• Anonym (Rim)

    Ångest över antalet sexpartners

    Hej!

    Jag är en tjej som är 21 år gammal, och som rubriken lyder så har jag ångest över antalet killar jag legat med. Under mina år har jag varit en person som på grund av min naivitet tagit beslut som jag ångrat senare. Speciellt under min tonårsperiod, där jag haft tanken att killar endast stannar kvar i en relation om man har sex med de. Detta för att jag har varit rädd för att bli övergiven. Denna känsla av tomhet har även lett till att jag fyller tomrummen med killar och kärlek. På grund av detta har jag överstigit den gräns jag förväntade mig ligga på. Därav har jag utvecklat ångest över antalet killar jag legat med som ligger på 5 stycken. Jag känner mig så smutsig och ovärdig, som ens erkänner detta. För vilken man vill ha en tjej som legat med så många personer? Vilken man vill inte endast utnyttja en tjej, för de tycker att hon är för ovärdig för att bli en framtida fru? känner mig så vilsen och vet inte vart jag ska ta mig till.

  • Svar på tråden Ångest över antalet sexpartners
  • Anonym (Skojar du?)

    Skojar du?

    I vilken värld är 5 personer mycket när man är 21 år?

  • Lyckligalotta

    Låter ju bra att du insett att du inte ska ligga för att behålla en man som kanske ändå lämnar. Men att ha ångest över ett så litet antal låter ju jobbigt. Titta bara framåt och använd det som hänt som erfarenhet istället för last. Man kan inte ändra det som hänt bara sin framtid.

  • Anonym (C)

    Jag hade bara legat med tre när jag var 21. Idag är jag 32 och har legat med 6 st. Är gift nu så antagligen stannar det här. Haha.

  • Anonym (Visst)

    Var inte så lössläppt så får du ingen ångest. Men det får inte göra något åt ångesten som redan finns över att du är brukad, använd, skändad. Det får du leva med!

  • Anonym (F)

    Gå inte på den där idiotiska "normen" om att kvinnor är horor så fort de ligger med några killar, fem är verkligen ingenting! Tror snarare att det du stör dig på är orsaken bakom varför du legat med dem, men du agerade utifrån den person du var då och hur du mådde, det behöver du förlåta dig själv för. Man lär sig och utvecklas med tiden.

  • Anonym (Rim)
    Anonym (Skojar du?) skrev 2021-07-28 08:44:32 följande:

    Skojar du?

    I vilken värld är 5 personer mycket när man är 21 år?


    Uppenbarligen är det många som tycker så, då någon precis skrev att jag är lössläppt och använd.
  • Anonym (Rim)
    Lyckligalotta skrev 2021-07-28 08:45:53 följande:

    Låter ju bra att du insett att du inte ska ligga för att behålla en man som kanske ändå lämnar. Men att ha ångest över ett så litet antal låter ju jobbigt. Titta bara framåt och använd det som hänt som erfarenhet istället för last. Man kan inte ändra det som hänt bara sin framtid.


    Jag försöker så gott jag kan, men det är enklare sagt än gjort. Speciellt när man får höra att killar endast söker efter tjejer med lägst antal sexpartners. Jag vet att jag får skylla mig själv över mina beslut, känns bara jobbigt att ha denna ångest och ville bara skriva av mig.
  • Anonym (Rim)
    Anonym (F) skrev 2021-07-28 09:18:24 följande:

    Gå inte på den där idiotiska "normen" om att kvinnor är horor så fort de ligger med några killar, fem är verkligen ingenting! Tror snarare att det du stör dig på är orsaken bakom varför du legat med dem, men du agerade utifrån den person du var då och hur du mådde, det behöver du förlåta dig själv för. Man lär sig och utvecklas med tiden.


    Tror nog också det ligger i det, det är dock otroligt jobbigt att leva med det då det verkligen äter upp mig inifrån. Så svårt att arbeta med sånt som drar ner en till grad som får en att känna sig ovärdig.
  • Anonym (F)
    Anonym (Rim) skrev 2021-07-28 09:29:19 följande:
    Jag försöker så gott jag kan, men det är enklare sagt än gjort. Speciellt när man får höra att killar endast söker efter tjejer med lägst antal sexpartners. Jag vet att jag får skylla mig själv över mina beslut, känns bara jobbigt att ha denna ångest och ville bara skriva av mig.
    Och själv är de ju nästan oskulder och rena som lamm...? Skit i såna killar, det enda det handlar om är att de är osäkra på sig själva och inte vill riskera att bli jämförda med någon du haft tidigare, som kanske är bättre i sängen. De vill vara din stora Älskare som du kommer att bli så imponerad av. I själva verket handlar det om att de själva har en jäkla massa att arbeta med inom sig.

    Kör ditt race. Livet är för kort för att slösa på osäkra idioter.
  • VeraVill

    Vännen <3 du är inte alls ovärdig att bli en framtida fru! Tvärtom! På grund av att du haft sex med de här personerna så har du börjat ifrågasätta din syn på sex och relationer vilket är skitbra - det tror jag kommer att få dig att ta reda på mer om dig själv, hur du vill ha sex och med vilka.

    Jag hoppas att vi är överens om att både tjejer, killar och alla andra har rätt att ha hur många eller hur få sexpartners som de vill - det finns inga rätt eller fel vad gäller antal! Personligen så känner jag att ju fler jag haft sex med desto mer har jag lärt känna mig själv, min kropp och vad jag tycker om/inte tycker om i sängen. Och vem vill inte vara med någon som är just trygg i sig själv och sin sexualitet?

    Jag förstår om det är jobbigt just nu men jag lovar dig att bitarna kommer att falla på plats inom kort - tills dess: Gör inte något som får dig att må dåligt eller som genererar ångest. Kanske ska du ta en liten paus från sexet och fundera kring hur du ser på sex, när du vill ha sex och vad du tycker är skönt?

    Lycka till kompis!

Svar på tråden Ångest över antalet sexpartners