• 9Kärleken6

    Pergopinglor med bebisar # 9

    VÄLKOMMEN till tråden för dig som varit aktiv i pergopinglornas trådar inne på Planerar barn och Väntar barn och nu tagit steget över till FÖRÄLDER! Din efterlängtade BEBIS är äntligen här! Nu väntar en spännande tid och här kan vi ventilera alla frågor och funderingar vi har, de stunder vi hinner sätta oss vid datorn!

    Detta är då fortsättningstråden på den tråd som serendipity startade och jag har bara kopierat hennes text som ni märker

    Välkomna hit alla gamla som nya pergobebisarföräldrar

    Version # 8: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m31515031.html
    Version # 7: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m28642695.html



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 18:45
    Länk till lista på födda pergobebisar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207996.html

  • Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 9
  • Dodisens mamma

    9Kärleken6: Jodå dagen va givande den bästa hittils faktiskt Då börjar My bli lika stor som Douglas var när han föddes 5.530 och 56cm

    Idag dök illamåendet upp som en blixt från klar himmel, satt på huk och gnuggade rent en ugn kändes som att jag skulle kräkas i ugnen.

  • Skräpis

    Hej tjejer! Har inte riktigt haft tid att vara här på sistone och inte hunnit läsa igen ännu då Daniel har börjat gå och då han var lite lätt ostadig i början så fick man ju passa på hela tiden och var sen helt slut då han somnade så jag somnade i soffan typ varje kväll men nu är det bättre och jag ska försöka vara här lite mer.
    Har fått mens igen och är inne på pergokur nr 3 dubbel men sen skriver inte gyn ut mer så vi får hoppas att det tar sig annars får jag väl byta gyn.

  • 9Kärleken6
    Skräpis skrev 2008-10-02 09:46:29 följande:
    Hej tjejer! Har inte riktigt haft tid att vara här på sistone och inte hunnit läsa igen ännu då Daniel har börjat gå och då han var lite lätt ostadig i början så fick man ju passa på hela tiden och var sen helt slut då han somnade så jag somnade i soffan typ varje kväll men nu är det bättre och jag ska försöka vara här lite mer. Har fått mens igen och är inne på pergokur nr 3 dubbel men sen skriver inte gyn ut mer så vi får hoppas att det tar sig annars får jag väl byta gyn.
    Varför skriver inte gyn ut mer sen???

    Dodisen: Shit vilken bamse han va! Visst va väl Doris rätt stor med??

    Regnet bara öser ner här.  Nina är inne i någon trottsålder, så trist att måsta va arg jämnt, känns det som...

    Kramen
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 1 och 1 är 3
    Dagens negativa

    T gnällde hela kvällen igår, visst de har hon ju gjort fyra kvällar i rad så de va inget konstigt men sen har hon fortsatt hela dagen idag. Skrik å gnäll konstant.. jag e sååå trött i huvudet... Å v jobbar, han kommer inte hem förrän i morgon... Får ju absolut ingenting gjort. Inte ens bärselen funkar... Känner mej maktlös... 
  • 9Kärleken6

    Dodisen: Hur gick det fick du tillbaka din graviditets dagbok från Doris???


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Dodisens mamma

    Kärleken: Ja Doris va 57 lång och vägde 4998 Jag vet med all säkerhet att denna jag vänta nu inte kommer att bli så mycket mindre.
    Näe jag har inte fått något svar ännu efter jag mejlat, har börjat acceptera att det är borta för alltid. tyvärr

    Skräpis: vad roligt att se dig. Grattis till att Daniel lärt sig gå Vad stolta ni måste vara nu, mest stolt är nog Daniel såklart. Hoppas det är 3e gången gilt för dig som det vart för mig med pergot

    1 och 1 är 3: Nä era stackare, låter som hon fått kolik. Läst att akupunktur hjälper bra, det gör dom här i stenungsund hr jag för mig. Se till att få avlastning nån timme per dygn så du får vila. Hoppas det blir bättre snart.

