• Anonym (Ledsen fru)

    Inget julbord för mig inte

    Min man är bjuden till flera julbord med jobbet de närmaste veckorna, vilket han ständigt nämner hur mycket han längtar till, men i vanlig ordning så får jag inte följa med.. Andra tar med sina partners, medan han år efter år hittar på ursäkter till varför jag inte är där.. Till mig skyller han på att eftersom jag är pecetarian så är det ändå knappt något jag äter på julbordet..

    Känner mig så ledsen, känns som han skäms över mig hur mycket han än nekar till det..

  • Svar på tråden Inget julbord för mig inte
  • Limeblad

    Vad säger han när du påpekar att det är väl upp till dig att bedöma om du har något att äta på julbordet? Dessutom betyder det väl att du äter fisk? Det är väl det man äter mest (i alla fall jag). Finns ju hur mycket olika sill och lax som helst.

    Tycker onekligen att det verkar som att han inte vill ha dig med. Han måste väl säga något mer när du ifrågasätter?

  • Anonym (A)

    Flera julbord och alla med respektive? Generös arbetsplats måste jag säga.

    Bara du som kan bestämma om du ska acceptera att inte få följa med när inbjudan gäller även dig och han säger nej varje år. Det är udda.

  • Anonym (Fiona)

    Varför accepterar du att han behandlar dig sådär?

  • Anonym (Ledsen fru)
    Limeblad skrev 2019-11-20 11:02:08 följande:

    Vad säger han när du påpekar att det är väl upp till dig att bedöma om du har något att äta på julbordet? Dessutom betyder det väl att du äter fisk? Det är väl det man äter mest (i alla fall jag). Finns ju hur mycket olika sill och lax som helst.

    Tycker onekligen att det verkar som att han inte vill ha dig med. Han måste väl säga något mer när du ifrågasätter?


    Ja precis, jag äter fisk.

    Han säger inte så mycket mer, han påstår bara att jag läser in saker som inte finns och att det blir så mycket drickande och konstig stämning och yada yada yada... Ingen av oss dricker, så ser inte varför det skulle påverka oss. Blir det obekvämt är det ju inte svårare än att gå därifrån.
  • Anonym (Ledsen fru)
    Anonym (A) skrev 2019-11-20 11:04:54 följande:

    Flera julbord och alla med respektive? Generös arbetsplats måste jag säga.

    Bara du som kan bestämma om du ska acceptera att inte få följa med när inbjudan gäller även dig och han säger nej varje år. Det är udda.


    Han jobbar med flera olika företag, så är inte samma som bjudit in till alla. Inbjudan är så vitt jag vet bara muntlig, men jag vet att flera andra tar med sina respektive.
  • Anonym (Ledsen fru)
    Anonym (Fiona) skrev 2019-11-20 11:05:38 följande:

    Varför accepterar du att han behandlar dig sådär?


    Vad har jag för val? Att protestera hjälper ju inte och jag kan ju inte heller följa med ändå när han inte meddelat att jag kommer.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ledsen fru) skrev 2019-11-20 11:10:15 följande:

    Vad har jag för val? Att protestera hjälper ju inte och jag kan ju inte heller följa med ändå när han inte meddelat att jag kommer.


    Du har valet att lämna honom.
  • Anonym (Ledsen fru)
    Anonym (E) skrev 2019-11-20 11:31:57 följande:

    Du har valet att lämna honom.


    På grund av att jag inte får följa med honom på julbord? Det är inte lite väl dramatiskt?
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Ledsen fru) skrev 2019-11-20 10:57:39 följande:

    Min man är bjuden till flera julbord med jobbet de närmaste veckorna, vilket han ständigt nämner hur mycket han längtar till, men i vanlig ordning så får jag inte följa med.. Andra tar med sina partners, medan han år efter år hittar på ursäkter till varför jag inte är där.. Till mig skyller han på att eftersom jag är pecetarian så är det ändå knappt något jag äter på julbordet..

    Känner mig så ledsen, känns som han skäms över mig hur mycket han än nekar till det..


    Samma för mig...
  • Anonym (Ace)
    Anonym (Ledsen fru) skrev 2019-11-20 11:40:51 följande:
    På grund av att jag inte får följa med honom på julbord? Det är inte lite väl dramatiskt?
    Nej, inte för det, utan för att han förminskar dig och inte respekterar dig. Julbordet är inte problemet, bara en konsekvens.

    Han vet mycket väl om att du kan äta julmat, han vet mycket väl om att du vill följa med någon gång, men han skiter i det. Varför vilja vara gift med någon som skäms för dig?
Svar på tråden Inget julbord för mig inte