• Anonym (Feminist hit & dit)

    De bästa tjejer ni träffat/dejtat/varit ihop med

    Har de varit feminister eller ej?

  • Svar på tråden De bästa tjejer ni träffat/dejtat/varit ihop med
  • Anonym (Ja)

    Min fru är den bästa jag träffat på alla plan, hon är rolig, smart, vacker, fotbollstjej, snowboardtjej, fantastisk mamma till våra barn, en bästa vän, sexig som få, akademiker, och såklart feminist. Det är jag med såklart. (Har två döttrar - och vill att det ska få växa upp med samma förutsättningar som alla andra). Hoppas att du kan hitta någon som gör dig lika lycklig som min fru gör mig. /Uppsalakillen

  • Anonym (Alla)

    Ja, skulle säga att alla tjejer jag varit tillsammans vill ha samma, möjligher, rättigheter och skyldigheter för kvinnor och män.

  • Anonym (V)

    Bland de bästa tjejer jag haft finns en blandning av uttalade feminister och övriga.

  • Anonym (Feminist hit & dit)
    Anonym (Ja) skrev 2019-11-18 03:24:16 följande:

    Min fru är den bästa jag träffat på alla plan, hon är rolig, smart, vacker, fotbollstjej, snowboardtjej, fantastisk mamma till våra barn, en bästa vän, sexig som få, akademiker, och såklart feminist. Det är jag med såklart. (Har två döttrar - och vill att det ska få växa upp med samma förutsättningar som alla andra). Hoppas att du kan hitta någon som gör dig lika lycklig som min fru gör mig. /Uppsalakillen


    Absolut. Ser det dock inte som ett krav att hon är feminist.
  • Anonym (Feminist hit & dit)
    Anonym (Alla) skrev 2019-11-18 06:45:29 följande:

    Ja, skulle säga att alla tjejer jag varit tillsammans vill ha samma, möjligher, rättigheter och skyldigheter för kvinnor och män.


    Men inte slänger sig med etiketten feminist, ska jag tolka det så?
  • Anonym (Feminist hit & dit)
    Anonym (V) skrev 2019-11-18 09:22:28 följande:

    Bland de bästa tjejer jag haft finns en blandning av uttalade feminister och övriga.


    Tänkte detta. Samma här.
  • Anonym (Alla)
    Anonym (Feminist hit & dit) skrev 2019-11-23 21:35:21 följande:

    Men inte slänger sig med etiketten feminist, ska jag tolka det så?


    Blandat, men de har varit feminister.
  • Anonym (Feminist hit & dit)
    Anonym (Alla) skrev 2019-11-23 21:52:06 följande:

    Blandat, men de har varit feminister.


    Tänkte som så att en del som är intresserade av jämställdhet inte nödvändigtvis kallar sig feminister, och vice versa.
  • Phalaenopsis

    Många borgerliga tjejer som absolut vill ha jämställdhet och lika möjligheter brukar inte kalla sig för feminister, eftersom den feminism som syns absolut mest i media är vänsterfeminism.

Svar på tråden De bästa tjejer ni träffat/dejtat/varit ihop med