Inlägg från: Brodsmulan |Visa alla inlägg
  • Brodsmulan

    Kan man via nätet söka reda på om någon har skulder?

    momme.. köp tidiningen Justitsia.. där finns alla som har skulder och summan uppräknat! Fullt offentligt!

  • Brodsmulan

    Justitsia finns i de flesta sorterade affärer.. alltså inte direkt att köpa i en kiosk.. men japp, fullt laglig tidning som är till för att underlätta för företag/privatpersoner att genomföra affärer

  • Brodsmulan

    Inte hos skattemyndigheten.. däremot hos kronofogden fungerar lika bra som justitsia.

  • Brodsmulan

    hmm.. har för mig att Justitsia ligger runt 50-60:- någonstans, alltså inte den billigaste litteraturen.. nja, andledningen att jag vet det är för att jag läst affärsrätt och fick veta där att även privatpersoner (läs jag *s*) finns med där.

    Rsv - riks skatteverket.
    Kf - Kronofogdemynsigheten.

    Och sen finns lokala Skattemyndigheten.

  • Brodsmulan

    Fyra.. jag har haft koll på en kille i flera år via kf.. han har aldrig blivit underrättad om detta, skulle nog tro det är mer undantag än regel att de faktiskt underrättar.. skillnad om det är en upplysning gjord utav ett företag, ex.vis via uc, då får man ett brev hem.

  • Brodsmulan

    Hur gick det? Fick du de upplysningar du ville ha?
    Frågade du kf huruvida de lämnar ut upplysning till geldenären (den som står i skuld - du kallas i detta fall om han har skuld till dig borgenär)

Svar på tråden Kan man via nätet söka reda på om någon har skulder?