• Anonym

    Knullkompis hur fungerar det?

    Hej!
    Min väninna har en kille som hon enbart träffar för att ha sex med.
    Innan honom hade hon en annan.
    Är dett avanligt?
    Hur kan man ligga med någon utan att få känslor för honom/henne?
    Hon berättade att efter dom har haft sex så går hon hem och så hörs dom när dom vill igen.
    Förra killen visste hon inte ens vad han jobbade med!
    Kan någon förklara??

  • Svar på tråden Knullkompis hur fungerar det?
  • Yrslan

    Man har sex med någon som man har fysisk attraktion till men inte vill ha ett förhållande med. För vissa människor är sex en lust som inte behöver vara kopplad till kärlek. Tycker att din kompis är hur normal som helst. Det som kan bli problem är om den enen får djupare känslor än den andre så det leder till svartsjuka. Då är det inte ok längre....

  • Anonym

    Ja först och främst så måste man ju komma överens hur man ska sköta detta. Alltså är det för kul, eller kan det leda nånstans. Är man bara överens så finns det inga hinder alls. En kk kan ge närhet, sex och tillfredställa andra behov också, det behöver inte inte vara helt utan känslor. För attraktion är ju också en känsla. Så länge ingen blir kär eller så, så brukar det funka, men bara under en begränsad tid oftast. Det är iaf min erfarenhet.

  • Anonym

    Jag hade mitt kk i nästan 2år till och från. Det fungerade utmärkt. Vi lärde känna varann och gjorde andra saker ihop också. Men vi saknade de rätta känslorna för att bli ett riktigt par.
    Det som är viktigt är att båda är klar över vad som gäller så att den ena inte tror att det är nåt mer. Vi sågs när det passade båda och ingen blev sur om den andra inte kunde av någon anledning. Vi kom också överens om att om man var med någon annan skulle man skydda sig.

    Idag är jag sambo och han har en flickvän, vi ses inte längre men pratar i telefon ibland om vardagliga saker. Jag tycker fortfarande om honom eftersom vi alltid visat varann stor respekt.

  • sandra1984

    Jag hade mitt kk i ågra år.Funkade skit bra.

    Vi hade jätte bra sex.Vi respekterade varandra och var alltid ärliga.
    Jag åt p-piller,men om jag slarvat med p-piller sa jag det,då använde vi kondom.
    Om nån av oss haft oskyddat sex med andra,sa vi det,då använde vi kondom tills vi testat oss.
    På så vis blev ingen lurad.

    Vi hade jätte bra sex,enda krav var ärlighet.
    Jag tycker kk är jätte bra att ha om man är singel.

  • ExAnimo

    Så länge man är överens och ingen känner sig utnyttjad så tror jag att det kan fungera med sk KK förhållanden.

    Jag har haft en KK i 4½ år.

    Vi träffades strax efter att jag hade separerat från en våldsam alkoholiserad man.
    Han hade inte riktigt kommit över sin fd flickväns otrohet.

    Vi båda kände en omedelbar attraktion. Men båda var vi inte mogna att så steget vidare till en mamma pappa barn relation.
    Vi gemensamt beslöt för att bara bli KK polare.

    Ingen av oss ville att våra barn skulle bli insläpade i det hela. Vi ansåg att det var bättre att barnen fick bygga upp en grundtrygghet efter att våra familjer hade splittrats och den andra föräldern flyttat ut.

    Vi var båda överens från början. Om den ena eller den andre skulle träffa på någon annan, skulle vi först berätta det innan vi gick vidare ur vårt sk KK förhållande.

    Han hade sitt barn varannan vecka och jag mina på heltid.
    Vi hade samma barnlediga helger. Det var så vi träffades.

    Han gav mig tron på män tillbaka. Han var den första mannen i mitt liv som riktigt uppvaktade mig och bjöd på hemlagade middagar.
    Flera gånger sa åt mig att ta en taxi till honom, han betalade.
    Jag som inte var van med detta protesterade ju.

    Men vem kunde neka hans motivering. Inte jag i alla fall.

    Han ansåg att jag inte skulle behöva sitta på en buss och trängas med alla andra trötta och griniga människor som var på väg hem från jobbet.

    Han förde in mig i badrummet som han förberett med levande ljus och skumbad. Härlig skön avslappnande musik och en god drink.
    Själv gick han ut med ett stort leende över hela ansiktet och myste runt i köket bland alla kastruller och karotter.

    När middagen var färdig kom han och hämtade mig och vi åt dom mest gudomliga middagarna jag någonsin varit med om i hela mitt liv.

    Jag njöt av att hita på små överaskningar till honom. Det bästa jag visste var att få se honom avslappnad, glad och lycklig.

    Vi kunde prata om allt. Vi umgicks även med mina eller hans bekanta som alltmer blev våra gemensamma vänner.
    Vi var ute tillsammans och såg bara varandra.
    Våra vänner njöt av att se oss så lyckliga.
    Jag har fortfarande kontakt med hans vänner som numera även är mina vänner.

    Vi tröstade varandra dom grå och deppiga dagarna. Det kunde gå veckor då vi inte hade möjlighet att träffas pga sjuka barn eller fd make som inte hämtade barnen.

    Han lärde mig att känna tillit och förtroende. Vi gav varandra ömhet och värme. Vi skojade och busade.

    Tiden gick och det blev mindre och mindre tillfällen vi kunde träffas.

