DidleyDoo skrev 2009-01-06 20:53:31 följande:
Hej! Tack för ditt svar!!! :) Ursäkta min okunnighet men vad är en favela? Vi kommer att bo tillfälligt vid YAYA centret när vi kommer dit och leta boende därifrån...kollar områden som Kilimani, Westlands, Lavington...vill inte bo för långt från min killes jobb som är mitt i
stan.Vi flyttar till Nairobi bara för att slippa malarian...tanken är egentligen att vi ska bo i Dar Es Salaam men jag freakade helt ut så nu börjar vi med några månader i Nairobi och sen kanske Tanzania. Har inte sett Constant Gardener ännu, måste definitivt det. Har hört att den utspelar sig till stor del i Kibera...uh, jag vill inte bli skrajare än jag redan är..
Men Dar är ju MYCKET trevligare än Nairobi! Man kan åka till Zanzibar på helgerna eller på utflykter runtomkring. Dar är inte alls lika farligt.
Jag vet inte om det heter favela i Afrika, jag menar kåkstäder, typ Kibera. Jo, filmen är jättesorglig, men så otroligt bra.
Kan du hooka upp med någon anhörig till de som din kille jobbat ihop med? Lär man känna någon viting, så lär man snabbt känna fler.
Gå ut och gå med barnvagn...hmmm... hittills har jag inte sett något sådant område som det går att göra det i, men jag har inte varit överallt i Nairobi heller...