• giraffi

    baluxbrudarna del x

    tråden verkade ha "gått ut" så jag gör en ny...

    petra- nå´t nytt? spännande!!! hoppas casper mår bättre
    anna-karin- härligt det låter m trädgården o lukas mål!
    camilla- allt väl hoppas jag
    tove- hur mås det? bättre m tröttheten, eller somnar du framför tv´n? (det gör jag utan att vara gravid)
    sophia- tack för senast, kändes bättre sen...
    emma- tänker på dig, hoppas allt e bra...
    sabina- någon som hört från dem?

    vi ska ut i hagaparken på picknick o bara njuta...
    ha det gott tills vi hörs/ses - anna

  • Svar på tråden baluxbrudarna del x
  • Petra28

    Vad roligt Anna-Karin. Är jätteglad för din skull. Det är det bästa som finns med barn (för det mesta ) En alldeles egen kram till dig!

    Sophia, impad av matlistan. Det var läääänge sen Casper fick i sig så mkt på samma dag. Plaskdammen ligger vid kristinebergs tbana. Går direkt till vänster under bron så ligger den där. Vet inte än om Hannah behagar träffa Casper men jag tror inte hon kan motstå Jag kikar in här och ser vad ni bestämmer er för, för min nya telefon funkar bara ibland

    Casper går på pottan!!

  • giraffi

    wow går casper på pottan- bra jobbat! a sitter en sekund sen springer hon iväg...
    sophia- japp det var bra ätet, just nu går kaviarmackor ner...
    a-k hoppas illamående ger med sig...
    camilla- kul å ses på fredag
    tove- hoppas allt är bra, längtar efter å få se ebba
    emma- stor kram, tänker på er!

    vi kommer oxå t plaskdammen på fredag- kul!

    nu ska jag slita min dotter från handfatet o gå igenom ännu en härlig 2årsdiskussion (snarare -a skriker, mamma talar lungt -a skriker, sen är det bra, i ca 3 minuter....)

    kramar till alla

  • cahi

    Stort Grattis Anna-Karin!!!!

    Sophia, wow det var ingen dålig matlista! Nu står hon sig ett tag!

    ses på fredag i plaskdammen, i alla fall några av oss!

    kram

  • giraffi

    hej hej, vilken tid hade ni tänkt?

    vilken varm dag å kväll, har vandra en evighetsvagnspromenad för att få a att somna ikväll, helt omöjligt i sängen när det är så varmt....

    kramar till alla

  • djarfur

    ja, jag undrar också lite vilken tid ni kommer vara där? Antingen dyker jag upp vid nio - halv tio eller så efter kl tre.

    Ser fram emot att ses. Kram

  • giraffi

    hej å tack för senast, det var en härligt skön dag!
     
    a snackar om casper´s bilar och att max äter mjölk från mammas tutte.....
    å hannah charmade tydligen a med vattenkannan.....
    vi hann ju knappt möta er sophia men a pratar lika mycket om agnes som vanligt....

    hoppas allt är bra med dig å familjen anna-karin å trots att du börjat jobba så får man se till att helgen blir minisemester istället, så man behåller känslan lite längre....
    tove- hoppas allt är bra med er, hur går det för hugo å lillasyster, är han stolt storebror?

    emma- tänker på er

    hoppas det blir av med en helgträff längre fram, börjar ju jobba snart. men nu åker vi iväg en v så ni får ha det så bra sålänge/ många kramar anna

  • djarfur

    God kväll!

    Kul att ses sist

    Vi har haft en tipp topp helg. Idag var vi hemma och såg en liten tös som föddes 26 juli - ack så söt och liten!!

    Jag har grinat hela kvällen.... imorgon börjar jag ju jobba och pelle och agnes ska börja med inskolningen på dagis. Varje kroppsdel säger att jag inte vill detta. Jag vill ju jobba på ett sätt men jag vill ju vara med agnes också, mest hela tiden. Jag har ju inte varit ifrån henne mer än 8 timmar i sträck och nu ska vi vara ifrån varandra varje dag. Fy f-n. Separationsångesten är så stark!! Uhrs totalt egoinlägg. Har ju sett era knoddar, som verkar må så bra och går på dagis. Så det måste ju gå bra för agnes också. Frågan är bara hur det går för mig

    Hoppas att alla mår bra. Skriver mer sen.

  • djarfur

    Hej igen!

    Hur är det med alla? Hoppas det är bra.
    Emma: hur har det gått?
    Tove: hur är det med Hugo och lilla Ebba?
    Camilla: tillbaka på jobbet nu efter semestern, känns det ok?
    Petra: hur har ni det?
    Ak: när var det lukas skulle skolas in på nya dagiset?
    Anna: hoppas ni har det skönt. Fundera på allvar på mitt förslag om jobbet!!

    Agnes har varit andra dagen på dagis idag. Hon åt helt ok och sov i en timme - tyckte det var bra gjort för att vara första gången. Däremot har hon hållt sin pappa stenhårt i handen hela dagen.... Och vi fick veta idag att dagiset bytt ägare, att två av tre fröknar på agnes avdelning ska sluta inom en månad. Så det blir en fröken som ska ta alla 10!! inskolningar. Det känns faktiskt inte jätte bra. Agnes är jätte sur på mig när jag kommer hem och jag får integöra någonting knappt. Det gör lite ont i mammahjärtat!

    Vilket regn och ruskväder. Sommaren känns som helt bortblåst ju!

