• Anonym (Hm)

    Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

    45 årig kvinna. 60 årig man med fyra vuxna barn. 

    Kan förhållandet fungera? 

  • Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 08:26:48 följande:

    Är det kvinnan eller mannen som frågar?


    Jag är kvinnan. :)
  • EnAnonumius

    Seriöst svar.. Om saken känns rätt mellan de inblandad parterna i förhållandet så ja, det kan funka.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 08:26:48 följande:

    Är det kvinnan eller mannen som frågar?


    Har ju knappast betydelse om vem som frågar egentligen faktiskt.

    Eller har du någon förvirrad vanföreställning som du passade på att "glömma" bort att förklara med din fråga?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-08 08:30:46 följande:
    Jag är kvinnan. :)
    Ja, då känns det rimligt och kan fungera.
  • Anonym (MH)
    EnAnonumius skrev 2024-05-08 08:34:42 följande:
    Har ju knappast betydelse om vem som frågar egentligen faktiskt.

    Eller har du någon förvirrad vanföreställning som du passade på att "glömma" bort att förklara med din fråga?
    Det har stor betydelse.
  • Anonym (Ålderskillnad)

    Jag är 30 och min kille 50. Det är inga konstigheter. Sedan är ju ni ännu äldre. Sedan handlar det väl lite om vad man vill. Min kille är framåt, drömmer inte om att gå i pension utan driver bolag, har drömmar visioner och mål och är minst lika hungrig på livet som jag är. Medan andra män som kanske är 50-60 bara vill vara hemma, vill inte arbeta och så vidare och det kanske man inte själv drömmer om ifall man är den yngre personen. 


    Så det går ju inte bara att stirra sig blind på åldern utan vad vill ni? Jag vet många i 80 års åldern som fortfarande arbetar och som inte har som plan att sluta. Träffar regelbundet folk på universitetet som är 70+. 


    Min äldsta väninna är i 80 års åldern och skriver fortfarande kurslitteratur och föreläser?. Så för mig är sånt viktigt. Jag skulle inte vilja ha en så mycket äldre partner som bara vill luta sig tillbaka och se det som att han har haft det bästa bakom sig? 

  • Mandel

    Är man förälskad så är man och ta då tillvara på det. 
    Ni är liksom inte i startgroparna för att skaffa gemensamma barn misstänker jag så då är det väl bara att njuta av lyckan och så får man väl se vad och om något händer i framtiden och ta det då.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lomoita)

    Ja det är väl klart att det kan fungera, ni båda är vuxna och förhoppningsvis vid sina sinnes fulla bruk. Men allt beror väl på aktivitetsnivå och friskhet? Det kan skilja rätt mycket i energi och hälsa mellan någon som är 45 och 60. Hur vill du/ni leva erat liv? 

    jag är 50 och tycker att allt över 58 känns för gammalt och för stor ålderskillnad för att kännas bra (för mig) i ett kärleksförhållande. Åldrandet går snabbare när man närmar sig 60.
    Neråt hade jag varit lite mer öppen då det känns mer jämnårigt, hade kunnat sträcka mig ner till 35 (Har rätt många kompisar i den åldern). Jag är i min sexuella peak och hade varit tveksam om en man på 60 hade orkat och velat lika mycket som jag.

Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?