• Anonym (Spricker)

    Orolig mamma

    Nu spricker jag snart. Jag är 30 år och lider av extrem ångest och depression. Jag jobbar intensivt med psykolog osv. Hur som min sjukpenning är inte beviljad än, väntat i två mån. Nu har vi inga pengar kvar. Tre små barn, vi bor i en extremt dyr hyresrätt som vi försökt byta bort ett tag, utan framgång.. Dock ligger vi efter med en hyra pga allt detta inklusive att maken blev varslad i våras men fick jobb efter 4 mån. Han tjänar ca 18 efter skatt. Ni kommer bli väldigt chockade bara boende med el och värme kostar oss 14.800 i mån... Så ni förstår frustrationen. Jag har jobbat sen jag var 15 och betalt skatt, kan inre förstå att ingen bryr sig om oss. Nu har jag vänt på varenda krona, sålt av etc(inget kvar) min telefon är ihjäl sprucken så inte värt något direkt. Min dotter öppnade kylskåpet nyss och sa vad tomt det var mamma.... Det gjorde så ont att jag behövde skriva av mig. Jag sa att vi ska handla. Men vi har inga pengar att handla för. Jag har makaroner hemma och ett paket korv,, lite kyckli g filé och lite bröd. Förhoppningsvis löser jag maten åt barnen till ons. Vi får äta makaroner de ok. Men detts ger mig ännu mer ångest och jag känner mig misslyckad.. Så nu fick jag skriva av mig lite. Tack

  • Svar på tråden Orolig mamma
  • neverpreggo

    Giving people eller liknande kanske kan hjälpa er med lite mat?

  • Anonym (Mari)

    Jag skulle bara skaffa tre barn och en extremt dyr lägenhet om min ekonomi tillät det. Hade jag haft tre barn att försörja hade jag inte varit sjukskriven eller arbetslös fyra månader. Du har betalat skatt, ok, men det ger dig inte rätten att plötsligt bara få pengar, man måste följa reglerna för sjukskrivning, arbetslöshet etc. Annars blir det en banana republik här.

  • Anonym (Charlotte)

    Lider med dig TS! Ta dig till socialkontoret i din kommun imorgon och sök försörjningsstöd. Du ska hävda nöd och ansöka om matpengar, låt dom inte kollra bort dig utan var bestämd med att du hävdar nöd och behöver pengar för mat. Dom har då skyldighet att handlägga det skyndsamt, samma dag ska du får svar.

Svar på tråden Orolig mamma