med under träning.

  • mompan

    Ett tips är att räkna ut hur mycket kalorier du gör av med utifrån din längd, vikt och hur mycket du tränar, tex med Harris Benedict Formula. Sedan lägga dig på ett litet kaloriunderskott, ca 300-500 kcal. Det kanske gör att du går ned i vikt lite långsammare, men det blir mer hållbart, för mindre risk att du efter att du gått ner i vikt snabbt äter upp dig igen. Bra tips att logga maten i lifesum!

Svar på tråden Gå ner i vikt