• MFML

    Farliga "leksaker" på förskola

    Mitt barn går i en grupp för barn 1-3 år. Hon har fyllt 3. Dock såg jag att någon pedagog slängt fram ett paket pastaskruvar (okokta) och lagt på ett lekbord så att barnen kan lägga det i muggar osv. Helt galet enligt mig! En del av pastaskruvarna är har delats och eftersom barn under 3 år inte ska ha saker som går i cylindern man får på BVC (det gör pastaskruvarna, särskilt de delade), förstår jag inte hur förskolan tänker när de säger att det viktigaste är trygghet och säkerhet på förskolan. Hur kan man låta små barn leka med detta? Det lockar ju såklart extra mycket att stoppa i munnen eftersom det på riktigt är MAT. Jag ska prata med förskolan idag. Vad hade du gjort? Bara nyfiken. Jag är en hönsmamma jag vet.

  • Svar på tråden Farliga "leksaker" på förskola
  • Anonym (Pappa till 2)

    Höns mammor är bra mammor. Du har helt rätt. Inget pasta eller annat smått ska finnas till hands, barn har dött av popcorn.

    Ta ett larmat och allvarligt samtal med ledningen.

    Nödvändigt anmäl till kommunen.

    Är det nåt som denna i alla miljöer som ger dig oro och larm så är det en säkerhet fråga och mödrar ser faror innan dom händer.

    Bra där.

    Lycka till

  • Anonym (Pappa till 2)

    Höns mammor är bra mammor. Du har helt rätt. Inget pasta eller annat smått ska finnas till hands, barn har dött av popcorn.

    Ta ett larmat och allvarligt samtal med ledningen.

    Nödvändigt anmäl till kommunen.

    Är det nåt som denna i alla miljöer som ger dig oro och larm så är det en säkerhet fråga och mödrar ser faror innan dom händer.

    Bra där.

    Lycka till

  • Anonym (Sara)

    Vad är det för cylinder som du fått från BVC? På mitt barns förskola har de också pasta. På hans avdelning är barnen mellan 1-3 år också

  • Anonym (Håller med)

    Håller med dig har också varit med om att mitt barns förskola har saker framme som är farliga för barn.

  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Sara) skrev 2019-11-20 12:25:14 följande:

    Vad är det för cylinder som du fått från BVC? På mitt barns förskola har de också pasta. På hans avdelning är barnen mellan 1-3 år också


    Jag trodde att alla fick en sån från BVC.
  • Anonym (Pappa till 2)

    Så började tillströmningen av onödiga kommentarer.

    Är du inte höns mamma? Good for you!

    Har dom pasta skruvar i din förskola? Super hoppas ingen sätter i halsen eller halkar på den.

    Alla är inte "Grupp Tänk grönsaks människor". Som följer strömmen och nån statestik!

    Lär er känna efter Vad ni känner inte vad andra gör och härma som apor bara för att inte verka dumma eller rädda att säga ifrån.

    Mina barn! Jag tar inga risker! Sen skiter jag i vad myndigheter skolor och bvc tycker.

    Lite klurig fråga till grönsaks människorna:

    Varför är staten generös med vaccinera barn med tungmetaller gris DNA kviksilver. Men står inte för fästing vaccination? Eller hepatit vaccination?

    Behöver inte svara på det. Bara gör som bvc säger... Ifrågesätt ingenting. Och för guds skull tänk inte med egen huvud. Titta på alla andra och gör som dom gör. Såja nu är du en i mängden.

    Andas ut. Du syns inte märks inte och så gott som en tapet blomma.

    Höns mammor Any time any day! =Riktiga mammor!

  • Fliselisan
    Anonym (Håller med) skrev 2019-11-20 12:51:52 följande:

    Håller med dig har också varit med om att mitt barns förskola har saker framme som är farliga för barn.


    Håller också med. Säkerheten först. Låter inte alls bra med såna små saker till de små barnen. Jag hade också sagt till direkt. Vänligt men bestämt.
  • Duckan
    Så började tillströmningen av onödiga kommentarer.

    (pappa till 2) TS ställde frågan "Vad hade du gjort?" och jag svarade.  Hur var det onödigt? Läs först och gnäll sen.
  • Anonym (Håller med)
    Fliselisan skrev 2019-11-20 13:35:08 följande:

    Håller också med. Säkerheten först. Låter inte alls bra med såna små saker till de små barnen. Jag hade också sagt till direkt. Vänligt men bestämt.


    Finns det ingen policy att allt ska va barnvänligt på förskolan? Fröknarna har ju det yttersta ansvaret för att våra barn ska vara säkra på förskolan..
Svar på tråden Farliga "leksaker" på förskola