• Emilia18

    Illamående efter missfall

    Hej allihopa! Jag blev gravid och var det fram till vecka 5+4 när jag fick missfall. Jag började må lite illa och hade lågt blodtryck en vecka innan missfallet. Nu är det 10 dagar sen missfall, jag har slutat blöda, varit hos min läkare som konstatera att allt är ute. Men jag mår fortfarande så illa! Första timmen efter att jag vaknar är helt okey. Sen börjar illamåendet som håller i sig hela dagen. Jag vågar inte ens vrida på huvudet för hastigt utan att det snurrat till och jag känner hur jag vill kräkas. Någon som känner igen sig? När slutar det här? Kram

  • Svar på tråden Illamående efter missfall
  • Zoegazz

    När jag började må illa efter ett missfall visade det sig att jag hade varit gravid med tvillingar och ena hade klarat sig. Kanske skillnad nu när du sett att allt varit ute. Kanske så att om du varit gravid med fler än en, skulle den ena kunnat vara så pass liten att den missats på ultraljudet kanske? Bara spekulationer, men det var min erfarenhet.

  • Emilia18
    Zoegazz skrev 2019-11-19 19:44:27 följande:

    När jag började må illa efter ett missfall visade det sig att jag hade varit gravid med tvillingar och ena hade klarat sig. Kanske skillnad nu när du sett att allt varit ute. Kanske så att om du varit gravid med fler än en, skulle den ena kunnat vara så pass liten att den missats på ultraljudet kanske? Bara spekulationer, men det var min erfarenhet.


    Oj, va otäckt! Gick det bra för dig?

    Det var ju så pass tidigt allting, blev gravid fick missfall nästan direkt, som sagt har varit på efterkontroll också. Men fortfarande så illamående och yr emellanåt :(
  • Zoegazz
    Emilia18 skrev 2019-11-19 19:56:07 följande:

    Oj, va otäckt! Gick det bra för dig?

    Det var ju så pass tidigt allting, blev gravid fick missfall nästan direkt, som sagt har varit på efterkontroll också. Men fortfarande så illamående och yr emellanåt :(


    Ja, det gick bra och vårt barn föddes friskt :) Hm, kanske kan illamåendet bero på något annat? Jag hade nog tagit nytt test med stickor för att se att + är helt borta eller iaf väldigt svagt.
  • Emilia18
    Zoegazz skrev 2019-11-19 20:07:54 följande:

    Ja, det gick bra och vårt barn föddes friskt :) Hm, kanske kan illamåendet bero på något annat? Jag hade nog tagit nytt test med stickor för att se att + är helt borta eller iaf väldigt svagt.


    Men Åhhh va kul att höra! <3 Okey, jag tar ett test ikväll så får vi se vad det blir, tack för tipset!
  • Zoegazz
    Emilia18 skrev 2019-11-19 20:34:17 följande:

    Men Åhhh va kul att höra! <3 Okey, jag tar ett test ikväll så får vi se vad det blir, tack för tipset!


    Hur gick det?
  • Emilia18
    Zoegazz skrev 2019-11-20 17:53:29 följande:

    Hur gick det?


    Testet visa negativt, så jag fick en akut tid på vårdcentralen, de tog massa prover igår, jag ska få svar idag men blodtrycket var helt okey så det beror inte på blodtryck iallafall. Vi får se vad proven visar idag, jag uppdaterar dig stor kram
  • Zoegazz
    Emilia18 skrev 2019-11-21 06:22:22 följande:

    Testet visa negativt, så jag fick en akut tid på vårdcentralen, de tog massa prover igår, jag ska få svar idag men blodtrycket var helt okey så det beror inte på blodtryck iallafall. Vi får se vad proven visar idag, jag uppdaterar dig stor kram


    Ah ok. Hoppas allt är bra. Det positiva med ett negativt test är att du vet kroppen tagit hand om det så du kan försöka bli gravid igen.
  • Emilia18
    Zoegazz skrev 2019-11-21 18:18:49 följande:

    Ah ok. Hoppas allt är bra. Det positiva med ett negativt test är att du vet kroppen tagit hand om det så du kan försöka bli gravid igen.


    Ja men verkligen, man får försöka tänka positivt, alla mina blod prov var bra fick jag reda på idag. Får väl hoppas på att yrsel avtar och att jag får ägglossning snart igen
Svar på tråden Illamående efter missfall