• Anonym (Jellyfish)

    Spontan invit via Facebook. Vad tänker Du?

    Någon du är lite hallå och hejat på under några år skickar meddelande till dig på Facebook.

    Ni har Alltås hejat på varandra under ganska många år och kanske växlat några ord vid något tillfälle.

    Nu har hon/han/hen "hittat" dig på Facebook och skickar en liten text som får betraktas som en invit.

    Typ "Hej! Såg dig i lokaltidningen. Hoppas du har det bra" eller ngt liknande.

    Vad tänker Du?

  • Svar på tråden Spontan invit via Facebook. Vad tänker Du?
  • smulpaj01

    Att personen har lite tråkigt en kväll. Inget jag skulle fundera mer på och definitivt inte besvara. På vilket sätt ser du det som en invit? Invit till vad?

  • Anonym (Nöjd)

    Fick en regelrätt intim invit för några veckor sedan av just en sådan person jag har som vän på Facebook.. Han lyckades med den kan jag säga..

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2019-11-17 16:50:11 följande:
    Att personen har lite tråkigt en kväll. Inget jag skulle fundera mer på och definitivt inte besvara. På vilket sätt ser du det som en invit? Invit till vad?
    Håller med
  • Anonym (Jellyfish)
    smulpaj01 skrev 2019-11-17 16:50:11 följande:

    Att personen har lite tråkigt en kväll. Inget jag skulle fundera mer på och definitivt inte besvara. På vilket sätt ser du det som en invit? Invit till vad?


    Tanken är att avisera ett intresse. Inte ställa några frågor om att ses utan bara visa att jag "finns".
  • smulpaj01
    Anonym (Jellyfish) skrev 2019-11-17 17:19:10 följande:

    Tanken är att avisera ett intresse. Inte ställa några frågor om att ses utan bara visa att jag "finns".


    Om personen inte visat något mer intresse än att säga "hej" under flera år så är mitt svar detsamma. Hade inte reagerat alls på ett sånt inlägg utan bara tänkt "jaha..."
  • Anonym (mmm)

    Det är väl knappast en invit? Det är väl bara en hälsning, kanske vill bli vän på fejan. 

  • Fjäril kär
    Anonym (Jellyfish) skrev 2019-11-17 17:19:10 följande:

    Tanken är att avisera ett intresse. Inte ställa några frågor om att ses utan bara visa att jag "finns".


    Då behöver personen göra betydligt mer specifikt än så.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Nöjd) skrev 2019-11-17 16:55:06 följande:

    Fick en regelrätt intim invit för några veckor sedan av just en sådan person jag har som vän på Facebook.. Han lyckades med den kan jag säga..


    intim invit är ju en helt annan sak än det TS skriver om 
  • smulpaj01
    Anonym (mmm) skrev 2019-11-17 17:38:46 följande:

    intim invit är ju en helt annan sak än det TS skriver om 


    Ja dessutom stor skillnad när det kommer från en vän och inte från en helt okänd person man inte ens har som vän på fb.
  • Tihi

    Invit vet jag inte om jag skulle kalla det utan mer kontaktsökande för att öppna upp för att lära känna varann.

  • Anonym (Jo fast)

    Det är ju ofta sådär det börjar. Har hänt att jag fått sådana meddelanden och när jag svarat har det 100 procent av gångerna lett till att personen bjudit ut på dejt. Svara om du är intresserad TS, lär ju snart visa sig vad han vill.

  • smulpaj01
    Anonym (Jo fast) skrev 2019-11-17 19:25:06 följande:

    Det är ju ofta sådär det börjar. Har hänt att jag fått sådana meddelanden och när jag svarat har det 100 procent av gångerna lett till att personen bjudit ut på dejt. Svara om du är intresserad TS, lär ju snart visa sig vad han vill.


    Jaha...jag gissade att ts är en man som själv redan har eller tänker skicka detta till en person?
  • Anonym (Jellyfish)
    Tihi skrev 2019-11-17 19:16:37 följande:

    Invit vet jag inte om jag skulle kalla det utan mer kontaktsökande för att öppna upp för att lära känna varann.


    Ja, en invit, ett sätt att visa att "här finns jag".
Svar på tråden Spontan invit via Facebook. Vad tänker Du?