• burtok
    Äldre 2 Jun 09:26
    14234 visningar
    10 svar
    10
    14234

    Semester under sjukskrivning?

    180 dagar är semetsterlönegrundande frånvaro på sjukdom...

    Vad gäller att ta ut semester under sjukfrånvaro.. Vad jag vet lägger sig inte FK i om du tar ut semester under sjukfr men för att vara på den säkra sidan kan du ju be ditt företag att betala ut semsterdagar i pengar istället att du tar ut dem i ledighet. För de vill ju inte att du ska komma tillbaka och ha ett saldo på semstern som är jätte hög. Semster är nämligen en skuld företaget har till den ansällda i pengar alltså....

  • burtok
    Äldre 2 Jun 09:42
    #3

    Det är nog lite upp till företaget. Har du en bra relation med företaget så är det ju inga problem oftast. Säg att semster är till för att vila upp kroppen osv men eftersom du är sjukskriven så vilar du ju samt att när man är sjukskriven så har man ju lägre ersättning så det skulle vara bra med lite extra pengar så man kan unna sig något under sommaren.

  • burtok
    Äldre 2 Jun 09:55
    #5

    Lycka till. På mitt företag hade det inte varit problem att ta ut semstern i pengar om man är sjukskriven.... Hoppas det funkar för dig med....

    Trevlig sommar...

    (bara en parantes, var ute och åkte en sväng imorse med bilen ... säg många studenter i sina fina mössor och blev lite nostalgisk... Tänk vilken lycka det var för många år sedan när man själv blev klar med gymnasiet...)

  • burtok
    Äldre 2 Jun 10:07
    #7

    Man kännde sig vuxen och fattade inte varför andra inte uppfattade mig som vuxen... Fast nu vet man vad de menade....

Svar på tråden Semester under sjukskrivning?