• tulip79

    slöa spermier

    Vi har fått reda på att min sambos spermier har dålig rörlighet. De ringde till honom samma dag som testet gjordes och berättade. Men de sa inget annat t.ex. mängd, utseende, kvalitet. Bara att det var dålig rörlighet på dem, vet inte riktigt hur vi ska tolka detta. Men han ska nu äta antibiotika i 10 dgr o testa om sig om 3 månader för att se om de förbättras.

    Någon som varit med om dåliga simmare? Kan man lita på att det finns en chans att deras rörlighet ökar genom antibiotika?

    Hur vanligt är det att spermieresultatet blir olika när man testar om sig?

  • Svar på tråden slöa spermier
  • Trollmamma till 4

    Klart det finns en chans

    Resultatet kan ju ändra sig just för att det tar ca 3 månader innan det bildas nya spermier..

  • DjurgårdsRutan

    Hej.
    Vet inte hur vanligt det är, men min sambo lämnade 3 prover inom 6 månader,och det var lika dåliga resultat varje gång.
    Ca 2000 spermier och bara 2% av demvar rörliga, vilket innebär att vi aldrig kan bli föräldrar på vanlig väg.
    När vi gjorde vår 1:a IVF i maj, fick de gå in i bitestikeln och ta ut spermier, och sen göra ICSI på äggen. Vi lyckades tyvär inte då,ej heller med det frysta embryot för några veckor sedan. Håller alla tummarn för dig.

  • tulip79
    DjurgårdsRutan skrev 2009-09-13 05:26:42 följande:
    Hej. Vet inte hur vanligt det är, men min sambo lämnade 3 prover inom 6 månader,och det var lika dåliga resultat varje gång. Ca 2000 spermier och bara 2% av demvar rörliga, vilket innebär att vi aldrig kan bli föräldrar på vanlig väg. När vi gjorde vår 1:a IVF i maj, fick de gå in i bitestikeln och ta ut spermier, och sen göra ICSI på äggen. Vi lyckades tyvär inte då,ej heller med det frysta embryot för några veckor sedan. Håller alla tummarn för dig.
    Tack för ditt svar! Min sambo har lämnat ett nytt prov (efter en månad) så nu vet vi att det finns ca 22 000 spermier och att ca 5000 av dessa är dugliga. Läkaren trodde inte att det skulle ske någon förändring med tiden. Så vi har troligtvis oxå en ICSI att vänta.

    Så synd att ivf:en inte lyckats för er, men kämpa vidare!

    Många styrkekramar!!!
Svar på tråden slöa spermier