• Anonym (Tyrell)

    Är du en dömande person?

    Du anser dig kunna säga vad som helst till andra, bete dig hur som helst.
    Du skulle aldrig godta samma från andra.
    Förutom från din partner.
    Din partner kan säga vad som helst till andra, bete sig hur som helst.
    Känner du igen dig? Varför är du och din partner såna människor?
    Känner du nån som är såhär? Vad tycker du om dom människorna?

  • Svar på tråden Är du en dömande person?
  • smulpaj01

    Känner ingen som är så och skulle aldrig umgås med någon som är så. Låter verkligen inte trevligt.

  • Anonym (Johanna)

    Jag är iallafall tvärtom, jag tänker mycket på vad jag säger och gör (framförallt i min yrkesroll), medan jag har väldigt hög toleransnivå för andra. Jag dömer dvs inte hur andra beter sig eller säger, utan lägger mitt fokus på individen och varför denne beter sig på ett visst sätt.

  • MotorcycleEmptiness

    På FL tycks det finnas extremt många dömande människor. Tycker mig sällan se nyanserade svar i trådarna.

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2019-11-18 08:36:42 följande:
    Känner ingen som är så och skulle aldrig umgås med någon som är så. Låter verkligen inte trevligt.
    Håller med
  • Anonym (Trevlig)

    Jag är en trevlig person mot andra, försöker vara öppen, lyssnande och känner mig ganska empatisk.

    Samtidigt vet jag att jag är rätt snabb att döma el snarare se ganska nyktert på mina medmänniskor och har väldigt svårt för ohyfsat beteende. Tröttnar inom mig väldigt snabbt men visar det inte utåt. Tex människor som jämt gnäller över ohälsa, men nä de slutar inte röka el göra något positivt för sig själva. De har aldrig pengar till det som är viktigt, men alltid till meningslösheter som massa krimskrams typ nagelförlängning. Då tänker jag ganska negativt om dessa typer. Det finns liksom gränser och vissa människor beter sig på ett sätt som bjuder in att andra människor kommer att vara "dömande".

    Men jag dömer aldrig på förhand människor pga utbildning, ursprung el liknande. Utan försöker alltid ha ett öppet sinne från början.

Svar på tråden Är du en dömande person?