• JEMAR

    Inge roligt längre

    Nu är det faktiskt inge roligt längre. Tror inte jag kommer att palla detta. Har nu haft våra papper ett år i Colombia och verkligen ingenting händer... Längta efter barn långt innan vi börja adoptionen.. Och jag kan lova att längtan blir inte mindre... Nu har snart alla jag skriver med här fått bb´enda är de hemma med barnet,annars hämtar dom,annars väntar dom på att få åka....

    ÅÅÅÅÅÅÅ va ska jag ta mig till?????

  • Svar på tråden Inge roligt längre
  • mammatillvictor

    Åh, vännen! Jag förstår dig verkligen! *skickar en kram* Har hört många som skickat till Colombia och ångrar det idag...pga kö-situationen alltså. Önskar det kunde hända något som gör att ni och många andra behöver vänta....kram

  • Crollan

    Usch, så tråkigt för er... förstår att du inte står ut en endaste sekund till av väntan. Det är ju som allra, allra värst när bara väntan återstår och det inte finns något sätt att påverka situationen längre. Det är bara tiden som för er allt närmare ert barn.

    Många styrkekramar till dig!

  • MIC

    Förstår PRECIS hur du känner dig, det är samma här bara det att vi väntar i Kina-kön istället....tidigare blev man förbi-sprungen av de som fick biologiska barn och nu av alla som fått BB senaste tiden och sn-BB. Vi får kämpa tillsammans!

  • Singeladopt

    Usch. Lider med dig. Har inget vettigt att tipsa om. Kämpa på. Det kommer att vara värt väntan.
    Snart kommer det ett *vips* och så står ni där med ett bb i handen.

  • voice

    Usch! Denna väntan...det är så många olika delsteg man ska vänta på i början, men jag har förstått att det är tiden när man är där ni är som är den ojämförbart jobbigaste; när det känns som ett vakuum och man inte kan påverka längre. Skickar massa kramar!! Nästa gång ni hör nåt kommer det vara ett underbart besked!

  • Lillsyrran

    Vännen min, du finns så ofta i mina tankar...önskar så att jag kunde göra nått för er. Ge inte upp, du är stark vännen. Måste vara jättejobbigt, kan inte ens tänka mig hur det måste kännas just nu, men jag vet att när du väl står där med barnet i din famn så är det värt all väntan. Inte mycket till tröst just nu jag vet, men så är det.

    STOOOOOOOR KRAM

  • Sally

    Hej, Jag vet också precis hur det känns. Jag mådde jättedåligt av väntan, och ännu värre när det drog ut på tiden. Det är liksom inte nyttigt, inte hälsosamt. För mig fanns det absolut inga tröstord. Jag vill bara skicka dig en kram, och säga att du får ventilera precis när som helst. Vi på FL, till skillnad från de flesta i våra alla vänskapskretser, förstår lite mer hur j*vligt det känns, och jag tillhörde INTE dem som tyckte att väntan var ganska okej. Den var vidrig.

    KRAAAAAAAAM

  • Bemma

    Förstår dig vännen! Försök se det så att den tid ni väntat gör att ni i alla fall blir av med tid om du förstår hur jag menar. Nu har ni väntat ett år ni har mycket mindre tid kvar än när ni började!!!

    Vet ju att det är svårt, tror också att det är viktigt att man låte sig själv sjunka ner i mörkret ibland för det ÄR jobbigt. Gör något bara för dig själv, köp godis och kryp ner i soffan med en bra film eller vad du gillar att göra när du är sjuk eller nere. Ibland kan det faktiskt hjälpa om man tillåter sig att tycka synd om sig själv!

    Hoppas snart det blir er tur!!

    Kraam kraaam

  • Vildrosen

    Jag har ett aternativt tips till godis. Jag är ingen superfriskus längre, men för mig funkar det att gå ut och motionera när tankarna blir för negativa. Man får syre och gör av med lite adrenalin. Är själv väldigt övervänt efter bara 7,5 mån i SA... Ska ut och cykla nu och njuta av livet och naturen.

  • JEMAR
    TUR att jag har er Skrattande. För fy fn va det är JOBBIGT vissa dagar. Tur att man kan skrika av sig till er Skrikandes. Ska pröva med att gå ut och gå när det blir som värst. Bra för vikten oxå :) man kanske kan gå ner lite det skulle absolut inte göra något :)

    KRAM PÅ ER ALLA,NI ÄR BÄST
  • Tellus1977

    Stooor kram på dig, sitter ju i samma eländiga båt och vet hur j_vla jobbigt det är. Vet inte vad jag ska ska säga faktiskt för att få dig att må bättre för det är verkligen skit just nu men det kanske känns skönare att veta att man inte är ensam iaf!
    Ta en promenad låter ju som ett bra alternativ för stunden iaf, har du gjort det nu?
    Stooor stöttekram till dig vännen, jag tänker på dig!

  • Thaimamma

    skickar en KRAM till dig och håller tummarna att ert barnbesked kommer inom en snar framtid! Lycka till och håll ut. det kommer något underbart..

  • Marie IE B

    Jag sällar mig också till skaran av väntande som börjar tröttna. Denna månad flyttades cut-off-datumet fram 4 dagar ! Vi trodde, optimistiska som vi var då, att vi kanske kanske skulle varit tre till julen 2006. Se'n tog vi för självklart att vi skulle vara tre till sommaren 2007. Nu är jag långt ifrån säker på att vi kommer att vara tre ens till sommaren 2008.
    Då kommer ju dessutom ett OS. Jag har aldrig gillat sport särskilt mycket och om detta OS kommer att påverka väntetiderna negativt som det spekuleras om så kommer jag för resten av mitt liv att h a t a sport !

    Samtidigt känns det så hemskt att sitta här och önska att det ska gå snabbt och smidigt i adoptionsvärlden, då man ju samtidigt önskar att ett barn ska överges av sina föräldrar.

    Kram till er alla som väntar och längtar

  • LLL

    Skickar en UPPMUNTRINGSKRAM, kämpa på! Håller med om att väntan har varit extremt jobbig under processens gång.

Svar på tråden Inge roligt längre