• IceKitten

    Tankar om namn? Anonyma svar

    Missade att tillåta anonyma svar... sorry.

    Hej! Hur känner ni angående följande namn?
    Storebror har ett gammalt, halvovanligt men välkänt namn med ursprung från de engelska öarna. De har dock funnits länge i Sverige med. Jag bryr mig inte supermycket om de passar dock, de viktiga är att de båda får namn som kommer fungera hela deras liv.
     
    Isa
    Daphne
    Viola
    Aria
    Noelle
    Mila 
    Freja

    Kom gärna med ytterligare förslag med.
  • Svar på tråden Tankar om namn? Anonyma svar
  • Anonym (N)

    Isa - helt ok namn
    Daphne - fint men inte på svenska, blir ju typ Daffne
    Viola - nja
    Aria - fint
    Noelle - gillar inte
    Mila - fint
    Freja - bästa förslaget, älskar det namnet

  • Anonym (V)

    Isa, Viola och Mila tycker jag är väldigt fina namn! Isa är en personlig favorit.

    Några egna förslag:


    Isalea


    Elora


    Selma


    Elsie


    Minou

  • Anonym (Ida)

    Isa - lite kort. Känns som en förkortning på Isadora eller Isabelle. Gillar inget av dem. men helt okej. 


    Daphne - fint på engelska. Bridgerton-varning dock. Tänker bara på Duffy Duck och läspljud. 


    Viola - vackert! Romantiskt och rejält. Älskar i och för sig blomnam. 

    Aria - Nej. Nej. Nej. Kan inte se namnet utan att tänka Arisk. Vem vill förknippa namnet med andra världskriget. 

    Noelle - tänker på jul när jag ser det, behöver inte nödvändigtvis vara dåligt. Men gillar inte riktigt. Skulle vara lite rädd för att vissa uttalar det som Joel. 


    Mila- trist. Intetsägande namn. Då är väl ändå Mira bättre. 


    Freja - fint på alla sätt och vis! Passar till barn som vuxen. Känns fröjdigt. 

  • Aurora Borrealis

    Gillar Aria och Noelle mest! Aria tänker jag på sång, musik och musik är ju det bästa som finns. Man sjunger en aria och då sjungs det vackert. Änglar sjunger arior i himlen.   Noelle är jättevackert!

  • trollhona
    IceKitten skrev 2022-12-22 09:12:28 följande:
    Tankar om namn? Anonyma svar
    Missade att tillåta anonyma svar... sorry.

    Hej! Hur känner ni angående följande namn?
    Storebror har ett gammalt, halvovanligt men välkänt namn med ursprung från de engelska öarna. De har dock funnits länge i Sverige med. Jag bryr mig inte supermycket om de passar dock, de viktiga är att de båda får namn som kommer fungera hela deras liv.
     
    Isa
    Daphne
    Viola
    Aria
    Noelle
    Mila 
    Freja

    Kom gärna med ytterligare förslag med.
    Isa - Låter halvfärdigt.
    Daphne - Blir Daff-näh på svenska, tänker på karaktären från Scooby Doo.
    Viola - Betyder våldtäkt på ett europeiskt språk, inte förtjust i.
    Aria - Jättefint namn. Charmigt.
    Noelle - Fint namn, klassiskt.
    Mila - Är ett skjul man bränner kol i, kan lika gärna döpa barnet till utedass.
    Freja - Jättefint, passar bra in i rådande namntrend utan att vara uttjatat.

    Aria, Noelle och Freja var de bra alternativen.
    Förslag i liknande stil Signe, Ilse, Alva, Mathilda, Aniara, Irma, Elvy, Svea.
Svar på tråden Tankar om namn? Anonyma svar