  • AnnaKarin79

    luaks börjar på nytt dagis om en vecka, jens ska nog ta den in skolningen. tror det är lugnt, han pratar om nya fröknar och nya kompisar så det blir nog bra.
    Skönt ändå att ha det påbörjat, eran inskolning! Klart att det är en stor förändring, att inte vara hos mamma och pappa hela dagarna! Irriterande med byta av fröknar, men om det är inom så kort tid så kanske inte agnes hinner knyta an ngn av de 'gamla' fröknarna. Hoppas att det går bra med allt!

    Allt bra med alla andra? Max och Ebba?
    Emma och magen, Benny och Nike?

    Ja regn och rusk, hemma hade vårt plommonträd blåst omkull i förrgår kväll/natt.. Och det som gav så mkt god plommon förra året.. Ja vilka problem man får ...

    Vill ngn komma förbi ngn lördag eller söndag för lek och annat är ni mer än välkomna! Ska vi boka in ngn dag? Hur ser era helger ut?

    kram

  • cahi

    Hej,

    Det kommer säkert att gå jättebra för Agnes med inskolningen och det är nog som Anna-Karin skriver att hon säkert inte hinner knyta an till de gamla. Kul att hon både åt och sov, det är ju ett bra tecken!

    Vi ska till Värmland för 30-års kalas i helgen. Nästa helg skulle funka för oss att ses och leka.

    Trist med nerblåstna träd...det var verkligen ett rejält oväder. Då var det skönt att jobba, bra timing

    Hannah har varit på dagis denna vecka och det tycker hon inte varit så kul på morgonen, men när vi hämtar så har hon haft det jättebra.

    Hoppas det är bra med alla!
    kram

  • AnnaKarin79

    nästa helg, det borde bli den 16 -17 ngt.. stämmer det?

    Kan ni andra då?

  • Petra28

    Skriver snabbt bara, lånad tid

    Kan inte 16-17de, men självklart helgen efter. Sophia kommer kanske nu till helgen, vill ni som kan också komma? Vi kan ju gärna ses hos dig någon av helgerna efter A-K.

  • Nikegumman

    Hej!


    Jag behövde det här lilla avbrottet i sommarvärmen. Jag är enorm och orkar knappt stå på benen längre. . de känns som betongpelare som man skall släpa med sig. . och magen är så tung och otymplig nu, det drar och spänner i den och det är såå svårt att sova. Men snart blir jag av med den . . den 19:e ska jag snittas. Det känns både skönt och lite läskigt faktiskt! Ska bli jättespännande att se hur Nike reagerar på lillen. .


    Benny har tagit sin andra "dos" med cellgifter. Han får en dos varannan vecka och skall få det fyra el möjligtvis sex gånger till. Han klarar det ganska bra faktiskt! Han blir bara lätt lätt illamående. . lite trött och känner sig liksom lite off. . lite bakis nästan. Så det är jätteskönt!! Vissa mår ju pest och spyr som sjutton! Men de har sagt att det borde bli lite jobbigare för varje gång eftersom kroppen tar ju ändå lite stryk. . det är ju trots allt starka gifter de ger honom. Tur att han är så ung och stark!! Häromkvällen så fick han hårtofsar i handen när han drog lite i håret, och handduken var full med hår när han torkat sig, så då tyckte han det var lika bra att göra processen kort. . så nu har jag en helrakad sambo här hemma. . lite ovant då, men han passar ändå hyfsat bra i det!
    Det är lätt att glömma bort hur pass sjuk han ändå är. . han är precis som vanligt i stort sett och känner sig stark och vill träna t.o.m . . så sitter den där äckliga klumpen fast i hans lunga och hjärtsäck som en jäkla parasit. . läkarna har sagt att förhoppningen är ju att tumören ska dra sig tillbaka helt, men man vet ju aldrig. . ungefär 60 % blir helt friska, ytterligare 20-30 % får "återfall" och så är det en liten klick som är svårbehandlade. Jag bara ber till högre makter att Benny hör till någon av de första två grupperna. . oddsen borde ju vara på hans sida, men just att hans tumör sitter så otroligt allvarligt till gör mig så hypernervös!!!! I slutet av augusti ska han röntgas och då får vi se hur det har gått hittills. . fy vad läskigt!!
    Vi försöker att leva så normalt som möjligt och vara positiva. Vi tar en dag i taget. Vi hade en liten grillbjudning i måndags kväll när jag fyllde år vilket var jättetrevligt!! I kväll ska vi ha barnvakt och gå ut och äta och ta en bio. Ska bli så mysigt!!  Annars gör jag inte många knop kan jag säga. . Benny är ändå den pigga utav oss.

    Nu måste jag gå och göra mig i ordning lite. . Bennys syster kommer om en timme och ska ta hand om Nikisen. .

    Det var meningen att jag skulle skriva om er och di små också, men efter detta långa egoinlägg så känns det för mkt!! Vem orkar läsa? Bla bla . .  Jag lovar att skriva snart igen! (skäms!)

    Kramar till alla!

  • djarfur

    Emma, skönt att höra ifrån er och att behandlingen satt igång. Håller tummarna för att tumören har krympt ordentligt! Grattis i efterskott till dig också! Det är verkligen snart som ert tillskott i familjen kommer. Jätte spännande

    Ang att ses så kan jag närsom. Vi har inte planerat in ngt förrän i sept då hela sommaren varit helt galen...

    Jag är tillbaka på jobbet, och det är också helt galet mycket att göra. Just nu jobbar jag mellan 830 och 1430 och jag hinner knappt tänka innan jag ska hem!! Men kul är det iaf.

    Massor av kramar till alla

  • cahi

    Hej,

    Emma, skönt att Benny reagerar bra på behandlingen, tänker på er!

    Jag kan också helgen den 23-24.

    kram till alla

Svar på tråden baluxbrudarna del x