• tips dop sånger?

Lör 28 aug 2004 21:59 Läst 61186 gånger Totalt 29 svar
    darkan­gel
    Visa endast
    Lör 28 aug 2004 21:59

Jag ska döpa min dotter i oktober å behöver få lite tips om sånger på dopet.. Jag funderar på att ha "du vet väl om att du är värdefull". Men vet inte om det passar sig på dop? Tycker att den e så fin.. Sen funderade jag att ha "sång till friheten". Vad tycker ni? Kan man ha den? Lr passar det sig bara att någon sjunger den solo?? Jag har inte tänkt att ha någon som sjunger solo nämligen.. Har ni några tips??

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Sön 29 aug 2004 12:20 #0

vi hade dop igår.. först så sjöng vi En vänlig grönskas.., sen en doppsalm (385) och sist hade vi tryggare kan ingen vara. När själva dopet var klart så sjöng vi gud som haver tillsammans med alla kusiner och sen så skulle julians 2-åriga kusin sjunga blåsippan, hon började med den men avslutade med ja må han leva :) Det var jättefint!

• Sön 29 aug 2004 15:09 #0

Vi funderar på att låta en solosångare sjunga " Det vackraste" av Cecilia Vennersten... Så fin!

• darkan­gel
    Visa endast
    Sön 29 aug 2004 20:46 #0

mer tips?

• Bebban­Ebban
    Visa endast
    Sön 29 aug 2004 21:00 #0

det var den vackraste dagen i mitt lliv den dagen då du såg på mig å jag kände mig så stolt som en människa jkan bli den morgonen du såg på mig å jag på dig, jag lyssnar efter dina andetag så lätta som enfjärilsvinges slag , jag ska alltid minnas den dan jag ska alltid finnas här för dig, välkommen till jorden välkommen min vän låt lyckan följa me dig p¨å din väg från himelen,¨som en ängel har du landat här i vårat hem , välkommen till jorden min vän! välkommen hem! o och sen är det en vers till

• Sön 29 aug 2004 22:06 #0

Hej!
    På vårat dop sjöng min syster "Älska mig" och " Av längtan till dig".
    Mycket vackra sånger!
    Lycka till med ditt val!

• Sön 29 aug 2004 22:08 #0

Vi hade "Det gåtfulla folket" spelat av kontrabas och saxofon. Oerhört fint blev det! Sen sjöng vi Trygga räkan, Vi sätter oss i ringen och en till som jag har lite dålig koll på, typ Det gungar så fint (?) Det var flera barn som döptes samtidigt, jag kunde inte den psalmen.

• Limpan­1
    Visa endast
    Sön 29 aug 2004 22:20 #0

"Det gungar så fint" Psalm 606 är fin, och psalm 386 oxå. På min dotters hade vi "Vi sätter oss i ringen", det beror lite på om det är många barn som ska va med, då kan det va kul med en barnsång, som kanske några kan.

• Sön 29 aug 2004 22:24 #0

"Det är du" med Shirley Clamp, Lotta Ahlins "Välkommen till jorden" och "Himlen Måste Sakna En Ängel" med Linn Maria

De är helt otroligt fina, vi hade de två första på min sons dop! Min kära kusin sjöng dem... Underbart

• Helene B
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 10:32 #0

Är det Carolas som har gjort skivan "Kärlekssånger till ett barn"?

Vem är skrivit/sjunger låten som till texten som "Stintan" har skrivit?

• Millan­s hustru
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 12:01 #0

På skivsamlingen "cilda fåglar" har Irma gjort en underbar sång "Vagga dig". Texten gör mig tårögd varje gång!

• AnnaLi­na
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 12:10 #0

På min dotters dop i lördags så hade jag önskat "Tryggare kan ingen vara" och "Det gåtfulla folket", den sistnämnda tycker jag så mkt om! Blev jätte fint dop!! =)

Thea skrek bara lite när hon fick vattnet på huvudet. =)

• Stinta­n
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 21:18 #0

"Himlen Måste Sakna En Ängel" med Linn Maria

Finns med på skivan sånger för ett barn tror jag att den heter

• Holmst­edt
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 21:22 #0

På min systers sons dop sjöng jag en vaggvisa som heter: Du lilla barn!

• Holmst­edt
    Visa endast
    Tis 31 aug 2004 21:23 #0

"Av längtan till dig" med Cajsa Stina är väl också en sång till ett barn!?!?!?!?

• Tis 31 aug 2004 21:37 #0

tipsar om psalm 744

• Tis 31 aug 2004 23:15 #0

Det vackraste... med cecilia vennersten

• Pernil­la 77
    Visa endast
    Fre 23 apr 2010 23:18 #27

Tips på dopsång! Jag skrev en egen låt till min brorsdotter, lyssna och låna gärna den!

">

Pernilla Löfquist

• Fre 14 feb 16:47 #28

Älskade ängel tycker jag är en rätt snygg låt. Den sjöng någon på min sons dop. Lite konstigt kanske, men det var okej.

• Mån 17 feb 10:37 #29

En sång som jag tycker är kanon är "I Will be here" av Steven Curtis Chapman..

Och som många andra så är ju det gåtfulla folket en favorit.

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Förälder

Andra har läst

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Dödsstraff- för eller emot?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.