• Elvan

    Jag orkar inte mer

    Jag är gravid i vecka 34 och har en längre tid känt mig sjukt nedstämd mm ..

    Under förra v så börja jag få panik och hjärtklappning.

    Jag började fundera på vad de var och i samma veva så började jag duscha som en tok.

    Kände mig aldrig ren osv .

    Nu har jag insett att jag troligt viss ha fått gravid dep åh de är nog väldigt illa.

    Jag ska till mvc idag och prata med henne om detta idag.

    Är de nån som har samma problem eller haft samma problem Åh kan berätta vad dom kan hjälpa mig med?

    Jag känner att ska jag gå med detta tills jag ha bf och kanske gå över tiden så kommer jag nog må ännu värre.

    Jag tro inte detta är en rimlig idé att gå så här /må så här i över 1.5 månad till.

  • Svar på tråden Jag orkar inte mer
  • Ebo88

    Inte just exakt samma så men svår ångest, depression och panik.

    Är i v.31+4 och har en riskgraviditet.

    Har fått ett barn för tidigt som inte klarade sig och ett barn som dog i magen. Detta hände 2017 och 2018.

    Mår fruktansvärt dåligt över att något ska gå fel även denna gång och får ibland fruktansvärd panik. Sömnlösa nätter där man vaknar i panik för att man måste lämna att barnet lever.

    Har beviljat k.snitt men inget fast datum. Ångesten blir värre för varje dag eftersom det känns mer att man kommer snubbla på mållinjen. Har dock en fantastik psykolog som jag pratar med och vården är bra.

    Skulle helst vilja föda imorgon men förstår helt och hållet att det inte är ett alternativ och det är ändå inget jag vill men detta är fruktansvärt.

    När du går till mvc så be om samtalsstöd om det inte är det du ska på imorgon.

    Hoppas du får det stöd du behöver

  • emphz

    Är i 32+2 och ligger inne sen en vecka tillbaka pga kraftig huvudvärk och dålig mage. Får inte behålla någon mat. Får dropp dagligen, morfin mot huvudvärken. Har en riskgraviditet.

    Blir psykisk sämre, gråter hela dagarna. Orkar ingenting pga näringsbrist, sover och försöker tiden att gå..

    Vill som ni föda helst igår men förstår att bebis måste stanna och gosa till sig. Det är riktigt tufft men skönt och höra att man inte är ensam trots allt..

Svar på tråden Jag orkar inte mer