    Hade nästan glömt bort hur trött man är i början av graviditeten. Idag har jag varit såå trött och på jättedåligt humör vilket tyvärr gått över på sonen är världens dåligaste mamma idag. Hoppas morgondagen blir bättre.

  • 1 och 1 är 3

    Dodisen.. säj inte sååå.. jag som verkligen försökt koppla bort de och hoppas innerligt att de e tillfälligt magont eller ja, vad som helst men inte kolik. jag kommer aldrig fixa de själv 5 nätter i veckan.... *tårarna hänger i luften*

  • Skräpis

    Kärleken: Gyn sa att jag inte fär fler kurer pga alla eventuella risker.
    Dodisen: grattis till gravven och visst är vi stolta här hemma allihop

  • 9Kärleken6
    1 och 1 är 3 skrev 2008-10-02 18:27:51 följande:
    Dodisen.. säj inte sååå.. jag som verkligen försökt koppla bort de och hoppas innerligt att de e tillfälligt magont eller ja, vad som helst men inte kolik. jag kommer aldrig fixa de själv 5 nätter i veckan.... *tårarna hänger i luften*
    Mach iväg på apoteket och köp SEMPERS MAGDROPPAR är dyra men ack så bra. My blev bättre i sin mage tämligen omgående. Vi kör med både minifom och sempers. Absolut värt att prova. Som sagt har du ingen annan som kan hjälpa dig att passa någon timme så du kan vila? Så fort T sover så lägg dig och vila. *Lycka till*

    Skräpis: Oki alla har verkligen sina åsikter om pergo. Håller tummen för er. My blev till på kur 4:a...

    Dodisen: DÅLIGT att de inte svarar. Har du sökt på problemet? Du kankse kan finna nåt där.

    Idag ska jag på efterkontroll. Not så kul men ett måste. Ska sätta in spiral men det vill jag göra på kliniken så de kan kolla med ul att den sitter som den ska. Annars har morgonen varit kaotisk. My vakna vid 4, frid och fröjd MEN hon ska alltid ha mat vid 6 också oavsett om hon sovit länge. Sååå trött då jue. Upp igen och sen kom Nina vid 06.30, vägra sova mer... Sambon klev upp vid 06.50 gav välling så jag skulle vila, tror ni jag fick det??? Nää då körde My igång igen... *Ghaaaaa* Bröt ihop, tårarna spruta och sen va det bara att bita ihop... Dessutom jobbar han hela helgen så vet vad jag har framför mig... 8-20 jobbar han dessutom... Suckar... Ska i alla fall försöka fixa barnvakt så jag kan gå på bytaredagar... Heheheh

    Nu ska jag käka innan barna ska till mormor och morfar medan jag kollas...

    Ha en bra dag alla
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 1 och 1 är 3

    God morgon tjejer!!

    T skrek typ konstant hela dagen igår...å hela kvällen... Man känner sej så himla maktlös, till sist somnade hon på mitt bröst vid 00.30, å tro de eller ej, hon sov till 06.30. Ja, visst sov hon på mitt bröst och inte i sin säng som jag varit sååå noga med att hon ska göra en jag orkade verkligen inte. Dom timmarna behövde jag så jag vågade inte utmana ödet... har nu legat i soffan i sen i morse och bara myst, hon gnäller och fiser en hel del så nu e jag på väg till apoteket!

    Kram!!

  • 9Kärleken6
    1 och 1 är 3 skrev 2008-10-03 10:29:01 följande:
    God morgon tjejer!!T skrek typ konstant hela dagen igår...å hela kvällen... Man känner sej så himla maktlös, till sist somnade hon på mitt bröst vid 00.30, å tro de eller ej, hon sov till 06.30. Ja, visst sov hon på mitt bröst och inte i sin säng som jag varit sååå noga med att hon ska göra en jag orkade verkligen inte. Dom timmarna behövde jag så jag vågade inte utmana ödet... har nu legat i soffan i sen i morse och bara myst, hon gnäller och fiser en hel del så nu e jag på väg till apoteket!Kram!!
    BRA jag hoppas du köper lite droppar till henne så du får lite sömn och hon får vila ut stackaren. Berätta hur det går sen.

