• Anonym (Ledsen)

    Är det för mycket begärt av mig att be honom att hålla sig hyfsat nykter?

    Till att börja med är att jag ställer frågan för jag är beräknad att föda barn om ca två veckor. Är dessutom min tredje så är inte förstföderska.

    Känner mig väldigt besviken på min man som jag tycker beter sig egoistiskt och barnsligt.

    Vi hade folk över på middag igår och jag har inte gett honom helt med alkoholförbud. Bad honom att hålla sig relativt i skinnet och till öl och vin men det lyssnade han inte på utan han drack en hel del sprit och blev full. Då menar jag pruttfull, så full så jag fick hjälp från hans vänner att stoppa honom i säng.

    Nu fick jag dessutom höra att han ska på julbord om lite mer än en och en halv vecka, visst kan han dra på den men nu känner jag en enorm stress igen över att han ska bli knökfull. Nu har vi tjafsat här på morgonen och jag har sagt åt honom att förtroendet är helt förbrukat, att ska han gå på den där julfesten så får han antingen hålla sig nykter eller så känner jag för att när det är dags så åker jag in till BB själv. Dyker han upp lika full som han var inatt på senfärdiga julfesten så förlåter jag honom aldrig.

    Han tycker givetvis att jag är galen och han påstår att mina krav är helt orimliga så då frågar jag här. Är jag helt ute och cyklar?

  • Svar på tråden Är det för mycket begärt av mig att be honom att hålla sig hyfsat nykter?
  • Anonym (Ledsen)

    Ska tillägga att han blev passivt aggressiv igår och skulle säga hela tiden hur elak jag är och det tjatade han om hela kvällen på fyllan. Känner mig förnedrad.

  • Frontline

    Nej du är inte ute och cyklar.
    Jag gillar julbord och fester men dom 3 gångerna som vi har fått barn har jag helt avstått all form av alkohol 2 månader innan födseln.


    Alla 3 barnen föddes 2-4 veckor för tidigt så man vet aldrig när det är dags.
    Min ena dotter är född i december så det året vart det ett nyktert julbord med jobbet och vi hade det lika trevligt för det.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Giftskåneman
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-17 10:20:30 följande:

    Ska tillägga att han blev passivt aggressiv igår och skulle säga hela tiden hur elak jag är och det tjatade han om hela kvällen på fyllan. Känner mig förnedrad.


    Men du är ju elak och fostrande som bestämmer så in i helvete över vad din man ska göra.
  • Maac

    Inte ute och cyklar! Herregud, brukar han ha problem med att dricka lagom eftersom du pratar om att ge förbud? Tänker han inte på det själv?

  • MsM84

    När ens partner ska få barn är det väl självklart att man håller sig tillräckligt nykter för att kunna hjälpa partnern om det skulle vara dags och inom ett sådant avstånd att man kan ta sig hem smidigt vid behov.

  • Anonym (Ledsen)
    Frontline skrev 2019-11-17 10:23:22 följande:

    Nej du är inte ute och cyklar.

    Jag gillar julbord och fester men dom 3 gångerna som vi har fått barn har jag helt avstått all form av alkohol 2 månader innan födseln.

    Alla 3 barnen föddes 2-4 veckor för tidigt så man vet aldrig när det är dags.

    Min ena dotter är född i december så det året vart det ett nyktert julbord med jobbet och vi hade det lika trevligt för det.


    Tack för att du delar med dig!

    Jag håller med, tycker att det är fel att helt balla ur. Hade vattnet gått igår så hade han inte ens kunnat ta våra små barn ifall jag skulle åka in.
  • annabellelee

    Oavsett om ens fru är höggravid eller ej, kan man inte hantera alkohol så bör man undvika det.

    Är ni väldigt unga? Att bli så stupfull att man måste hjälpas i säng är något som kanske händer i unga år, innan man riktigt lärt sig hur mycket man klarar, och när konsekvenstänkandet ännu inte är fullt utvecklat.

    När man blivit vuxen bör man vara så mogen att man dricka alkohol i måttliga mängder, och stoppa sig själv om man märker att det blir för mycket. Om han inte klarar det har han kanske alkoholproblem?

  • Anonym (Ledsen)
    Giftskåneman skrev 2019-11-17 10:27:00 följande:

    Men du är ju elak och fostrande som bestämmer så in i helvete över vad din man ska göra.


    Jag bestämmer ingenting men förtroendet är helt förbrukat.
  • Anonym (Bra)

    Du begär absolut inte för mycket. Så jävla illa att inte ha förståelse för en sån enkel sak som att va nykter i slutet av graviditeten!

  • Anonym (Ledsen)
    Maac skrev 2019-11-17 10:28:35 följande:

    Inte ute och cyklar! Herregud, brukar han ha problem med att dricka lagom eftersom du pratar om att ge förbud? Tänker han inte på det själv?


    Han har varit relativt skötsam men sista halvåret har han börjat dricka väldigt mycket och ofta vilket klingar illa för att jag är gravid och vi har två barn under fem.

    Han tål väldigt mycket om man säger så.
Svar på tråden Är det för mycket begärt av mig att be honom att hålla sig hyfsat nykter?