• magnus07

    Montera postlåda

    Det här känns lite pinsamt men jag måste få fråga ändå.

    Hur monterar man en stor postlåda, en sån där som står direkt på marken? Måste man gräva en grop o gjuta fast nånting att fästa den i eller hur gör man? Till vanliga små är det ju en stolpe som man kan spätta ner i marken men med dessa stora har jag ingen aning...

  • Svar på tråden Montera postlåda
  • Jennie Brunflo

    Det beror på vilken låda du väljer.

    En del kan man köpa till en betongklump till som den ska stå på.

  • Lola Jämtland

    Vad står det i beskrivningen? För nåt papper fick du väl med?

  • magnus07

    Vi har inte köpt nån ännu, är fortfarande 2½ vecka innan vi får flytta in i huset så vi håller mest på att fundera och planera :)

    Det finns ju en del att göra när vi väl flyttar in så vi vill helst inte behöva lägga så mkt energi på att montera postlådan. Kanske får bli en liten tillfällig tills man får mer tid...

  • Jennie Brunflo

    Tidigare ägarna till huset vi köpte lämnade sin postlåda...så den hade vi i någon månad till vi köpte den vi har nu.

  • magnus07

    Jo jag tror nog att dessa husägare lämnar sin oxå men den är så gräsligt ful att jag skulle skämmas för att ha den. Det är ju ändå det första man ser när man kommer till huset och jag vill att våra gäster ska få ett bättre första intryck än det. Vi hade turen att komma på visning på kvällen så vi såg den ju inte :)

  • Artep

    Våra grannar satte upp en sån där stor låda och de fick gräva och gjuta. Men det blev fint. Så nu ?slipper? vi ta in deras post! Å andra sidan vill vi ju inte besvära dem om att ta in vår nu så vi får fråga andra grannar.

  • mowglina

    Observera att lådan ska sitta på en meters höjd...sen om det är locket eller botten som ska sitta en meter upp är en annan fråga! (Råkade höra det när två bekanta som är brevbärare diskuterade den nya rundan...)

  • musli

    Mina föräldrar köpte en sån förra året och de fick gjuta och fästa den i det.
    Det är locket som ska vara i en meters höjd, lagom för brevbäraren att stoppa ner posten utan att få för mycket överansträngningar i axlar och sånt.


    //heavy metal-mamma...
  • Vorr vorr
    Lola Jämtland skrev 2006-04-26 15:03:42 följande:

    Vad står det i beskrivningen? För nåt papper fick du väl med?


    Ja så är det. Om man får ett postlådebarn får man en tresidig bruksanvisning på sjukhuset.
    Fotboll
Svar på tråden Montera postlåda