    Mu***n fick GODKÄNNT! Hahaha allt såg bra ut på efterkontrollen och min bm beklagade att jag upplevt förlossnings bm som dålig. Det ända hon kunde säga att det gick otroligt fort och att utefter hur mkt jag var öppen när jag kom in kunde säga att det var dåliga poäng alltså att det skulle ta mkt längre tid än det gjorde, MEN att bm så klart skulle ha lyssnat på mig. Hon höll med mig om att bm på fl nog hade tänkt skicka hem oss. Hemska tanke då hade My fötts på e4:an och då hade det nog inte blivit fler barn...

    Kram på er på rusk fredagen
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 1 och 1 är 3

    Halloj!

    Har varit på apoteket och sen direkt hem och droppade 5 droppar i flaskan innan matdags, MEN, min tjej har kräkt en gång på 6 veckor... maten slank ner precis som vanligt, upp på axeln och rap... där kom andra kräkningen.... Hur gör jag nu? Jag vågar inte droppa några droppar i ersättningen ikväll oxå.. tänk om jag överdoserar henne... men samtidigt, hon kräkte ju lite, inga kaskader men de kom lite iaf... mister dropparna sin effekt nu tro?

    Hon somnade på min arm vid 15 och jag likaså..... vaknade precis, men T sover än så jag tänkte försöka hinna få något gjort här innan V kommer hem ikväll.

    Hoppas bara jag får henne att sova sen ikväll/natt... de va verkligen jobbigt igår. Å skönt om jag å V kunde få lite ensamtid.. han åker ju imorgon å blir borta till onsdag... JOBBIGT!!!

    Kärleken: Skönt att efterkontrollen gick bra, jag ska dit om två veckor. Pratade ni något om P-medel? Jag funderar fram och tillbaka på hur jag vill ha de... men kommer ingenstans. Funderar på p-spruta, min bästa vän har haft de i alla år och e jätte nöjd. men nu börjar dom ju prata om benskörhet och sånt, de e jag inte så sugen på...

  • 9Kärleken6

    1 & 1 = 3: jag droppar dropparna på en sked och ger My, alltså blandar inte det med något, iof så helammar jag ju så det hade blivit svårt.... Är det sempers du köpte? Jag vet inte om man kan överdosera, men skulle nog vänta med att ge 5 nya imorgon kan ju ge dem på fm. Det tar ju ofta någon dag i alla fall innan det börjar verka helt ut. Ett annat tips som jag har är att du värmer en vetekudde, lagom varm, och lägger bredvid tjejen så det kanske kan lindra magontet. *Lycka till!* Jobbigt att pappan verkar va borta så mkt, kommer det alltid att vara så?

    Nää dags för lite mat här...

    Kramen


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 1 och 1 är 3

    Kärleken: Ja, jag köpte sempers. får vänta tills i morgon och ge henne nya, kanske ska prova med sked då. Inte alltid hon äter upp hela flaskan heller kom jag just på.

    Ang Vs jobb så ja, de kommer alltid vara så... vissa veckor. Han kör lastbil. Men bara att bita ihop. De positiva e att han e helt ledig 3 av 4 helger plus att en av dom 3 e en lång helg, tors-sön. Å sen har han en hel frivecka i månaden, detta gör att jag kan börja jobba tidigt och han får lite egentid m T Men visst, tufft som sören när han e borta.

  • Meja1

    Hej alla mamma-kämpare! Tittar bara in en snabbis och hoppas ni alla får en mysig helg! Hinner inte kommentera allt men tänkte titta in lite senare när jag har famnen fri
    1och 1 är 3, stackars er!Hoppas lillskruttan snart blir bättre och be om hjälp så du får vila oxå. Kram på er!

Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 9