• Anonym (Tjejen)

    De säger han skadar...

    Lång historia kort..

    Vi träffades i somras, han och jag blev goda vänner väldigt snabbt. Vi har väldigt många liknande intresse så vi har träffats mycket, både själva och ibland med vänner. Alla sa hur de såg vi föll för varandra medans vi inte såg det.

    Nu till det märkliga.

    Han är så olik sig när vi är själva och när vi är med andra.

    Med andra är han väldigt rolig, trevlig osv.

    Visst det är han med mig med, men samtidigt är han väldigt hård mot mig. Han kan utan problem försöka bestämma hur jag ska sitta, prata, vara.. Lyssnar jag inte kan han ibland ta till att då flytta på mig så jag gör som han sagt.

    Han blir ofta väldigt 'sur' om jag inte gör som jag blir tillsagd.

    Nu har det gått längre och han vill gärna ta steget längre så han blir ju riktigt sur om han inte får pussar mm tillbaka. När jag inte vill mer så brukar han hålla fast mig. Jag har märken från flera tillfällen. Han menar på att han tror inte på att jag inte vill. För han lyssnar inte på vad jag säger utan vad han tycker jag säger med kroppsspråket..

    Jag blir ofta så rädd eller chockad att jag bara står still, panikslagen. Medans han fortsätter. Så ibland hinner jag intr äns säga nej, sluta mm.

    Vänner och nära som vet lite undrar hur han som är så trevlig kan ge så mycket märke och betee sig så mot mig. Dem menar det är övergrepp. Inte riktigt så jag ser det. Men dem säger han försöker psyka mig med sina metoder..

    Hur får man han förstå? Hur får man sig själv att förstå vad som egentligen sker?

  • Svar på tråden De säger han skadar...
  • Anonym (skrämmande!)

    Men oj vilken otäck människa. Du kan inte vara tillsammans med någon som beter sig så där. Och tänk om ni fick barn, ska han tvinga barnen till lydnad på det skrämmande sättet också? 
    Nej, du måste därifrån idag! 

  • neverpreggo

    Ta dig ur detta. Han kommer inte att förändras och det kommer bara att bli värre. Hade du varit ok om en av dina vänners pojkvänner försökt kontrollera på detta viset?

  • Anonym (M)

    Jag har studerat narcissism dagligen i flera år nu... det där är ett starkt varningstecken. Även om NPD kräver många fler red flags så är det EN red flag, jag har själv varit med om just det där med att charma omgivningen och ge sig på partnern.. du blir mer och mer förvirrad och kommer hamna i en dissonans som kan förstöra ditt liv. Jag skulle säga run for the hills. Men jag förstår också att många har svårt att släppa så läs på om narcissism och se själv om det finns fler varningtecken. Gaslighting, flying monkeys, triangulation, stockholm syndrom mm är ngt du kan läsa på om. Var bara direkt tvungen att svara på detta inlägg då det var så träffande.

  • Anonym (B)

    Men snälla du. Lämna NU. Killen är en misshandlare och det kommer bara bli värre, mycket värre. Det finns inget du kan göra för att han ska ändra sig. Han kommer ALDRIG att ändra sig. Be familj, vänner, polis eller kvinnojour om hjälp att ta dig ur och avsluta allt om du inte kan/vågar själv.

  • Anonym (D)
    Anonym (M) skrev 2019-11-21 00:23:50 följande:
    Jag har studerat narcissism dagligen i flera år nu... det där är ett starkt varningstecken. Även om NPD kräver många fler red flags så är det EN red flag, jag har själv varit med om just det där med att charma omgivningen och ge sig på partnern.. du blir mer och mer förvirrad och kommer hamna i en dissonans som kan förstöra ditt liv. Jag skulle säga run for the hills. Men jag förstår också att många har svårt att släppa så läs på om narcissism och se själv om det finns fler varningtecken. Gaslighting, flying monkeys, triangulation, stockholm syndrom mm är ngt du kan läsa på om. Var bara direkt tvungen att svara på detta inlägg då det var så träffande.

