• Anonym (knepigt)

    Han skrattar aldrig

    Min kille skrattar sällan åt mina skämt, han säger bara att dom är så låga och att han ska typ strypa mig om jag inte slutar, på skämt tillbaka så klart, han är lite rå ibland i tonen men menar det inte. Däremot när hans föredetta är där så skrattar han åt typ allt, det gör att jag känner mig helt utanför och att jag inte ligger på samma nivå relationsmässigt och det känns som han gör det medvetet för att jag ska bli typ svartsjuk?

    Han pratar också mycket om sitt ex och hur kul dom hade ihop, med mig vill han aldrig hitta på något roligt, han säger att den tiden är förbi typ. Sist jag var där ville han inte ens gå på restaurang. Det är nästan så jag känner att jag stryper hans relationer, han blir så himla tillbakadragen med mig, nästan personlighetsförändrad.

    Hur ska man tolka detta, varför vill han ens vara med mig om vi inte kan ha roligt ihop?

  • Svar på tråden Han skrattar aldrig
  • uska81

    Kan du inte prata med honom hur du känner och upplever det? Man måste kunna prata i en relation ju?

  • Anonym (M)

    Att skratta åt någons skämt är ett sätt att visa att man vill hålla sig väl med personen. Människor i maktpositioner drar ofta med sig skratt även när deras skämt är rätt kassa. Omvänt så skrattar vi väldigt sällan åt någon som vi anser har låg status.

  • Anonym (Ida)
    Anonym (M) skrev 2019-11-18 05:02:11 följande:

    Att skratta åt någons skämt är ett sätt att visa att man vill hålla sig väl med personen. Människor i maktpositioner drar ofta med sig skratt även när deras skämt är rätt kassa. Omvänt så skrattar vi väldigt sällan åt någon som vi anser har låg status.


    Exakt! 

    Dejtade en kille som var helt ointresserad av saker jag hade att berätta. 
    Vi bröt senare pga att han inte ville inleda något, och jag träffade min nuvarande. En dag hörde han av sig och ville ses och prata, och jag gick med på det. Han hade ändrat sig och var nu redo att inleda något med mig, och oj vad han ändrade sitt beteende. Han lyssnade och skrattade åt allt jag sade. Helt sjukt manipulativt. 

    Märker även skillnad på människors beteende mot mig nu när jag är chef, än tidigare. Nu plötsligt är jag så jävla rolig och intressant. Men jag gissar att jag är likadan.

  • Anonym (Fkkfkd)
    Anonym (Ida) skrev 2019-11-18 06:57:32 följande:

    Exakt! 

    Dejtade en kille som var helt ointresserad av saker jag hade att berätta. 

    Vi bröt senare pga att han inte ville inleda något, och jag träffade min nuvarande. En dag hörde han av sig och ville ses och prata, och jag gick med på det. Han hade ändrat sig och var nu redo att inleda något med mig, och oj vad han ändrade sitt beteende. Han lyssnade och skrattade åt allt jag sade. Helt sjukt manipulativt. 

    Märker även skillnad på människors beteende mot mig nu när jag är chef, än tidigare. Nu plötsligt är jag så jävla rolig och intressant. Men jag gissar att jag är likadan.


    En person är väl likadan även om den är chef eller inte. Jag skulle inte bry mig ett dugg eller tycka den är mer rolig för det. Känns bara fejkat.
  • Anonym (Fkkfkd)
    Anonym (M) skrev 2019-11-18 05:02:11 följande:

    Att skratta åt någons skämt är ett sätt att visa att man vill hålla sig väl med personen. Människor i maktpositioner drar ofta med sig skratt även när deras skämt är rätt kassa. Omvänt så skrattar vi väldigt sällan åt någon som vi anser har låg status.


    Håller inte med. Låg status, nja det är väl mer att det handlar om att man har nåt emot personen då.
  • Anonym (Fkkfkd)
    Anonym (Ida) skrev 2019-11-18 06:57:32 följande:

    Exakt! 

    Dejtade en kille som var helt ointresserad av saker jag hade att berätta. 

    Vi bröt senare pga att han inte ville inleda något, och jag träffade min nuvarande. En dag hörde han av sig och ville ses och prata, och jag gick med på det. Han hade ändrat sig och var nu redo att inleda något med mig, och oj vad han ändrade sitt beteende. Han lyssnade och skrattade åt allt jag sade. Helt sjukt manipulativt. 

    Märker även skillnad på människors beteende mot mig nu när jag är chef, än tidigare. Nu plötsligt är jag så jävla rolig och intressant. Men jag gissar att jag är likadan.


    För seriöst, vem bryr sig ens om status?
  • Anonym (Fkkfkd)
    Anonym (M) skrev 2019-11-18 05:02:11 följande:

    Att skratta åt någons skämt är ett sätt att visa att man vill hålla sig väl med personen. Människor i maktpositioner drar ofta med sig skratt även när deras skämt är rätt kassa. Omvänt så skrattar vi väldigt sällan åt någon som vi anser har låg status.


    Status är inget att, bry sig om.
Svar på tråden Han skrattar aldrig