• Sat 16 Nov 2019 23:59
    84 visningar
    0 svar
    0
    84

    Konstig blödning. Ändå gravid?

    Hej,

    Jag undrar om det finns någon här som har varit med om liknande. Hoppas ni orkar läsa hela! :)

    Jag var hos gynekologen 30/10 och gjorde ett vul och han sa då att det såg ut som att ägget precis nyligen hade släppt och tipsade om att gå hem och ha sex då chansen fanns att vi skulle kunna bli gravida.

    Jag brukar alltid känna av min äl men denna gång kände jag knappt något.

    Vi hade iaf sex den kvällen men jag har inga större förhoppningar om det skulle bli något.

    Men började få lite gravidsymtom en vecka efter som illamående på kvällarna (hade samma när jag var gravid med dottern), halsbränna och illamående efter en kopp kaffe och en näsa som kan känna doften av ALLT. Men jag har haft symtom tidigare och inte varit gravid.

    Brukar dock alltid känna av när mensen är på g. Brukar ha hemsk pms dagen innan plus att jag inte brukar kunna sova speciellt bra nätterna innan. Men denna gång va allting bra.

    Nu till det konstiga. Jag fick mensen i torsdag på bim (räknat på att jag hade äl samma dag som jag var hon gyn) men det va helt annorlunda från hur den brukar vara. Den var VÄLDIGT vattnig och klar röd. Jag fick byta tampong flera gånger första dagen men ändå verkade inte ens tampongerna blivit fulla, det rann igenom ändå! Jag brukar knappt blöda mycket alls, om jag skulle vilja så skulle jag kunna ha en tampong hela dagen utan att det skulle gå igenom och det brukar va mycket mer ?slemmigt? blod.

    Jag brukar även ha ganska jobbig mensvärk första dagen men hade knappt någon denna gång.

    Igår hade jag knappt någon mens och idag har jag varit helt torr!? Brukar iaf ha mens i 4 dagar. Nu har jag även som mensvärk fast mensen är helt slut.

    Någon som varit med om liknande och vet vad det kan bero på? Kan det vara så att jag är gravid ändå? Tidigt missfall?

Svar på tråden Konstig blödning. Ändå gravid?