• Bubblan81

    Tips på bra tandblekning att göra hemma?

    Någon som har nått bra tips på hemmablekning av tänderna?
    Tänkte undvika att gå till tandläkaren för att göra en sån...
    Märke, synpunkter etc!

  • Svar på tråden Tips på bra tandblekning att göra hemma?
  • chemistry

    Hej!
    Även om du skrev att du inte ville gå till tandläkaren tänkte jag berätta om hur jag gjorde.
    jag var hos tandläkaren o fick gjutet en skena i gummi. Den fick jag med mig hem tillsammans med blekgelé.
    I 14 nätter hade jag sen skenan med pasta i, och för varje dag som gick blektes tänderna lite till.
    Jag tycker att detta var jättebra och hyfsat billigt, 1500 kr per käke (inkl tandläkarbesöket).
    Vill man bleka ytterligare räcker det att köpa mer blekgelé sen, hos tandläkaren, för man har ju sin skena kvar.
    själv blekte jag bara överkäken eftersom det endast är den som syns när jag ler i alla fall. Man kan göra som man vill.

    Lycka till i alla fall!
    /Chemistry

  • Bubblan81

    tack så mkt...
    Tänkte om det var nån som testat typ det dom gör reklam för på Tvshop...*S'

    Men visserligen så är det kanske mer 'kontrollerat' o gå till tandläkaren....

    Nån annan???

  • Piffi

    Man läser då mycket om tnadblekning nu för tiden, men funkar det på alla?
    Jag har fått för mig att det inte går att bleka tänderna om det är emaljen i sig som är lite gulaktig. Men detta kanske inte stämmer längre med nya metoder?
    När jag klagar hos min tandläkare på att jag tycker att mina tänder är gula säger de bara att det är de inte alls, och att det är naturligt med lite gulaktig emalj.

  • mmonika77

    Har kommit ut någon ny som jag läste om i en tidning men tyvärr hittar jag den inte. Kostar 199 kr finns på Åhlens och H&M.

  • carmencita

    Jag har kört med Natural White, den funkade bra! Det är nog den som mmonika77 menar. Den kostade 200 spänn på Kicks. Jag har även sett den på Åhlens och H&M.

  • Önskan

    Vågar man använda dessa? Är det bara skrämselpropagande som tandläkarna kör med för att få sälja sina dyra blekmetoder, att emaljen förstörs av de man köper själv? Jag har inte vågat prova....

  • Jozebelle

    Jag pratade med min tandläkare om det och han sa att emaljen kan föröstöras om du kör med sådant han tyckte det var bättre att bleka tänderna hos honom. Det blir lite dyrare men bättre för tänderna sa han!

    Ville inte fråga vad det kostar...

  • uniMog

    MIN tandläkare vägrar t.o.m att göra den tandblekning som tandläkare gör för enligt henne var det många som fick problem med ilningar och så efteråt.

Svar på tråden Tips på bra tandblekning att göra hemma?