    En dag för nästan 3 månader sedan träffade han en ny. Han ringde direkt och berättade att han träffat en kvinna som fick det att pirras i hans mage. Han ville berätta det först för mig innan han stämde träff med henne.
    Först hölla jag god min och gratulerade honom.
    Men när veckan gick insåg jag att jag trots allt var lite svartsjuk och ledsen. Kanske också väldigt rädd att förlora min vän som jag kunnat prata med om allt.

    Svartsjuk för att jag inte hunnit före honom med att träffa någon annan. Det är vad jag tror i alla fall. (skakar lite förmanande på huvudet åt mig själv.)

    Men det var inte värre än att vi satte oss ner och pratade med varandra.
    Han var lika go och glad och underbar som vanligt trots att vi inte var KK längre.

    Vi har nu träffats ute flera gånger. Vi kramas och har skoj. Vi skrattar och har kul. Vi kan fortfarande prata om allt och ingen känner någon ledsamhet.

    Idag ser jag tillbaka på allt med ett stort leende på mina läppar.

    Jag har så mycket att tacka honom för. Jag var hans prinsessa och han var min prins. Jag har honom fortfarande kvar som min bästa vän.
    Han har givit mig tron åter på att det finns massor med underbara män där ute som bara väntar på att just jag ska dyka upp.

  • Anonym (Realistkvinnan)

    Det är inget konstigt att ha en knullkompis och ha sex utan känslor. Det är upp till var och en, alla är vi olika. Om hon tycker om det och njuter av sin knullkompis utan att ha känslor inblandade, så tycker jag det är helt okej. Det är nog svårt att förstå och sätta sej in i den situationen om man själv inte klarar av att ha sex utan känslor. Resonera så här: Så länge hon mår bra och är nöjd så var glad för hennes skull, så länge ingen blir skadad och det är inom lagens gränser är det helt okej tycker jag. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Realistkvinnan) skrev 2019-10-25 12:39:11 följande:
    Det är inget konstigt att ha en knullkompis och ha sex utan känslor. Det är upp till var och en, alla är vi olika. Om hon tycker om det och njuter av sin knullkompis utan att ha känslor inblandade, så tycker jag det är helt okej. Det är nog svårt att förstå och sätta sej in i den situationen om man själv inte klarar av att ha sex utan känslor. Resonera så här: Så länge hon mår bra och är nöjd så var glad för hennes skull, så länge ingen blir skadad och det är inom lagens gränser är det helt okej tycker jag. 
    Håller med
  • Anonym (..)
    Anonym (Realistkvinnan) skrev 2019-10-25 12:39:11 följande:

    Det är inget konstigt att ha en knullkompis och ha sex utan känslor. Det är upp till var och en, alla är vi olika. Om hon tycker om det och njuter av sin knullkompis utan att ha känslor inblandade, så tycker jag det är helt okej. Det är nog svårt att förstå och sätta sej in i den situationen om man själv inte klarar av att ha sex utan känslor. Resonera så här: Så länge hon mår bra och är nöjd så var glad för hennes skull, så länge ingen blir skadad och det är inom lagens gränser är det helt okej tycker jag. 


    13 år senare... veckans trådlyft?
  • Anonym (Snirre)

    Att ha casual sex är inte så lustigt och att ha det med en och samma person under lång tid, aka KK, är inte heller konstigt. Många människor har inte samma starka band mellan sex och kärlek som andra har. 


    Det är därför som en del drar hem ragg från krogen varje helg medan andra aldrig gör det. 


    Dock är det inte alltför ovanligt med problem när det övergår från att vara en främling eller bekant man raggat upp någon gång till att det blir mer kontinuerligt. 
    Ofta får ena parten mer känslor för sin KK och kommer bli sårad eftersom den andra bara ser någon att knulla med. Eller när den ena parten får en partner och den andre inser att man kanske ville mer än bara sex. 


    det beror lite på hur man håller sin kk-relation. En del håller det vid att man ses och ligger och that?s it. Men många skapar ju en riktigt vänskap utöver sexet? och där finns risken att någon av parterna fattar mer tycke för den andre. Kommunikation är det allra viktigaste i en KK-relation. Att man är tydlig med vad man vill och känner och att man faktiskt pratar om det om man inser att man nog känner mer för den andre osv? det är inte heller ovanligt att en KK kan bli en partner med tiden eftersom man kanske börjar bygga känslor för varandra när man lär känna varandra och har sex. 


    Mitt ex och jag började vår historia som kompisar, som blev väldigt bra kompisar och sedan ett par. Efter något år gjorde vi slut. men det dröjde bara kanske en månad innan vi bestämde oss för att bli KK? det höll i ett halvår och sedan blev vi ett par igen. Att vara KK med ett ex är inte helt ovanligt heller? dock kanske inte att rekommendera eftersom en av parterna kanske fortfarande har känslor för den andre och kanske känner sig utnyttjad till slut. För oss blev det en paus i det romantiska/emotionella medan vi fortfarande var kompisar och sexpartners? (det lättade på pressen av att vara i ett förhållande). Sen insåg vi att vi på nytt hade byggt upp känslor för varandra. 


    Beroende på vad man har för inställning till sex så kan ett ex som kk vara gött. Jag menar, ni kanske hade jättebra sex och hatar inte varandra men ni passar inte som ett par. 

Svar på tråden Knullkompis hur fungerar det?