• Anonym (V9)
    Sun 17 Nov 2019 17:12
    779 visningar
    6 svar
    6
    779

    Vaga symptom i vecka 9, kan någon lugna mig?

    Jag är gravid i nionde veckan och har läst om hur illa man ska må nu, hur ont i brösten man ska ha och hur allmänt dåligt man ska må helt enkelt.

    Själv har jag lite ömma bröst men de har inte vuxit något eller ändrat färg på något sätt. De ömmar bara lite på sidorna och undet när jag tar på dem. Mitt illamående är inte särskilt starkt, känner av det lite då och då men har inga problem med att äta förutom vissa saker.

    Jag är bara tröttare än vanligt, men annars skulle jag säga att jag mår... Bra. Oroar mig för att det inte lever där inne. Kan tyvärr inte boka UL tidigare än i vecka 12, så länge jag inte får värre problem

    Känns så tråkigt att jag ska behöva gå runt och vara orolig i 3-4 veckor. Har någon lugnande ord att ge? Exempelvis någon som upplevt samma och där det slutat bra?

  • Svar på tråden Vaga symptom i vecka 9, kan någon lugna mig?
  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Sun 17 Nov 2019 17:50
    #1

    Alla graviditeter är olika och man kan må hur bra som helst eller så kan man ligga och spy 24/7. Att må dåligt är ju ingen garanti för att allt är bra med bebisen. Jag har mått olika i alla mina grav. Haft 1 ma i v 13, två välskapta barn och är gravid med nr 3 nu.

    Jag har i denna grav haft illamående, trötthet och ömma bröst som kommitnoch gått. Inte vart konstant. Har även haft småblödningar från v. 6-10. Är nu i v 28.

    Varför kan du inte få ett ul innan v 12? Jag har vart på 3 vul denna grav.

  • Sun 17 Nov 2019 17:56
    #2

    Jag hade knappt några symptom i v.9 och jag hade rosa flytningar och ibland mindre blödningar från ca v.8-v.12.

    Är nu i v.31+3 med en liten vild en i magen :)

  • Anonym (Selin­a)
    Tue 19 Nov 2019 11:23
    #3

    Är ett tag sen jag var gravid (12 år) men vad jag minns så hade jag ömma bröst i början av graviditeten, men det var det enda. Märkte knappt av att jag var gravid, ja förutom att magen växteGlad Planerar för tvåan, får se hur det blir denna gång.

  • Tue 19 Nov 2019 11:45
    #4

    Jag hade i v 9 lätt-måttligt illamående och var trött som du. Nu är jag i v 18. Förra graviditeten mådde jag tvärilla v 9 och då blev det MA. Så det kan se väldigt olika ut.

  • Anonym (V9) Trådstartaren
    Tue 19 Nov 2019 13:29
    #5

    Stort tack för svar alla! :) Nu kan jag släppa oron lite iaf. Angående frågan om ultraljud så kan man i mitt landsting inte göra det innan vecka 12, om inte något akut händer eller att man har en riskgraviditet t.ex. I alla fall om jag fattat det rätt.. Är även ganska säker på att det inte finns någon möjlighet att boka privat i den stad jag bor i. Så jag får helt enkelt stå ut lite till :)

  • Tue 19 Nov 2019 16:34
    #6

    Runt vecka 9 avtog några av de få symtom jag hade, brösten slutade ömma och molvärken försvann. Kvar blev halsbränna, hunger och lite ökade flytningar, de har jag fortfarande kvar idag (29+5) plus en krabat som är lite väl förtjust i mina revben! Mått illa har jag inte gjort alls.

    Minns väl paniken när brösten slutade ömma, även om man vet att symptom kan komma och gå lite som de vill så känns det ju konstigt!


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden Vaga symptom i vecka 9, kan någon lugna mig?