• Lizza85

    Missfall?

    Jag fick positivt test den 4e. Började blöda den 5e, 0kte in till sjukan, gjorde gravtest som visade neg. Blödde 5e,6e och 7e sen inget mer.

    Idag den 11e fick jag ett skitstarkt plus. Någon som vet hur länge man får positiva test efter missfall?



    Testet är från ikväll den 11e.

  • Svar på tråden Missfall?
  • Pimpinellan

    Men, du kan ju inte få plus, sen minus och sen jättestarkt plus inom några dagar bara? Tog de inte hcg på sjukhuset? Vid jättetidiga m.f försvinner hcg snabbt så det borde inte visat så tydligt nu om det verkligen var m.f. 

    Tycker absolut du ska göra VUL motsvarande v.8 för att få klart besked.

  • Lizza85
    Pimpinellan skrev 2021-10-11 21:34:10 följande:

    Men, du kan ju inte få plus, sen minus och sen jättestarkt plus inom några dagar bara? Tog de inte hcg på sjukhuset? Vid jättetidiga m.f försvinner hcg snabbt så det borde inte visat så tydligt nu om det verkligen var m.f. 

    Tycker absolut du ska göra VUL motsvarande v.8 för att få klart besked.


    Jag har försökt att få komma in på VUL men de svarar bara med att mitt test hos dem var negativt så jag får inte göra ett VUL då.

    Jag tycker att det är jätteskumt att deras test var neg.

    De gjirde inget blodprov men jag ska prata med min barnmorska imorgon ihopp om att få både blodprov och VUL.
  • Värphönan
    Lizza85 skrev 2021-10-11 22:34:44 följande:

    Jag har försökt att få komma in på VUL men de svarar bara med att mitt test hos dem var negativt så jag får inte göra ett VUL då.

    Jag tycker att det är jätteskumt att deras test var neg.

    De gjirde inget blodprov men jag ska prata med min barnmorska imorgon ihopp om att få både blodprov och VUL.


    Jag hörde från barnmorskor i en podd att testen de har inte är lika känsliga som de vi köper i affären. Så kan ju varit därför deras visade negativt? Tänker att det va så tidigt att ditt hcg inte gav utslag på deras test än bara?

    Kanske kan gå privat annars om vården vägrar ge dig ett ul?
  • Pimpinellan
    Lizza85 skrev 2021-10-11 22:34:44 följande:
    Jag har försökt att få komma in på VUL men de svarar bara med att mitt test hos dem var negativt så jag får inte göra ett VUL då.

    Jag tycker att det är jätteskumt att deras test var neg.

    De gjirde inget blodprov men jag ska prata med min barnmorska imorgon ihopp om att få både blodprov och VUL.
    Hur gick det? Jag var också inne på att testet deras var mindre känsligt för du har ju uppenbarligen blivit gravid/varit gravid eller är gravid. 
  • Lizza85
    Pimpinellan skrev 2021-10-12 16:48:43 följande:

    Hur gick det? Jag var också inne på att testet deras var mindre känsligt för du har ju uppenbarligen blivit gravid/varit gravid eller är gravid. 


    Gjorde ett test hos barnmorskan härom dagen och det var starkt positivt. Var tvunget att göra ett till test idag för att vara säker.



    Kan detta betyda att hormonerna är på väg att försvinna eller är det fortfarander starkt positivt?

    Barnmorskan säger att vi ska vänta och se för nu tar vi det som ett plus :)
  • Värphönan
    Lizza85 skrev 2021-10-16 15:34:46 följande:

    Gjorde ett test hos barnmorskan härom dagen och det var starkt positivt. Var tvunget att göra ett till test idag för att vara säker.

    Kan detta betyda att hormonerna är på väg att försvinna eller är det fortfarander starkt positivt?

    Barnmorskan säger att vi ska vänta och se för nu tar vi det som ett plus :)


    Om du fick mf den 5/10 borde testet visst svagare än sådär. Va förmodligen en genombrottsblödning du fick istället då :)
  • Isolines

    Hur stor blödning hade du? Tippar på att du fortfarande är gravid utifrån din beskrivning, annars hade testen varit mycket svagare nu.

  • Lizza85
    Isolines skrev 2021-10-16 17:15:25 följande:

    Hur stor blödning hade du? Tippar på att du fortfarande är gravid utifrån din beskrivning, annars hade testen varit mycket svagare nu.


    Jag blödde i 3 dagar. Mycket men endå sparsam. Hade lite mensvärk men inte alls så ont som jag brukar ha vid mens. Blödde ännu en gång veckan efter men tror att det var efterstänk av förra gången.
  • Lizza85
    Pimpinellan skrev 2021-10-16 17:12:03 följande:

    Du är klart gravid. Man får inte så starka plus så länge efter ett supertidigt m.f.


    Det är det jag misstänker. :) men vissa säger att man kan få starka plus i 9 veckor efter.
Svar på tråden Missfall?