• Catriiin

    Hårborttagningskräm för intima delar

    Hej! Är det nån vet om det finns nån bra hårborttagningskräm som man får använda även på intima delar? Rakning blir ju stickigt så snabbt, och vaxning gör alldeles för ont... Nåt tips?

  • Svar på tråden Hårborttagningskräm för intima delar
  • Fru Indosaurie

    nja.. det är en gel? Vet inte riktigt var skillnaden går men ;) flaskan är med rosa eller blå kork. Tar bort hår jättebra. Den rosa eller gröna i kartong funkar inte alls tycker jag.
    Såg att veet också har "Veet creme bikini kit", har aldrig testat den dock..

  • mammakajsa

    Jag vill härmed VARNA med världens varningsflagg för Veet hårborttagningskräm i underlivet. För något år sen var jag dum nog att stryka det på blygdläpparna och jag svullnade upp så otroligt i underlivet, läpparna blev dubbelt så stora och det gjorde förfärligt ont

    Så alltså ANVÄND ALDRIG DET MELLAN BENEN, förutom vid bikinilinjen men inte nära blygdläpparna för jag hade använt det några ggr förut men helt plötsligt hände detta.

  • E l l a

    Jag har använt Veet tidigare och det gick bra många gånger, men tills sist en gång när jag gjorde precis som vanligt så började det göra fruktansvärt ont och det visade sig att jag fått brännskador/frätskador - kalla det vad du vill till den grad att det blödde när jag tvättade av mig skiten. Så aldrig mera Veet för min del. Satsa hellre på vax i så fall, eller rakning.

  • Catriiin

    Men finns det verkligen ingen kräm som är gjord för det området?

Svar på tråden Hårborttagningskräm för intima delar