    Vad spelar det för roll om det killen gör kan betecknas som narcissism eller ej? Han beteende är fullkomligt oacceptabelt oavsett.
  • Anonym (D)
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-11-20 21:10:22 följande:
    Lång historia kort.. (...) När jag inte vill mer så brukar han hålla fast mig. Jag har märken från flera tillfällen. (...) han lyssnar inte på vad jag säger (...) Jag blir ofta så rädd eller chockad att jag bara står still, panikslagen. Medans han fortsätter. (...) Hur får man sig själv att förstå vad som egentligen sker?

    Läs det du skrivit och fundera på: vad skulle du råda en kompis att göra om hon berättade att hennes partner betedde sig såhär?
  • Anonym (D)

    En sak till. Du kan inte få honom att sluta genom att få honom att förstå. Han förstår redan. Han vill detta. Han gillar att göra dig illa och att spela ett spel inför andra (och ofta även inför dig) som får honom att framstå som en helhyvens kille som inte skulle göra en fluga förnär. Han går igång på att manipulera och göra dig osäker.

  • Anonym (Tjejen)

    Tack alla för era svar.

    Det är tufft. Han ser inte alls på denna situation på samma sätt som jag. Har försökt tala med han flera ggr.

  • Giftskåneman
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-11-21 23:25:06 följande:

    Tack alla för era svar.

    Det är tufft. Han ser inte alls på denna situation på samma sätt som jag. Har försökt tala med han flera ggr.


    Dumpa fanskapet innan han misshandlar dig grovt, det kommer han göra, en manipulativ jävel, värd en pungspark med träskor.
  • neverpreggo
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-11-21 23:25:06 följande:

    Tack alla för era svar.

    Det är tufft. Han ser inte alls på denna situation på samma sätt som jag. Har försökt tala med han flera ggr.


    Ingen ide att prata med honom. Han förstår inte och kan inte förstå för då skulle han aldrig bete sig såhär vidrigt.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-11-21 23:25:06 följande:

    Tack alla för era svar.

    Det är tufft. Han ser inte alls på denna situation på samma sätt som jag. Har försökt tala med han flera ggr.


    Sluta kämpa med att han ska förstå! Han kan eller vill inte.

    Om du tänker dig att du börjar bete dig som han, skulle han gilla och acceptera det? Att du flyttar på honom så han sitter så som du önskar? Att du inte lyssnar på vad han säger utan håller fast honom osv? Hade han gillat det eller tyckt att du är dum i huvudet? Vad tror du?

    Om han inte gillat det, varför ska du gilla det?

    Gör slut nu TS! Acceptera aldrig sånt här beteende! Skit i att prata med honom, försöka få honom att förstå. Han vet att det han gör är fel, men han skiter i det.
  • Anonym (Man48)

    Låter oroväckande galet sjukt beteende

    Inget vidare att stanna kvar i sådant sällskap

    Gör slut om du kan , kommer bara att bli värre

  • Anonym (skrämmande!)
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-11-20 21:10:22 följande:

    Nu har det gått längre och han vill gärna ta steget längre så han blir ju riktigt sur om han inte får pussar mm tillbaka. När jag inte vill mer så brukar han hålla fast mig. Jag har märken från flera tillfällen. Han menar på att han tror inte på att jag inte vill. För han lyssnar inte på vad jag säger utan vad han tycker jag säger med kroppsspråket..


    Tänkte på det här du skrev. Vad är nästa steg? Våldtäkt? Jag menar eftersom han menar att han läser av ditt kroppsspråk och struntar i vad du säger. Vad hindrar honom från att göra mer än hålla fast dig? Han kan ju då bara säga att han läste av ditt kroppsspråk att du ville ha sex. 
  • Mrs Moneybags

    En person som inte förstår att ett nej är ett nej utan tolkar det som ett Ja är farlig. 

    Det låter skrämmande, det du beskriver. Hur ska han tolka det när du säger att du vill lämna honom? Kommer han höra ett frieri då, eller? 

  • Anonym (A)
    Anonym (Man48) skrev 2019-11-22 00:42:38 följande:
    Låter oroväckande galet sjukt beteende
    Inget vidare att stanna kvar i sådant sällskap
    Gör slut om du kan , kommer bara att bli värre
    Håller med, gör slut innan det blir värre.
Svar på tråden De säger han skadar...