• Anonym (rakning)

    Rakning (kvinnor) - med eller utan vatten?

    Inte världens mest viktiga fråga men en rolig söndagsdiskussion. Såg en reklam häromdagen på tv för någon ny rakningsprodukt (för kvinnor, ben, under armarna osv). Där det hela tiden framhölls att med denna produkt så behöver man inte något vatten för att raka sig.

    Och jag blev då väldigt förundrad över tjatet i reklamen kring att vatten inte behövdes då jag aldrig använder vatten för rakning. Tvärtom tycker jag det funkar oerhört mycket sämre att tex raka under armarna om huden är minsta fuktig. Så både benen och under armarna rakar jag innan jag går in i duschen.

    Hur gör alla andra och varför?

    Undrar också, hur ofta rakar ni er om benen?

  • Svar på tråden Rakning (kvinnor) - med eller utan vatten?
  • Anonym (aj)

    Jag rakar mig när jag duschar, blir ca varannan dag. Tvålar in och rakar med tvålen liksom. Om jag rakar mig "torrt" svider det ohyggligt sen och blir rött och irriterat! Kan iofs bero på att jag har engångshyvlar? För att kunna raka mig utanför duschen krävs det raklödder, då går det bra. 

  • Anonym (Elin)

    Rakar mig med tvål rakar mig varje dag gör det just nu

  • Anonym (H)

    Jag rakar benen i duschen. De är ju blöta då och så använder jag tvål på så det blir ett skum som rakhyveln glider bra på. Men att bara raka med vatten går ju inte.

  • neverpreggo

    Jag kan torraka benen om jag missat en del eller vid kris men huden mår inte direkt bra av det och riskerar sår. Att raka under armarna i torrt läge är rätt så meningslöst för det blir bara kvar...

  • Anonym (rakning)
    neverpreggo skrev 2019-11-17 11:49:56 följande:
    Jag kan torraka benen om jag missat en del eller vid kris men huden mår inte direkt bra av det och riskerar sår. Att raka under armarna i torrt läge är rätt så meningslöst för det blir bara kvar...
    Fast jag tycker tvärtom. När man rakar på fuktig hud under armarna blir allt hår kvar. Är hud och hår torrt så glider det av superenkelt. Och sår får jag typ aldrig av rakning.
  • neverpreggo
    Anonym (rakning) skrev 2019-11-17 13:08:55 följande:
    Fast jag tycker tvärtom. När man rakar på fuktig hud under armarna blir allt hår kvar. Är hud och hår torrt så glider det av superenkelt. Och sår får jag typ aldrig av rakning.
    Har inte det problemet alls, rakning på torr hud är inte bra för mig och brukar inte vara rekommenderat :)  Använder oftast inte raklödder eller liknande heller utan bara att duschvattnet går över området.
Svar på tråden Rakning (kvinnor) - med eller utan vatten?