• Anonym (Kl)
    Sun 17 Nov 2019 00:41
    2634 visningar
    86 svar
    86
    2634

    Killar, vad tycker ni om män som slår kvinnor?

    Jag hör oftast vad kvinnor tycker om män som slår kvinnor, skulle vara intressant att höra om männens tankar om det...

    Så alltså, som rubriken lyder: vad tycker ni om män som slår kvinnor?

    Finns det någon situation, förutom i självförsvar, som ni tycker ger förmildrande omständigheter för att lägga hand på en kvinna? Personlig oförrätt t.ex..

    Har ni själva nånsin slagit en kvinna? Om ja, varför?

    OBS! Detta handlar inte om något slags manshat eller anklagelse öht!

    Bara rent och slätt...intresse.

  • Svar på tråden Killar, vad tycker ni om män som slår kvinnor?
  • Anonym (Gubbe­)
    Sun 17 Nov 2019 00:45
    #1
    +1

    Slog en tjej i årskurs ett, min pappa lärde mig hur galet fel det var. Är nu över 40 år och har ännu inte glömt det.

    Det finns ingen annan anledning än självförsvar att slå en annan människa, oavsett kön.

  • Anonym (Kl) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 00:48
    #2
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-11-17 00:45:00 följande:

    Slog en tjej i årskurs ett, min pappa lärde mig hur galet fel det var. Är nu över 40 år och har ännu inte glömt det.

    Det finns ingen annan anledning än självförsvar att slå en annan människa, oavsett kön.


    Jo det är förstås sant. Men en man som slår en kvinna brukar ge lite extra starka reaktioner.
  • Sun 17 Nov 2019 00:55
    #3

    En man slår inte en kvinna . En man har självkontroll och är behärskad. En man brusar inte upp, gapar eller skriker. En man låter ingen och inget krypa under hans skinn och få honom ur balans. 

    Att slå en kvinna är patetiskt. Men om det handlar om liv och död, då smäller det.

  • Anonym (Kl) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 01:05
    #4
    Godisbuske skrev 2019-11-17 00:55:21 följande:

    En man slår inte en kvinna . En man har självkontroll och är behärskad. En man brusar inte upp, gapar eller skriker. En man låter ingen och inget krypa under hans skinn och få honom ur balans. 

    Att slå en kvinna är patetiskt. Men om det handlar om liv och död, då smäller det.


    Ja, det krävs nog en sjuhelvetes självkontroll till att aldrig nånsin brusa upp eller komma ur balans!

    Iaf i min lilla temperamentsfulla värld;)
  • Sun 17 Nov 2019 09:06
    #5
    Anonym (Kl) skrev 2019-11-17 01:05:33 följande:
    Ja, det krävs nog en sjuhelvetes självkontroll till att aldrig nånsin brusa upp eller komma ur balans!

    Iaf i min lilla temperamentsfulla värld;)
    Visst kommer även jag ur balans ibland och känner ilska för olika saker i livet, men skulle aldrig visa det inför en kvinna om hon är orsaken.

    Om man läser av en kvinna i olika situationer och är stabil som person, så går det oftast inte så långt. Känner dem trygghet och respekt , så är det lugnt.

    I mina tre längre förhållanden jag haft, så har jag valt att lämna alla men ett av dem var lite turbulent och drama. Där hon hade ett väldigt temprament och tände snabbt. Kunde även bli lite fysisk. Bad henne söka hjälp många gånger, men inget hände, så sade tack och hej.

    Man måste ha lite självrespekt och gränser i sitt liv. Kvinna som man, och lämna.
  • Anonym (Man)
    Sun 17 Nov 2019 09:16
    #6

    Att de är svin.

  • Anonym (Vuxen idag)
    Sun 17 Nov 2019 09:34
    #7

    Var med en kvinna i 13 år. Råkade ut för psykisk misshandel i form av hot, utpressning och annat som inte hör till kärlek att gör. Efter 13 år brast det och hon fick en rejäl käftsmäll. Vill inte påstå att hon förtjänade det.

    Men efter att bli gapad och skriken på i åratal bryts även den starkaste mannen ner.

    Svar på frågan, så nej det är fel. Lika mycket fel om det varit det omvända.

  • Sun 17 Nov 2019 09:38
    #8
    -1

    I ärlighetens namn tycker jag det omvända är värre. För jag har aldrig sett en kvinna bli slagen men sett massor av män bli slagna och förnedrade. Tycker det är mycket värre. Män borde vid varje tillfälle de får slag, slå tillbaka med full styrka.

  • Anonym (...)
    Sun 17 Nov 2019 09:41
    #9
    Kramklubba skrev 2019-11-17 09:38:18 följande:

    I ärlighetens namn tycker jag det omvända är värre. För jag har aldrig sett en kvinna bli slagen men sett massor av män bli slagna och förnedrade. Tycker det är mycket värre. Män borde vid varje tillfälle de får slag, slå tillbaka med full styrka.


    av kvinnor?

    Så du tycker alltså att någon som är mycket starkare ska slå tillbaka? Det blir nog ännu värre då.
  • Anonym (Kl) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 09:53
    #10
    Anonym (Vuxen idag) skrev 2019-11-17 09:34:07 följande:

    Var med en kvinna i 13 år. Råkade ut för psykisk misshandel i form av hot, utpressning och annat som inte hör till kärlek att gör. Efter 13 år brast det och hon fick en rejäl käftsmäll. Vill inte påstå att hon förtjänade det.

    Men efter att bli gapad och skriken på i åratal bryts även den starkaste mannen ner.

    Svar på frågan, så nej det är fel. Lika mycket fel om det varit det omvända.


    Jag kan inte svara för vad andra tycker men efter 13 år av psykisk misshandel, med vad det gör med en människas självbild och självkänsla, så tycker jag nog att man faktiskt förtjänar en hurring. Vare sig det är en kvinna eller man.
Svar på tråden Killar, vad tycker ni om män som slår kvinnor?