• Snossan

    Present till 10-årig tjej??!!

    Ja det är till en tjej som skulle behöva något,,ja va ska jag säga. Något "trendigt" som sina jämnåriga har...lite känsligt just nu med kamrater och så vad jag har förstått.

  • Svar på tråden Present till 10-årig tjej??!!
  • Lalune2

    Ja, det är inte helt lätt. Jag köpte just present till min 9åriga guddotter. Då köpte jag lite fina, "coola" kläder från H&M som hon blev jätteglad för. I julklapp fick hon ett spel, typ Pictionary men från hennes ålder.

    Kläder är ju alltid uppskattat och kul,kanske kunde det vara något?

  • HelenN

    Har hon hål i öronen? Har hon kunde det ju va kul med örhängen. Och om inte så kanske hon vill ta hål?

  • hobnob

    Min dotter, 10 år, blir tex väldigt glad över presentkort på JC! Eller kanske ett fint mobilsmycke (om hon har mobil).

  • miniGrynet

    Gillar hon att pyssla?
    Det är ju rätt "inne" nu att göra egna smycken, så en smyckesats från tex Panduro om du inte hellre plockar ihop det själv till ett litet kit.

    Jag har gett bort det till tjejer i den åldern, dom har blivit jätteglada!
    MEn det beror ju på vad man gillar.

  • Snossan

    J ajust kläder och smycke är inte dumt,vet ni vad kidsenvill ha

    Presentkort kan bli lite krångligt för dom bor lite avsides

  • Izzo

    Svårt det där men presenter till 10-åringar.
    Jag tog med min kusin kom jag ihåg, det var uppskattat. Hon fick välja vad hon ville ha inom en viss prisklass förstås.
    Och så bra vet kul att få handla själv utan mamma.

  • hobnob

    Ja, som Izzo föreslår kan du ju göra. Ta med henne på en "shoppingrunda" på stan.

    Du kan ju göra som ett eget presentkort där du skriver att hon får en dag på stan med dig, handla valfria kläder för x kr och en fika t ex!

  • halstabletten

    -Dagbok med lås
    -Örhängen
    -DVD-film
    -Presentkort på kläder (detta är roligast om hon fått börja gå på stan själv, och det beror nog mycket på vart tjejen i fråga är bosatt)
    -Pyssel för lite äldre barn, kanske smyckestillverkningsset eller scrapbooking, men skulle även kunna vara tex sådan där lera som man gör sudd av. Trendigt vet jag inte, men det är nog något som de flesta tioåringar brukar tycka är roligt iaf
    -Prenumeration på ungdomstidning hon gillar

  • Alvenpalm

    Pyssel t.ex att göra egna armband eller andra smycken

    Hen kanske vill ha några nya coola kläder

    Ta vara på hens intressen

  • Domesticgoddess

    Tycker Izzo's förslag är klockrent! Det hade bergis vilken tio-åring som helst älskat och om hon dessutom har det lite kämpigt med kamrater nu kan det nog vara extra bra att hänga med en vuxen som inte är någon av föräldrarna en dag. Ibland är det lättare att lätta sitt hjärta för någon som inte står en fullt så nära.

Svar på tråden Present till 10-årig tjej??!!