• vikkan

    Jobbigt med sex

    Hejsan på er.. måste ha litte råd nu för ja börjar bli galen även min pojkvän.. under gravidteten förlorade ja helt & hållet min sexuualitet , såå hade ingen luist alls & så ville ja inte ha sex pga av barnet... äveen nu efteråt såå har vi haft sex caq 2 ggr men ja spänenr mej & TROR att ja får ont 0( .. men sen när d vällgår & så .. så e d ju bra men nu till problemet, killen tykiker vi har världens kassaste sexliv.. & att ja inte tänder på honom & allt men d gör ja .. men på kvällarna e ja skit trött efter har hållit igång hela tiden,.. (våran dotter är 3 mån) .. Vi bråka igår & det ä'r jätte känsligt detta , asså det knakar rejälti vårat förhållande pga av vårat sexliv.. & igår drack vi litte vin på kvällen & då trodde han att ja skulel bli mer på .. men ja vart ju inte ens berusad så då ville jainte & då vart han jätte förbanand & tykkte att dte är nå fel på mej & att han vill ha ett bättre sexliv... VAD ska JAG göra?? Jag känner ju ingen lust alls??? Fast ja älskar honom! ?

  • Svar på tråden Jobbigt med sex
  • Rödingen

    försök få honom att förstå att du känner så på grund av omställningen att få barn. Att du är trött och inte känner lust är fullt naturligt, tycker jag. Det är viktigt att din pojkvän ger dig tid. Pressar han dig, tror jag att det blir ännu värre. jag har en dotter på snart 7 månader och jag är alltid trött på kvällarna! jag sover hellre (än så länge iaf.)än kuckilurar :) Jag tror att sexlivet blir bättre med tiden, bara ni båda låter det ta den tid det behöver. Du kanske kan tala om för honom att det inte bara är du som känner så här. Använd mig som exempel:)
    hoppas det löser sig!

  • vikkan

    thihi tack för ett svar ;) jo ja försöker har gjort d.. men ska försöka igen .. men han sa igår oo d e såå synd omdej.. tänker du alderig på mej ? & d gör ja ju ........ men vad ska ja glöra när ja inte ens har lust ,, man kan ju inte tvinga fram känslorna.. jo ja ska försöka prata me hann .. för detta börjar bli otroligt jobbigt.. =( ,´Men tack för svaret ;) Kraam

  • mrskensington

    Samma här. Jag har absolut noll lust, det är så mycket som tröttar ut mig under dagarna. Jag vill bara sova hela tiden.

  • Karobe

    Nästan alla kvinnor känner sådär efter förlossningen... själv sörjer jag min förlorade sexlust rätt mycket, har gått 7 månader nu och ingen ljusning i sikte. Funderar på om det inte är förlossningen längre utan är mina p-piller i stället, ska nog byta märke och prova.

    Tänk på att kramas mycket och gosa mycket och bekräfta varandra ändå, det är det viktigaste. Och tala om för honom att det inte är ditt fel, det är dina hormoner och du kan faktiskt inte göra något alls åt det. Det är ju en biologisk skyddsmekanism som ska se till att du inte får barn igen för tätt inpå, det är alltså helt naturligt för kvinnan att inte vilja ha sex alls tiden efter en förlossning. Tråkigt för mannen, helt klart, men han har inte så mycket annat val än att stå ut.

  • sabbes1

    Ååå din stackare! Jag har det precis likadant, med lusten i alla fall. Min kille sätter i alla fall ingen press på mig utan väntar snällt. Fasst ändå får man dåligt samvete och känner sig som en lus som inte vill.. Har en son på tre månader så vi ligger ju lika i tiden du och jag.

  • vikkan

    ja fyy för sex säger man bara ..=( det tar hårt killen har ju kanppt fått sdex hela gravidteten & nu så över ett år =( .. så förstår ju han med .. men när vio ska ha sex så blir ja torr direkt % kniper.,. såå då funkar di nte.. men han förstår´knappt alls.. han säger att han gör d.. men sen blri han ju sur ändå.. ja vi får vänta på bättre tider =) hmm ) thihhi

  • Mälaröbo

    Fråga honom om han skulle vilja att du "la upp dig" mot din vilja! De flesta män svarar nej på den frågan.
    Mitt råd är att ni försöker få hjälp via tex bvc. Om han fortsätter att anklaga och pressa dig så kommer det INTE att bli bättre.
    Det är så konstigt.....om man har bra sex så påverkar det förhållandet ungefär 5 % men om man har det taskigt så betyder det helt plötsligt 95 %. Det är faktiskt inte så kul att vara den med tappad lust heller!!

  • Kladden

    Hejsan. Sitter i samma sits som du, har också en liten tjej på 3 månader. Hade en ganska svår förlossning så efter lilltösen föddes har inte jag heller haft någon direkt lust. Min pojkvän blir precis som din, sur och tror att jag inte attraheras av honom längre. Vet ej om jag kan ge dig något råd eftersom jag själv inte vet vad jag ska göra åt min situation men vill skicka en uppmuntrande kram iallafall!

