• Anonym (z12)

    Komplicerad situation.

    Hejsan! Jag är en 26årig man som har varit i ett förhållande i 6+1 år med min själsfrände. 


    Efter ungefär 6 år in i vårt förhållande så bestämde vi oss för att ta lite tid ifrån varandra för att utforska vilka vi själva var. Jag har fokuserat väldigt hårt på att se inåt vem jag är som människa och mött/besegrat många av mina inre rädslor/demoner med hårt jobb meditativt samt träning.


    Jag har alltid haft svårt till att knyta band till tjejer och hon är den enda jag någonsin varit med. Det har liksom känts konstigt att tänka på en annan tjej under vårt förhållande så jag har aldrig riktigt öppnat den delen av mig, och även om vi gjorde slut pågrund av att vi skulle prova "singel-livet", så har jag aldrig riktigt hittat den "på-knappen" inom mig själv.


    Vi började träffas igen för en månad sen och då fick jag reda på att hon träffat folk under vår tid isär. Jag tog det väldigt hårt (aldrig tagit ut något på henne då hon inte gjort något fel, men har mått väldigt dåligt av alla tankar kring ämnet för mig själv, hon är verkligen finaste tjejen i världen).


    Jag tror problemet för mig ligger i att jag har extremt svårt att särskilja fysiskt sex och kärlek så jag kan inte riktigt förstå denna biten på grund av min oerfarenhet i ämnet.


    Jag har iallafall bestämt mig för att jag nu behöver några månader där jag får utforska denna fasen och förhoppningsvis förstå att hur underbart och fint sex än är, så kan det faktiskt också bara en fysisk "release" mellan två människor och behöver inte betyda så mycket mer än så. 


    Jag anser mig vara en självsäker man och jag vet att jag i många tjejers ögon uppfattas som en "snygg" kille, är ju 2 meter lång också vilket verkar vara populärt. Så uppmärksamhet ute på krogen har jag väl fått, men jag vet inte riktigt hur man tar det från att ha ett vanligt samtal till att övergå till något flirtigt/sexuellt, så tänkte väl att det var lättare för mig att hitta någon på denna plattform och börja på den vägen. Om inte annat kanske chatta lite så jag kan förstå hur man ska gå tillväga för att träffa ett "one night stand". Jag är aldrig killen som skulle gå fram till en tjej ute på krogen och flirta, men jag vet att om jag kommer förbi den första biten är jag en självsäker och bra älskare i sängen. 


    Mitt första inlägg på familjeliv så är inte jättebra på hela denna biten, men scrollat runt lite på trådarna och tycker det såg ut som ett ställe man kanske kunde ventilera lite om detta ämne på. Tacksam för alla svar och tips! Ha en fin dag.

  • Svar på tråden Komplicerad situation.
  • Anonym (?)

    Vad är det som ska diskuteras? Hon har legat så nu ska du också ligga? Eller vad är tanken? Ska det kännas bättre då?

Svar på tråden Komplicerad situation.