• pusslan

    Kromosomtest?

    Vi gör nu vårt tredje ICSI pga manlig faktor. Min man har tillräckligt många (med nöd och näppe) men problemet är att endast 1 % är normala. Tycker att vi borde att fått göra ett kromosomtest. Har någon annan fått göra det? Vad kan det visa på? Finns det något att göra. Vi har prövat zink och folsyra och det har inte påverkat kvaliteten. Någon som varit i en liknande situation. Eftersom våra ICSI hittills inte lyckats är jag fundersam över huruvida även de "bra" spermiern som de valt ut för ICSI verkligen är bra. Senaste behandlingen befruktades inget av våra 12 ägg. Ett fullständigt bedrövligt och nedslående resultat.

  • Svar på tråden Kromosomtest?
  • pusslan

    Vad ät ryy PDG test? Vad var det som gjorde att er läkare bestämde sig för att din man skulle få göra ett kromosomtest? Det verkar lite olika från klinik till klinik.

  • anirac1

    Det är ett kromoson test dom gör för att ser om ägget inte har ngn avvikelse. Och jag har för mej att det endast gör på huddinge sjukhus i sthlm

  • callimero

    Är i samma situation, har gjort många ICSI pga manlig faktor. I första journalerna stod att kromosomtest skulle tas men inget gjordes trots att jag frågat flera gånger.

    Fick bara svaret att det är så sällsynt och inget man isåfall kan göra då det enda "felet" det orsakar är att en eventuell son kan ärva svårigheten att få barn han med.

    Som jag förstod på dig anirac har din man ett annat slags fel?

    Har äntligen fått igenom ett prov men vi hinner förmodligen inte få resultatet förrän ett 7:e försök är gjort nu.

  • anirac1
    callimero skrev 2009-10-12 18:09:31 följande:
    Är i samma situation, har gjort många ICSI pga manlig faktor. I första journalerna stod att kromosomtest skulle tas men inget gjordes trots att jag frågat flera gånger. Fick bara svaret att det är så sällsynt och inget man isåfall kan göra då det enda "felet" det orsakar är att en eventuell son kan ärva svårigheten att få barn han med.Som jag förstod på dig anirac har din man ett annat slags fel?Har äntligen fått igenom ett prov men vi hinner förmodligen inte få resultatet förrän ett 7:e försök är gjort nu.
    Ja han har 2 kromosoner som sitter ihop som 1 kromoson. Jag har mej gjort ett 7:e försök.... Som lyckades =D
Svar på tråden Kromosomtest?