• Lioness

    Någon som varit gravid trots negativt gravtest?

    Hej, undrar precis som det står i rubriken; Om någon här har varit gravid och trots det fått negativt på gravtest?

    Min mens är 47 dagar sen, troligen pga stress men man undrar ju ändå... Jag gjorde test igår men det var negativt, kan man vara gravid ändå...!?!

    Lioness

  • Svar på tråden Någon som varit gravid trots negativt gravtest?
  • hanna 86

    Det skulle förvåna mig!
    Vill inte vara någon glädjedödare nu men om den är så pass sen så borde det ju visat ett +! Om det inte var fel på testet! Testa en gång till för säkerhets skull!
    Stress och förhoppningar om att vara gravid gör ju ibland att mensen blir sen!

  • Lioness

    Hanna - jo jag gissar det med...! Säkerligen stressen på jobbet som påverkar det hela!

    Mest nyfiken om nån har varit med om det...!

    Lioness

  • Nessa78

    Ja.. det hade varit kul att veta om någon råkat ut för det. De säger att det inte är möjligt utan att testen visar 99% rätt... men kanske det finns nån?

  • Mary Cherry

    En gammal klasskompis till mig gjorde runt tio gravtest och alla var negativa. I sjunde månaden fick hon bekräftat att hon var gravid...

  • Lioness

    Funderar på om dom kan visa olika, beroende på vilket test man använder...!? Fast om dom funkar på samma sätt så borde det ju inte göra nån skillnad!

    Lioness

  • Hemligtjej24

    Jag plussa den 4 maj,innan dess var alla tester negativa och då var oxå min mens 2 månader sen så visst går det. Sluta tyvärr i ma den 7 maj

  • hanna 86

    Mary Cherry! ooojjjjjjjjjj! gud! jag vet inte vad jag ska säga! så jag låter bli

  • Danyelee

    jag testade negativt 4 gånger innan jag fick ett + och då var jag redan i vecka 7

  • Spaziba

    Sitter i samma sits som dig ! Min mens är också sen, hade SM 31/3 (har regelbunden mens) men nu kommer den inte , testade för 1v sen och det var då neg..jag börjar nu få spänningar i brösten! Hmmm är fundersam...är det stress elr är ja gravid?
    Ja ska ta o testa snart igen! *Nyfiken*

    Lycka till !

  • Lola Jämtland

    Jepp...jag testade negativt 3 ggr..hade inga symptom alls förutom att min mens försvann...så jag trodde ju att något var fel i min kropp o gick till en BM som fick kolla...där fick jag mitt plus....i vecka 12.

  • Bl0ndinen

    Jag var gravid trots negativt test!
    Men gjorde om det 4 dagar senare & det postivit , man ska inte testasigförtidigt fastmanvill.kram

  • Lioness

    Oj, massor av spännande svar!!

    De enda symptom jag har är utebliven mens och molande äggstockar, inge ömma bröst alls, inte än iallafall! När börjar brösten ömma nu igen?
    Övrigt är jag jättetrött på kvällarna, blir lätt illamående och mätt när jag äter, ofta hungrig...

    Hur sent är för tidigt att testa? Det är nu 48 dagar sen första dagen i min senaste mens, alltså 31 mars. Mensen är ganska regelbunden, diffar med några dagar men aldrig så här!

    Troligen är det en sak på jobbet som oroar mig, hoppas att det ska lösa sig så jag kan slapna av och förhoppningsvis få tillbaka min mens!

    Hur länge kan man vänta innan man ska gå till läkaren?

    Tack för alla svar!

    Lioness

  • MSB

    Jag har oxå plussat sent i v 8 alla test innan neg så mitt svar till dig gå till en gyn läkare och kolla upp dig där kan de ju oxå göra ett vul och då borde de förhoppningsvis se bebben om du är så långt gången som du tror.

    Lycka till

  • Lioness

    Bombarerar er med lite fler frågor...

    Någon här som har skjutit upp sin mens av stress och oro?
    Hur länge skjöts den upp?
    Hurdana symptom hade ni då?
    Och när dök mensen upp?

    Tack än en gång för alla svar!

    Lioness

  • Lioness

    På 50:e dagen var mensen kommen...

    Ja, då dök den äntligen upp! Hade lite igår men under natten kom den rejält. Skönt, tror jag... Jag var nog inte riktigt redo eller inställd på att få en till liten bebis. Vill ju helst känna att man är med och planerar lite...

    Lioness

  • Dixie1982

    Min lilla syster gjorde test vissade negativt så hade hon mensen som vanligt sen helt plötsligt började röra sig i hennes magen då tog hon kontakt med mvc för och fråga va det var då vart hon uppskickad till smvc på ultraljud då visade det sig att hon var i vecka 22+6

Svar på tråden Någon som varit gravid trots negativt gravtest?