• Jojjoooo

    Kissar på sig än idag

    Hej! Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på. Har en bonusdotter som blir 4 nu i år, när hon blev 3 gjorde man henne blöjfri. Det gick bra och det hände någon olycka då och då men jag minns det som att det gick bra. Nu har det börjat gått i perioder och hon kissar på sig så väldigt ofta. Varje gång man hämtar på dagis får man ta med påse med blött hem och nästan varje gång så har hon kissat ner ytterkläderna, så det är bara hem och tvätta.

    Vi har sagt till henne när hon är hos oss att du måste komma ihåg att kissa på pottan men senast förra gången hon va hos oss så kissade hon på sig 3 gånger under dagen smått i trosorna (oftast är det jättemycket) men hon säger ingenting, och håller ofta med handen för och då ber jag henne gå och kissa men ibland gör hon inte det iallafall och kissar ju då sen på sig. Vet inte heller om hon märker varje gång för har kommit på henne att hon är blöt och säger då att hon har kissat på sig och vet inte om det själv, eller så bryr hon sig inte. Hon blir inte rädd eller tycker det är obehagligt att hon kissar på sig och jag undrar om någon sitter på tips! Vi har tänkt vi ska ringa BVC och åka ner med henne och se vad problemet kan vara. Kan tillägga att hon ALDRIG kissar på sig på natten vilket jag tycker är mer vanligt att man gör?

  • Svar på tråden Kissar på sig än idag
  • Solblomma30

    Normalt. Så gör barn ofta i perioder. De tycker kanske att det är tråkigt att gå på toa, eller gör så för att protestera, för att de är inne i nån fas osv. Det går över.

  • Fjäril kär

    Låter fullständigt normalt.

    Barn är oftast fullt upptagen med att leka och är så inne i leken att de ibland inte märker att de kissar på sig/är kissnödiga. Det blir liksom tråkigt att gå på toaletten och därmed missa alla roliga idéer.

    Det går över efter ett tag.

  • Elin P

    Ni måste nog påminna henne och följa med till toa med 1-2 timmars mellanrum tänker jag. Hon är liten och saknar konsekvenstänket att det kommer kiss i byxorna om jag väntar för länge. Kolla om hon är förstoppad, det kan göra det värre när barn kissar på sig eftersom avföringen i tarmen trycker på.

Svar på tråden Kissar på sig än idag