  • vikkan

    kladden: =) men det muntrar iaf upp att nån har det som jag =) .. Nej precis harpratat me han nu .. han fick iaf dåligt samtal för igår att han vart arg på mej ... han gick ju tilol & la sej på soffan inatt för han vart sur.. fyy för killar ibland =) ...Men Men * Glad att nån ha rdet som jag =) ps.. ja hade oxå en inet svår förlossning men ja fick mkt problem efteråt mend kisseriet & komma "igång" Var jobbigt... fic andvända bedövnings gel i 1 ½ Vecka efteråt.. för ATT KISSA. + skulle dok krångla att sätta kateter på mej heal ridne när man har som ondast fy.. men gick gjorde d .. men d e säkert därför jag e "rädd" att d ska gö ont.. =) Kraam

  • modestyonly

    Har inte era killar läst något om hur det kan bli efter en graviditet?? Kanske ni ska leta upp någon bok som beskriver problemet eftersom dom inte har någon förståelse!!

  • godisälskaren

    Kanske kan han hjälpa till mer hemma så att du inte är så trött då kanske du orkar med honom också. Lycka till.

  • Genesis

    För mig har det gått 8 mån och ingen lust i sikte. I början trodde jag det berodde på rädsla eftersom jag gick sönder så mycket vid förslossningen. Min sambo är förstående, men man undrar ju hur länge?

  • vikkan

    idag hade ja faktiskt lust !!! & det gick faktiskt bra!!!! whiie =) Men bränndes bara litte när ja kissade men inget nu =) & nu slappnade ja verkligen av ... tror d e d man måste göra.. inte tänka på skiten tänka bara på att njuta =) Kramm till er

  • Hallonpaj

    Men hjälp, är hon bara 3 månader? Då har nog de flesta inte ens börjat tänka på sex ännu, eller åtminstone så är det många som inte vågat pröva efter förlossningen ännu då. Det först halvåret- året med en baby så brukar väl sex komma långt ner på priotereringslistan! Din kille verkar ha helt orealistiska förväntningar. Förstår han inte att sexlivet går på sparlåga för de flesta med en liten bebis? Du kanske kan leta fram nån föräldratidning där det står om sexsvackan, det finns många gamla nummer av Vi föräldrar mm på biblioteket.

  • Trollisflickan

    Visst är det trist att man inte har någon lust! Min kille är mycket medveten och förstående att jag inte vill och orkar. Men han saknar det ju... och "testar" lite då o då om han inte kan "väcka mig". Resulterar oftast i att jag blir sur! Men han njuter och är tacksam om jag bara smeker honom nån gång ibland! Det lättar ju lite på trycket för honom och gör att han lättar härdar ut min avsaknad av intresse. Man behöver ju inte själv känna lust för att tillfredställa honom med lite smek! Rekommenderar ett försök om han tjatar (men var tydlig i att det INTE betyder sex med dig!)
    Vi får vällan bita ihop o hoppas lusten kommer tillbaka såsmåningom!

  • 1malle

    Man får även energi av att ha sex....
    Gäller många gånger att prioritera bort sömnen... för just sex
    Sen så sover man ju skönare om man haft sex... tillgodosesr sig sömen på ett bättre sett.

    Tycker din man verkar pressa dig, prata med honom om vilken omställning det är fysiskt i din kropp att föda o ta hand om en nyfödd.

    Var han med på förlossningen så BORDE han ju förstå att du behöver mer tid på dig.
    Jättesynd om ert förhållande skulle knaka pga sexet

    Ni hittar tillbaka till varandra om ni bara ger er själva lite tid att hitta er i er nya roll som föräldrar...

    Sex är mer än bara samlag....gos o kel kan vara ett sätt att hitta tillbaka till varandra

    LYCKA TILL!!!

  • tru

    har det likadant här hemma en sambo som vill ha sex tror att han var på mig 1 månad efter förlossningen, han ger sig ju aldrig heller utan fortsätter och försäker få igång mig fast jag säger nej. min bebis är snart 7 månader och en så länge går jag bara med på det för husfridens skull fast jag mår skitdålligt av det. så det skulle jag inte rekommendera.

  • Angel 79

    Skönt att se att man inte är ensam om problemet.
    Min son är sex månader och jag ser heller ingen ljusning. Sexlusten är som bortblåst, vilket är jättetråkigt då vi innan grav hade jättebra sex.
    Min kille kan inte heller riktigt förstå men nu kan jag ju visa hnm denna tråden så ser han att jag inte ljuger om att jag inte vill ha sex med hnm och att det inte är hnm det är fel på varför jag inte tänder.
    Att kramas och gosa kan vara skönt och skulle han av förmodan vilja mer och inte du, så kanske du kan ge hnm en hjälpande hand.
    Hoppas att det löser sej för oss alla. Även om det inte känns så nu

Svar på tråden Jobbigt med sex