• kramgrisen

    Birros fru ska kanske få jobba med begravningar.

    det är så känslokallt.. efter de har förlorat två små måste hon söka ett jobb inom begravning och liknande.. kan man vara mer känslokall.. detta samhället är hur sjukt som helst.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 13:11:09:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article1545514.ab

  • Svar på tråden Birros fru ska kanske få jobba med begravningar.
  • Sara Li

    Vem vet, hon kanske har sett saker som behöver förändras inom begravningsbranschen, kanske det är därför som hon vill arbeta med det? För att t ex förbättra för andra som mister sina nära och kära.

    Jag tror inte att hon väljer detta yrke för att hon är känslokall... det kan ligga så mycket bakom som du inte vet.


    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Fula Fisken

    Sara Li skrev 2007-12-31 12:53:04 följande:


    Vem vet, hon kanske har sett saker som behöver förändras inom begravningsbranschen, kanske det är därför som hon vill arbeta med det? För att t ex förbättra för andra som mister sina nära och kära. Jag tror inte att hon väljer detta yrke för att hon är känslokall... det kan ligga så mycket bakom som du inte vet.
    Hon har ju inte valt det. A-kassan tvingar ju henna att söka det, fast hon mår dåligt av det.
  • kramgrisen

    hon måste söka det för inte bli av med akasse pengarna.. tror kanske med att hennes syn och egen sorg hade hjälpt andra som förlorat barn hade hjälpt dem men inte än kanske..

  • krakel

    vart finns de här uppgifterna???

    som sagt vi vet ju i grund och botten inte varför hon ska jobba där... hon kasnke tycker att det finns mycket som hon kan göra för att stötta föräldrar i samma situation..

    för hur det är är och hur duktiga de är på begravningsbyrån så känns det alltid bättre att ha nån som förstår...

    dessutom så finns personen ifråga här inne på FL...

    jag skulle tyckt att det va sknt att möta henne då vi behövde uppsöka begravningsbyrå då vår förrsföde dog i min mage....

  • kramgrisen

    står på text tv vet egentligen inte hur sant det är.. men om det är sant tycker jag att sorgen får lägga sej lite mer. HAde med tyckt det hade varit skönt att möta någon som förstår men de måste själv möta sin sorg först..

  • Sara Li

    Ok jag missuppfattade. Jag trodde att det var ett val hon gjort. Jag trodde även att du menade kändisen Birros fru. Men du menar någon på Fl antar jag? Man får väl inte prata om andra användare i forumtrådar?


    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Lorelei

    Står en stor artikel i aftonbladet om det. Det är ingen hon valt själv på något sätt.

  • lurv

    Idén kanske inte är så dum, så småningom. Att tvinga henne att söka detta jobb i dagsläget tycker jag är tortyr. medan hon fortfarande bearbetar sin egen sorg och förlust så ska hon inte behöva ta hand om andra människors sorg och förlust.

  • BettanB

    Varför skulle inte hon kunna vara medlem här även om hon är "kändisen" Birros fru?


    Sara Li skrev 2007-12-31 12:59:49 följande:
    Ok jag missuppfattade. Jag trodde att det var ett val hon gjort. Jag trodde även att du menade kändisen Birros fru. Men du menar någon på Fl antar jag? Man får väl inte prata om andra användare i forumtrådar?
  • krakel

    ja vi får väl se om hon kikar in och berättar hur det är på riktigt utan att vi fortsätter spekulera vilket för övrigt är förbjudet

  • Sara Li
    BettanB skrev 2007-12-31 13:01:37 följande:
    Varför skulle inte hon kunna vara medlem här även om hon är "kändisen" Birros fru?
    Hihi jo det är klart att hon kan haha! Så långt tänkte inte jag, sorry, Bettan!
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • kramgrisen

    Ja det är jonna kändisen fru.. tycker egentligen inte det spelar någon roll om gubben är känd eller inte..d e ahr en stor sorg efter deras två små barn.. tycker de ska få vara hemma ett tag till och det dära med att man måste söka jobb som de valt(verkar det som) är bara sjukt.. De behöver vara hemma och bearbeta sin sorg i sin takt.. den kommer aldrig försvinna helt men efter ett tag kommer nog de vara starkare och kommer kunna stötta andra som förlorat barn.

  • BettanB
    Sara Li skrev 2007-12-31 13:04:27 följande:
    Hihi jo det är klart att hon kan haha! Så långt tänkte inte jag, sorry, Bettan!
  • Kristin24

    ts...länka artikeln i trådstarten så folk kan läsa.


    Go och glad Kexchoklad
  • Sara Li
    Kristin24 skrev 2007-12-31 13:09:20 följande:
    ts...länka artikeln i trådstarten så folk kan läsa.
    Den finns länkad i inlägg 7.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Kristin24
    Sara Li skrev 2007-12-31 13:13:59 följande:
    Den finns länkad i inlägg 7.
    ja det är ju jag som gjort det..men iomed inläggen blir fler så ser ju inte alla den. Men nu har ts länkat..bra
    Go och glad Kexchoklad
  • Guden Gute

    Hon finns på FL.


    Jag är med dig alla dagar, intill tidens ände
  • barnsäng

    Istället för att prata OM hans sambo så kan ni ju prata MED henne då hon finns härinne vilket jag nu ser att även andra skrivit

Svar på tråden Birros fru ska kanske få jobba med begravningar.