• Mon 18 Nov 2019 09:34
    535 visningar
    7 svar
    7
    535

    Lämplig att bli mamma?

    Hej!

    Min flickvän sedan några år bakåt är 30+ år. Hon har tidigare haft inte haft större önskan att bli mamma men har svängt lite i det.

    Dessvärre är jag numer rädd för henne som mamma.

    Hon skaffade en katt som vi båda tyckte väldigt mycket om. Hon berättade för några månader sedan att katten hade fått upp ögonen för fåglar utanför. Jag bad henne vara försiktig och stänga fönstret men flickvännen sa att hon hade koll på det. Nu har katten ramlat it genom fönstret och fallit till sin död. Tjejen var såklart helt förstörd. Nu till saken... Det här är 3e eller 4e katten som dött. Jag är genuint orolig för hennes lämplighet som förälder. Hon gick även ifrån ett nyfött barn som låg i en soffa (som hon hade haft uppsikt över. Barnet ramla såklart ner).

    Är jag fel ute? Hur tänker ni som är föräldrar? Hur kan jag prata med henne om att lära sig bli medveten och ha mer konsekvens tänk?

  • Svar på tråden Lämplig att bli mamma?
  • Mon 18 Nov 2019 11:26
    #1

    Ett nyfött barn kan knappast rulla eller röra på ett sådant sätt att det ramlar ner från en soffa. Är du säker på att det var nyfött? Ett barn på några månader dom lärt sig rulla kan ju relativt lätt trilla ner från en säng eller soffa.

    Du kan inte uppfostra en vuxen kvinna och lära henne om konsekvenstänk. Om din känsla är att hon har stora brister där och du inte litar på henne så skaffa inte barn ihop.

  • Ormen
    Mon 18 Nov 2019 11:29
    #2

    Nej, hon låter inte som en lämplig mamma. Låter som en psykopat.

  • Ormen
    Mon 18 Nov 2019 11:29
    #3

    Nej, hon låter inte som en lämplig mamma. Låter som en psykopat.

  • Mon 18 Nov 2019 11:44
    #4

    Lämna henne. Nu.

  • Mon 18 Nov 2019 11:53
    #5

    Eeeh alltså hon har redan haft ansvar för liv och inte kunnat hantera det, så de dött?(!) Låter verkligen inte lämplig till att ha ansvar för fler liv, låt henne inte ens skaffa fiskar plz.

  • Mon 18 Nov 2019 11:56
    #6

    Nyfött var fel ord. Menar ganska nyfödd barn. Men ja, några månader gammalt

  • Mon 18 Nov 2019 15:19
    #7

    Följ din instinkt. 

    Hon är antingen omogen eller har någon slags psykisk störning. De flesta klarar av att hålla sina husdjur vid liv. Skulle du lämna ditt barn, det finaste du har i livet, hos henne ensam? 

Svar på tråden Lämplig att bli mamma?