• marremask

Planerat kejsarsnitt

Är det någon som vet vem det är som bestämmer att man får ett planerat kejsarsnitt och hur svårt det är?

• Svar på tråden Planerat kejsarsnitt
  • sessan

Hej. Det var min gyn läkare som bestämde att jag skulle få pl snitt. Vet inte vad du menar med att svårt det är, själva ingreppet aller att få planerat snitt. Jag får det pga förlossningsrädsla, jag hade en grym förlossning sist, inga detaljer men det var jobbigt. Har provat aurora o läst allt jag kommit över. Nu på onsdag är det dags iaf!! Kram o lycka till

• marremask

Jo, jag menar hur svårt det är att få dem att gå med på ett planerat kejsaesnitt?

Sessan: Gud, va härligt att veta att man har beben hos sig på onsdag, massor av kramar och lycka till!!!

• sessan

Hej igen
    jag tyckte inte det var svårt , min läkare lyssnade verkligen på mej o var väldigt gullig. För tio år sen födde jag min flicka med snitt pga att hon låg i säte och jag blev helt paralyserad!! Så för fem år sen kom min pojk, vaginalt! I min presentation står det om hans problem, han var /är gravt missbildad i ansikte o rygg. bara det var ju en chock! Så nu är jag livrädd för att värkarna ska börja eller att vattnet går innan onsdag!! Men det var en spec känsla o få upp barnet som man verkligen kämpat för att få fram på bröstet, den känslan missar man med snitt, tyvärr.

• Marie N

Om du vill ha planerat snitt av humanitära skäl kommer du få träffa både läkare och BM för att gå igenom varför.Beror det på förlossningsskräck?
    Då kommer dom försöka övertala dej att komma över den,peka på allt som e bra med att föda vaginalt.
    Jag har aldrig varit i din sits,födde min son vaginalt.Men har jobbat som usk på förlossningen.
    Hur lätt det e att få planerat snitt pga förlossningsrädsla beror nog mycket på var man bor.Jag tror det e lättare att få det i de större städerna eftersom det e mer vanligt där(-bor ju mer folk där )
    Sen kan det oxå dröja länge innan du får besked.
    Börja med att prata med din BM på MVC.Fråga henne om Aourora-mottagning där du bor.Då får du komma o prata om din rädsla med en erfaren BM.Det e första steget.
    (Om det nu e rädsla det beror på)
    Lycka till,och stå på dej hur du än väljer att göra!

Svar på tråden Planerat kejsarsnitt