• Jojjoooo

    Hjälp!

    Jag har sökt ny förskola till min son, som tidigare gått på ett föräldrarkooperativ och vi vill byta nu pga vi är inte nöjda helt enkelt.

    Jag sökte till den andra förskolan som ligger här där vi bor och där går dessutom mina bonusbarn på både dagis och skola. Problemet är att jag fick plats på en annan förskola som ligger nästan 3km härifrån alltså inte ens i samma ort som vi bor i pga ?fullt på andra förskolan?... jag hade valt denna förskola på direkten men jag har inte mitt körkort ännu och kan inte garantera att jag har det tills i början av januari. Kommunen har t.o.m. gått ut med förut att man inte får välja förskola utan man får där man bor och det är precis det vi inte fått nu. Visst om den andra förskolan är full men känns som att dom skulle kunna lösa det. Han räknas inte som syskon åt mitt ena bonusbarn så han kan inte gå i någon syskonkö för dagis. Måste ge svar nu på fredag och hon jag skulle ringa idag som har hand om förskolan vi vill ha honom på var sjuk. Om hon är sjuk hela veckan då?! Haha ja ni hör ju? HJÄLP MIG!

    Kan jag övertala kommunen? 1. Jag har mina bonusbarn där 2. Jag jobbar precis vid dagiset/skolan 3. Jag har inte körkort.

    Kan dom verkligen gö såhär?

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Sisisisi

    Ja, de kan göra så. Finns det inte plats så finns det inte. Kan han gå kvar på nuvarande förskola ett halvår till så försöker nu få plats på den förskolan du vill ha till hösten istället? Brukar vara lättare att få plats då.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Hjälp!